Skocz do zawartości

[sztywność amora] Który sztywniejszy Epicon LOD 120mm czy Manitou Minute 130mm


ugupu

Rekomendowane odpowiedzi

A no z tej prostej przyczyny, że kupiłem Minutę dość okazyjnie od znajomego z myślą o zamontowaniu w rowerze syna zamiast XCM-a. Ale jakby nie była bardziej wiotka niż Epicon to wyląduje u mnie a jemu wrzucę Epicona (zmniejsze mu skok do 100mm) i tak wilk będzie syty i owca cała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wg mnie Minuta pod względem komfortu i charakterystyki pracy przewyższa Epicona. Mam jedynie porównanie z Epiconem SF9 i, wg mnie, Minuta jest sztywniejsza bocznie i ma mniejszą podatność na siły skręcające występujące podczas hamowania. Wzdłużnie jest OK.

Synowi bym dał Epicona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie Minuta pod względem komfortu i charakterystyki pracy przewyższa Epicona. Mam jedynie porównanie z Epiconem SF9 i, wg mnie, Minuta jest sztywniejsza bocznie i ma mniejszą podatność na siły skręcające występujące podczas hamowania. Wzdłużnie jest OK.

Synowi bym dał Epicona.

 

Expert to jest "inna" Minuta , ma system ACT Air, jej charakterystyka pracy jest bliższa Marvelowi/R7.

Co do sztywności, moja mimo skoku 140 mm jest naprawdę ok, zwłaszcza z ośką RWS 9mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to źle określiłem, Minute Expert ma system ACT Air, czyli duża sprężyna i niskie ciśnienie powietrza ( system znany z Manitou Drake ), dlatego jest cięższy od "typowej" Minute, a charakterystyka jest bardziej "tępa" niż Minute z systemem Mars Air.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jeśli ma ABS+ to można pokombinować z tłumikiem

 

 Ma ABS+. Twój poradnik już sobie przeczytałem. Dobra robota!

 

 

 

jest cięższy od "typowej" Minute, a charakterystyka jest bardziej "tępa" niż Minute z systemem Mars Air.

 

Waga to pikuś. 200g w tą czy tamtą różnicy nie czyni. Co do charakterystyki to zobaczymy jak będzie. Czy, jakby co, istnieje możliwość zmiany ACT air na MARS? Czy też nie ma to sensu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale można go przerobić na dual-air :P , wystarczy dokupić to (plus tłok z systemu Mars - lepsze rozwiązanie, lub zaślepienie od góry oryginalnego tłoka) :

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-nixon-platinum-infiny-bottom-assembly/rp-prod20977

i wywalić sprężynę ...nie jestem pewny czy korek dolny będzie pasował do goleni z Minute , ale taki system działa :

http://www.forumrowerowe.org/topic/142270-amortyzator-konwesja-manitou-minute-it-na-minute-dual-air/

 

PS

To by było nawet lepsze ( nie potrzeba nowego tłoka - jeśli w śrubie jest otwór można zaślepić, długość po wyrzuceniu tego niebieskiego dystansu powinna być OK) :

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-minute-mrd-compression-rod-2008/rp-prod32506

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflo

 

Niebieska sterówka to tłumik MRD, więc powinien być droższy, tyle, że waga 2340 gram jest raczej dziwna, widelce MRD są lżejsze niż "zwykłe", niestety opisy niezbyt rzetelne ...

 


Fabrycznie amorki Manitou mają w tłumiku olej 5W ( zalecany Motorex) i olej SemiBath do dolnych goleni i na gąbeczki.

Taa, jako "Semi Bath" Manitou zaleca syntetyczny olej silnikowy 5W/40 - co wychodzi duuużo taniej ... :

 

Press inner legs into casting about half way and then inject Semi Bath oil (5/40wt. synthetic oil, P/N: 85-0022) into outer casting, holding fork at 45 degree angle to the ground with bottom of fork in the air (drop outs up). Inject 16cc’s of oil into each outer leg. It is recommended to use a syringe to inject oil.

 

 I na tłok powietrzny (moje podkreślenie) :

 

Pour about 3cc of a 40wt or greater automotive oil into the top of the piston and then install the air cap assembly. Tighten per the Fastener and Torque Values section.

 

 A teraz porównajmy cenę (ponad 10 razy taniej) :

http://centercar.pl/product.php?id_product=32895

 

Więc proszę forumowiczów nie naciągać na koszty  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...