stefan2810 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Witajcie. Kupiłem używane stery Accent Airplane i mam mały problem. Wydaje mi sie że czegoś mi brakuje. Po złożeniu sterów są luzy, a konkretniej w górnej części sterów. Czy może coś robie nie tak? A więc, miski i łożyska mam wbite w ramę na 100% dobrze i z tym nie ma problemu. Na górne łożysko zakładam srebrny przecięty okrąg/tulejkę w którego środek wchodzi rura sterowa. Zdjęcie --> http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/15571-zdjecie0162/ Następnie na rurę sterową nakładam górną cześć sterów Zdjęcie --> http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/15573-zdjecie0163/ Wszystko chyba składam okej, bo już sam zgłupiałem? I teraz problem. Po złożeniu tego tak jak napisałem, między srebrną tulejką a czarną górną obudową jest luz którego nie da sie skasować. Zaznaczone na czerwono na zdjęciu. Te elementy do siebie nie przylegają. Czy czegoś mi brakuje w tych sterach? Czy ja coś nie tak robie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Wydaje mi się , że źle zakładasz . Na górne łozysko najpierw górna bieżnia , potem wciskasz ten przecięty stożek, nastepnie górna pokrywa , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Górna bieżnia? Co masz dokładnie na myśli ? Mam tylko ten przecięty stożek i górną pokrywę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Ten przecięty pierścień w takim razie po załozeniu pokrywy , ma ona za zadanie kontrowanie sztycy w osi sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Przecięty srebrny pierścień mam dać na samą górę, na pokrywę sterów? I dalej go zacisnąć top-capem? Nieeee to na pewno nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Na zdjęciu nr 2 na drugim planie leży jakiś element plastikowy - co to jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 27 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 http://www.kochamrowery.pl/2013/01/stery-rowerowe-jakie-wybrac-jakich.html schemat sterów w kolejności montażu (góra). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Na zdjęciu nr 2 na drugim planie leży jakiś element plastikowy - co to jest ? Pokrywa sterów którą założyłem na kolejnym zdjęciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 W komplecie ze sterami powinny być 2 takie ścięte pierścienie, jeden ma średnicę pasującą do lekko rozszerzonej na dole rury sterowej widelca, drugi zakłada się od góry na rurę sterową (ma ją wyosiować w łożysku) , ten drugi jest dociskany przez mostek. Jeśli na koronie widelca masz założony stary pierścień, i pasuje on do dolnego łożyska, to przy składaniu musisz założyć tylko ten drugi, od góry. Może te stery są nieco niższe niż poprzednie, nie ma wystarczającej przerwy między topcapem a rurą sterową i nie możesz skasować luzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Właśnie rozchodzi sie to że górna pokrywa sterów (na którą idzie top-cap) nie styka się i nie dociska pierścienia który trzyma w osi rurę sterową. Między pierścieniem a pokrywą jest spory luz, zaznaczyłem to na zdjęciu na czerwono. http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/15573-zdjecie0163/ Te dwa elementy się nie stykają i górna pokrywa nie opiera się o pierścień, tylko po bokach o miskę sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Może brakuje jednego elementu , kolejność składania bynajnmniej w sterach które posiadam to w górnej części: 1. Miska górna 2 .Łożysko - może być miska zintegrowana z łożyskiem/stery półzintegrowane/ 3. Bieżnia górna sterów- element który dochodzi do łożyska 4 .Podkładka ustalająca/w twoim przypadku przecięty pierścień 5 .Maskowanie sterów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Nie wiem, może brakuje tam jeszcze pierścienia pośredniego (niektóre modele sterów tak mają). Mam wrażenie, że łożysko siedzi za głęboko w misce , wrzuć jakieś lepsze zdjęcie miski z łożyskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eskimer Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 Czy luz o którym piszesz masz "na sucho" tak jak robisz zdjęcia bez wsadzenia rury sterowej? Może za głęboko wciskasz ten przecięty górny konus, a gdy wsadzisz sterówkę on nie wejdzie tak głęboko w łożysko. Spróbuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 31 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Po skręceniu wszystkiego luzu nie ma, ale kierownica sie ledwo kręci bo wszystko opiera się na górnej pokrywie sterów a nie na łożysku i przeciętym konusie który luźno fruwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Prawie na pewno brak cienkiej podkładki którą nakłada się na pierścień ustalający, na tym zdjęciu oznaczona - ? : http://imageshack.com/a/img600/9580/5ps5.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 31 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Owszem tego nie mam, ale na 100% taka cieniutka podkładka by nic nie dała. Problem w sumie rozwiązałem, dałem podkładkę która idzie pod mostek i jest git. Tylko dalej mnie zastanawia ta konstrukcja. Niby nic nie brakuje a jednak nie da sie ich złożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 To zdecyduj się, problem rozwiązałeś, czy nie da się złożyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 31 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Chyba nie zrozumiałeś. Stery złożyłem, lecz dodałem od siebie podkładkę której w zestawie nie było. Bez tej podkładki nie było możliwość złożenia sterów, przynajmniej ja nie umiem. Może jestem jakiś lewy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eskimer Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 A co ma ta podkładka dystansowa pod mostkiem do tej szczeliny jaką pokazywałeś? Ją stosuje się pod/nad mostek żeby nie ucinać sterówki i żeby dostosować wysokość na jakiej montuje się kierownicę, tak żeby kapsel sterów ładnie oparł się na mostku lub właśnie takiej podkładce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eskimer Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 · Ukryte przez mrmorty, 1 Lutego 2014 - Brak powodu Ukryte przez mrmorty, 1 Lutego 2014 - Brak powodu A co ma ta podkładka dystansowa pod mostkiem do tej szczeliny jaką pokazywałeś? Ją stosuje się pod/nad mostek żeby nie ucinać sterówki i żeby dostosować wysokość na jakiej montuje się kierownicę, tak żeby kapsel sterów ładnie oparł się na mostku lub właśnie takiej podkładce. Odnośnik do komentarza
stefan2810 Napisano 1 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Ma to że zniwelowała szparę i luzy. Teraz stery opierają sie o konus i podkładkę która go w środku dociska do łożyska. Tak jak powinno być. Bez podkładki jest luz taki jak widzisz na pierwszym zdjęciu jakie dodałem i zaznaczyłem na czerwono. http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/15573-zdjecie0163/ W czerwone miejsce włożyłem podkładkę która jest dedykowana pod mostek, lub nad mostek. Coś musiałem zrobić by to jakoś działało. Bez tego, po skręceniu stery nie opierają sie o konus tylko o pokrywę sterów, a w niej, w środku srebrna bieżnia lata jak żyd po pustym sklepie. Kumacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eskimer Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Aha. Tą podkładkę dałeś w tą szczelinę, bo ja zrozumiałem że dałeś ją zgodnie z przeznaczeniem pod mostek i to miało załatwić sprawę. Kumamy słabo, bo piszesz jakoś tak... "stery opierają się o pokrywę, o konus, srebrna bieżnia lata". Było by prościej jakbyś nazywał dobrze te elementy. Ja przez stery rozumiem całość, która składa się z 2 misek, 2 łożysk, bieżni dolnej nabijanej na sterówkę itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eskimer Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 · Ukryte przez mrmorty, 1 Lutego 2014 - Brak powodu Ukryte przez mrmorty, 1 Lutego 2014 - Brak powodu Aha. Tą podkładkę dałeś w tą szczelinę, bo ja zrozumiałem że dałeś ją zgodnie z przeznaczeniem pod mostek i to miało załatwić sprawę. Kumamy słabo, bo piszesz jakoś tak... "stery opierają się o pokrywę, o konus, srebrna bieżnia lata". Było by prościej jakbyś nazywał dobrze te elementy. Ja przez stery rozumiem całość, która składa się z 2 misek, 2 łożysk, bieżni dolnej nabijanej na sterówkę itd... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.