Specjal Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Przez ostatnie 3 sezony jeździłem na Elixirach CR. Działają bardzo dobrze, jednak chciałbym spróbować czegoś innego. W oko wpadły mi hamulce formuli: http://www.formula-italy.com/en/product/t1/66 Jeżdżę tylko XC. Z kolei te hamulce są przeznaczone do AM i Enduro jak widzę. Czy ktoś mi wyjaśni czym różnią sie hamulce przeznaczone do XC a np. do FR? Rozumiem że wagą, która w tych hamulcach jednak nie jest najgorsza, no i pewnie siłą hamowania, ale chyba im większa siła hamowania, tym lepiej, niezależnie jaki styl jazdy preferujemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 27 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 (edytowane) Głownie to westia konstrukcji zacisku, w T1 jest mniej wychudzony jak w np. R1, ma większy tłok, więcej płynu, więcej materiału, przyjmie więcej ciepła nim się zagotuje od np. R1, które nie należą do wybitnych hampli pod względem odporności na przegrzanie, do AM lepiej mieć większy zapas. Edytowane 27 Stycznia 2014 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specjal Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 No tak, ale do samego XC to warto brać te hamulce czy szukać czegoś innego? Szczerze, to rozpatruję tą opcję, gdyż pasuje mi pod względem kolorystycznym (złote wstawki). Poza tym sama budowa w Formulach zawsze mi się podobała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 To kup R1 . Mam R1 w rowerku do AM i nie narzekam ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 No tak, ale do samego XC to warto brać te hamulce czy szukać czegoś innego? Szczerze, to rozpatruję tą opcję, gdyż pasuje mi pod względem kolorystycznym (złote wstawki). Poza tym sama budowa w Formulach zawsze mi się podobała. OMG, skoro świetnie hamują, mają doskonałą modulację i ważą na poziomie hamulców XC - i w dodatku pasują wizualnie - to nie ma się nad czym zastanawiać. Mocy i modulacji nigdy za wiele. Najlepiej poszukać w przecenach na CRC, są wtedy do wyjęcia niemal za połowę ceny, którą w PL śpiewa Gregorio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Z tym, że modulacją to T1 nie powala, przynajmniej mnie, a jeździłem na paru kompletach. Inni znowu twierdzą, że mają dobra modulację, ale słabą siłę, najlepiej się przejechać i samemu ocenić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specjal Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Z tą siłą i modulacją to pewnie sprawa indywidualnych preferencji. Sam jestem dość lekki (65 kg) i na elixirach z wylajtowanymi tarczami nigdy nie miałem problemu z brakiem mocy, nawet w górach, a modulacja też ok. Dużo też zależy od klocków albo wyregulowania. Ostatnio miałem okazję przejechać się na rowerze kumpla z hamulcami SLX. Jak dla mnie tragedia, zero modulacji. Po wciśnięciu klamki prawie zrobiłem stoppie Czy ktoś może jeździł zarówno na elixirach i na tych formulach, żeby to móc obiektywnie porównać? Jeszcze się zastanowię, bo cena, prawdę powiedziawszy, trochę powala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Nie wiem jak oceniać idealną modulację. Wiem, że mój komplet (i) nie działa zerojedynkowo; (ii) jest podatny na siłę z jaką ściskam klamkę; (iii) umożliwia rozdział siły hamowania od bardzo delikatnej do osadzenia w miejscu, plus ileśtam stopni pomiędzy. Wszystko intuicyjnie i wszystko jednym palcem. Nie bardzo wiem co jest od tego lepsze albo bardziej potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 27 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 A mi nie pasują klamki formuli, bola mnie od nich palce przy długich hamowaniach, miałem R1 działały ok ale i tak sprzedałem, zmieniałem na shimano i teraz pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Mam Formule The One i minusy jak dla mnie to: - niewygodna klamka - nie najlepsza modulacja Na pewno siły ma aż nadto i wygląd jak dla mnie też dobry. Ewentualny koszt serwisu spory, a Formule nie są niezawodne. Moim zdaniem, nie warto do XC brać hamulców na wyrost. Jeśli już Formula, to może celuj w R1 lub RX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 - niewygodna klamka Mam R1 a wcześniej miałem 445/ 505 / 596 / soczyste 5 / 675 / 665 i powiem szczerze że w formulach klamka mi najbardziej leży , nawet bardziej niż w 675 / 665 więc to pewnie indywidualna kwestia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 to pewnie indywidualna kwestia . Tak tak kolego, to sprawa bardzo indywidualna. Macałem natomiast Shimano Zee, SLX i jakieś Deore - Formula jest jednak bardziej wygodna, ale nie tak jak Avid Juicy, czy Elixir'y Generalnie, Formula musi spasować i warto przed kupnem się przejechać na rowerze wyposażonym w te hamulce. Jedno mnie tylko zastanawia...Jedni chwalą siłę np. takich The One, czy T1 pod niebiosa, a inni mówią/ piszą, że siła mała i hamulce przereklamowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STEFIK Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Ja mam formule i bardzo sobie je chwale miałem folmula mega 2009, the one 2009, teraz kupiłem znów Formule. Rzeczywiście kwestia klamki to indywidualna kwestia, ale mi bardzo odpowiada. Dodatkowo formula daje też trochę inne czucie klamki. Moim zdaniem jest bardziej "płynny" podczas naciskania, mógłbym to nazwać "gumowatością”, chociaż to nie to. Daje mi mniejsze poczucie 0-1-kowości w sensie takim, że po zetknięciu klocków z tarczą nie ma drastycznego wzrosty twardości klamki, delikatnie modulujesz ścisk. Ja bym to w ten sposób określił i bardzo mi to odpowiada, ale są jedynie odczucia indywidualne. Wiem, że to nie miejsce na zamieszczanie tego, w każdym razie mam komplet nowych t1s do sprzedania, a cena atrakcyjna:) sprzedaje, bo kupiłem limitowana wersje tych hamulców. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aristo111990 Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Mam od 1,5r Formula T1 Generalnie, zalezy kto jaka ma dlon i palce, temu lepiej badz mniej lezy klamka, ktora nota bene jest 1,5-2 palce. Z modulacja jest roznie. Ja jako , ze czesto jezdze z synem z przyczepka ( czyli +25kg extra) i dobre hamulce przy dlugich zjazdach ( >10%) to podstawa. Wybralem T1 dlatego, ze chcialem miec doskonale hamulce, a pozniej przyszla kolej na przyczepke i dziecko, wiec tymbardziej. Tarcza grzeje sie niemilosiernie przy zjedzie ( mam alu pajak +180mm przod tarcze) ale i sila hamowania wcale nie spada wraz ze wzrostem temperatury tarczy. Jedyne z czym sie borykalem, to ponad przecietne zuzycie klockow ( semi-metalic Formula) i w zwziazku z tym, zapadaniem sie klamki w miare zuzycia okladzin. 1x odpowietrzalem w przeciagu 1,5roku ( tyl) Z zapadajaca sie klamka, po prostu wstrzykiwac porcje plynu w uklad. Lubie kiedy klamka od razu lapie tarcze i jest twarda. Mam tez Elixiry ( ktore byly oryginalnie przy Specu) - zamontowalem je zonie w CUBE WLS Women. Powiem tak, po dotarciu.. jestem zaskoczony ich sila i efektywnoscia.. Rewelacja. Niespodziewalem sie. Powiedzialbym, ze granicza z T1 I wynik bylby po rowno, z mala tendendja dla T1. ( ale ja potrzebuje mega skutezcnego hamulca do maratonow i na codzien podczas jazdy z balastem..) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.