Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Zakupilem niedawno rower Lapierre Raid 729 z amorkiem RS XC32.

Pewnie powinienem zadawac pytania o osprzet przed zakupem, ale tak w sumie to teraz mnie naszlo na zdobywanie wiedzy.

Otoz to: amortyzator ma standardowa sprzezyne, czy jest mozliwosc wymiany jej na powietrzna? Rozumiem ze montuje sie ja w lewej goleni? Oczywoscie jezeli bym sie zdecydowal po sezonie na wymiane to zlecilbym to serwisowi RS.

Napisano

Sprzedaj go i kup cos naprawde powietrznego. Przerabiac tego widelca sie nie oplaca bo to raczej niemozliwe.Lub jesli nie pasi ci jego praca / za miekki-twardy/ zmienic mozna sprezyne.Chyba.

Napisano

Na razie jego praca mi odpowiada. Rowerem zrobilem wprawdzie dopiero niecale 200km i to po asfalcie/parku ale pytam z czystej ciekawosci bo widzialem ze ten amorek jest w wersji zarowno sprezynowej jak i powietrznej.

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

No forum są artyści przerabiający standardowe sprężynowce na powietrze, poszukaj, poczytaj.

Ale nie da się tego zrobić w sposób prosty wymieniając jedną część na drugą. Potrzebna mała ingerencja w bebechy = gwarancja idzie w ........ znaczy tracisz ją.

Edytowane przez michuuu
Napisano
Pewnie powinienem zadawac pytania o osprzet przed zakupem, ale tak w sumie to teraz mnie naszlo na zdobywanie wiedzy.

Otoz to: amortyzator ma standardowa sprzezyne, czy jest mozliwosc wymiany jej na powietrzna? Rozumiem ze montuje sie ja w lewej goleni? Oczywoscie jezeli bym sie zdecydowal po sezonie na wymiane to zlecilbym to serwisowi RS.

 

Pytać zawsze można tylko co z tego skoro w pewnych przedziałach cenowych do nowych rowerów wkładają to co wkładają. Dlatego często nie osprzęt i reszta jest słabą stroną ale właśnie widelec czy hamulce.

 

To co masz w zamyśle zrobić jest nie obraż się ale idiotyczne. Po pierwsze sam tego nie zrobisz a jak komuś zlecisz to nie zrobi tego za darmo. Zlecić to serwisowi to dopiero Cię skasują. Po drugie nie masz gwarancji, że taka przeróbka się sprawdzi. I ostatnie to jest straszny klocek. Reasumując w myśl powiedzenia, że z g..na bata nie ukręcisz jest to nieopłacalne. @GhOsTwrc zaproponował Rebę ale są inne dobre a tańsze rozwiązania.

 

Napisano

Dzieki za odpowiedzi. Na razie nie zamierzam nic zmieniac - a w przyszlosci zapewne caly amorek.

W moim rowerze w sumie cztery rzeczy moglyby byc lepsze;

- amor,

- hamulce (juz zmienione z Avid Elixir 1 na Shimano SLX M675)

- piasty (sa M475)

Ale na czyms trzeba oszczedzic.

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Póki widelec jest świeży, to przerobić prawdopodobnie się da, możliwe że wystarczy tylko dopaść sprężynę powietrzną i zamontować.
W sumie trzeba by spełnić szereg warunków:
-goleń musi być identyczna jak wersji pod solo-air, czyli musi mieć taki "dynks" :
1334895084689-13ktntjkslw48-670-75.jpg
-nie może mieć wewnątrz rys bo inaczej będzie wariować z ciśnieniem
-trzeba dokupić lub dorobić górny korek z zaworem
-jeśli nie ma tego zagłębienia solo-air nie wstawisz a dual air chyba nie występował w amorach pod 29
-trzeba w ogóle dorwać sprężynę powietrzną co w przypadku solo nie jest takie proste ani tanie bo używane prawie nie występują a nowa w serwisie będzie kosztowała majątek

Można by spróbować metody opisanej z Dartem na forum o ile tu siedzą takie same podzespoły ale to już wymaga trochę kombinacji. Osobiście bym działającego widelca tak nie męczył, tym bardziej że nie masz nic na podmianę.

Podsumowując chyba szkoda zabawy, tym bardziej jeśli sam nie wiesz jak się do tego zabrać, jak słusznie beskid zauważył, jak dasz to komuś to koszty rosną. Myślę że lepiej kupić amor który jest od razu powietrzny, będzie przy okazji lżejszy.

Edytowane przez Maniak
Waść podania składa a tu taka gafa :P
Napisano

Jasne, nie bede nic robil sam, ani nikt nie bedzie go przerabial na Air... to nie ma sensu... Zakup prawdziwego Air'a jest jedynym rozsadnym rozwiazaniem, ale to juz przyszlosc.

  • Mod Team
Napisano

A ja bym przerobił. Ale to ja.

Taki xc32 nie spełniłby moich oczekiwań i wolałbym zaryzykować eksperyment niż męczyć się z nim.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

A ja jeździłem na XCR potem na kumpla bomberze do DH dwupółka z OSIĄ 9mm!! Podobno amor z 98roku, a chodzi tak samo jak mój XC32 solo air, jak dobrzę ostawisz SAG to pracuję fajnie, więc jak masz czas to znajdziesz wersję powietrzną a tego swojego sprzedaj póki jest nowy.

Napisano

@Up, jeszcze Hayabuse, F16 i 3 samochody, ale co to ma wspólnego z tematem...

A co do XC32, to podobno jak dobrze dobierzesz sprężynę, to działa lepiej niż Solo Air :) Z resztą nie tylko jego to dotyczy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...