grabek Napisano 27 Stycznia 2014 Napisano 27 Stycznia 2014 Witam! Obecnie mam piastę Novatec jak z tytułu. Niby piasta ok. Ale bębenek mimo idealnego stanu łożysk kręci się ciężko (opór jest wyraźny, kręcąc w tył bębenek obraca oś). Dlatego szukam czegoś innego. Najlepiej 10x135, tylko 36H w cenie do 300zł. Znalazłem coś takiego, ale nie ma za wiele opinii: http://allegro.pl/piasta-octane-one-orbital-pro-tyl-36-czarna-i3896344188.html
grzechu2410 Napisano 27 Stycznia 2014 Napisano 27 Stycznia 2014 Radził bym zamiast wydawać 300 zł najpierw po prostu rozebrać , przesmarować wszystko i zobaczyć czy wszystko jest ok z piastą , albo oddać koło do serwisu zeby się tym zajeli . Ta piasta ma raczej dobre opinie . Sam mam tą piastę i nie mogę narzekać na nic . pozdrawiam
grabek Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Napisano 27 Stycznia 2014 No właśnie temat powstał po weekendowym serwisie. Wszystko czyste nasmarowane, łożyska kręcą się idealnie. Mimo to bębenek się trudno obraca.
Mod Team Maniak Napisano 27 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 27 Stycznia 2014 Jak duży jest ten opór? Czym był smarowany?
grabek Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Napisano 27 Stycznia 2014 Wszystko jest czyste, a zapadki posmarowane olejem maszynowym. Opór jest dość duży. Jeśli bębenkiem kręcić do tyłu obraca się cala oś, a kręcąc z założonym łańcuchem widać że łańcuch luźno zwisa nad tylnymi widełkami.
grzechu2410 Napisano 27 Stycznia 2014 Napisano 27 Stycznia 2014 spróbuj nie zakładać tych gumowych uszczelnień przy bębenku i osi piasty moze one powoduja taki opór ?, jeśli nie one to obstawiam problem z którymś łożyskiem
grabek Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Napisano 27 Stycznia 2014 Łożyska ośki na 100% dobre. Te w bębenku spróbuje wymienić mimo, że na pierwszy rzut oka są ok.
Mod Team Maniak Napisano 27 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 27 Stycznia 2014 Gdzieś to tarcie musi powstawać. Warto je chociaż zlokalizować zanim wyrzucisz piastę. Skoro powstało to po serwisie to szukałbym błędu w montażu. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
grabek Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Napisano 27 Stycznia 2014 Tarcie było przyczyną serwisu, a nie skutkiem.
Mod Team Puklus Napisano 27 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 27 Stycznia 2014 Ale nie ma dymu bez ognia, zwykle powstają luzy a twój przypadek jest odwrotny. Jak jest luz to jest problem, jak coś trze znaczy ze czegoś jest więcej niż powinno i zwykle da sie to usunąć.
grabek Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Napisano 27 Stycznia 2014 spróbuj nie zakładać tych gumowych uszczelnień przy bębenku i osi piasty moze one powoduja taki opór ?, jeśli nie one to obstawiam problem z którymś łożyskiem Wszystkie łożyska wyjąłem i sprawdziłem. To zdjęciu gumy uszczelniającej troche lepiej. Posmarowałem ją też i chyba jest troche lepiej.
Scarper Napisano 30 Stycznia 2014 Napisano 30 Stycznia 2014 Ile km zrobiłeś na niej? Ja na d041sb przedniej mialem jakby piasek w lozyskach po 100km, a tylna chodzi jak nowa po około 1k km.
Mod Team Maniak Napisano 30 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 30 Stycznia 2014 spróbuj nie zakładać tych gumowych uszczelnień przy bębenku i osi piasty moze one powoduja taki opór ?, jeśli nie one to obstawiam problem z którymś łożyskiem W prawdzie nie mam dokładnie tej piasty ale opartą o konstrukcję bębenka novateca i podpowiem że wymiernie poprawia pracę przesmarowanie uszczelek stykowych rzadkim olejem, osobiście używałem do tego oliwki do ślizgów mavicka ale wcześniej używałem oliwki to smarowania narzędzi pneumatycznych i też się nieźle sprawdzało. Mowa o uszczelkach z numerami 11 i 4 z poniższego schematu: Poza tym przy wymianie łożysk bębenka trzeba uważać na tulejkę oznaczoną nr 6. Zbyt ciasne wbicie całości powoduje ciężką pracę łożysk (rys. nr. 5 ), czasem trzeba puknąć od drugiej strony aby "odprężyć" łożyska. W zależności od zapodanego smaru na zapadki piasta też różnie chodzi, ja używam smaru łożyskowego, castrola, mało klejącego się, dodatkowo rozcieńczonego olejem (wlałem co było pod ręką - olej 5wt od amora, ładnie się połączyło, nie rozwarstwia się po czasie). Dla minimalnych oporów można spróbować całość smarować rzadkim olejem, oczywiście trzeba wtedy częściej zaglądać do środka. Pobaw się nią jeszcze i zobacz jakie efekty.
grabek Napisano 31 Stycznia 2014 Autor Napisano 31 Stycznia 2014 Potwierdzam. Te dwie gumowe uszczelki powodują taki opór, że bębenek obraca się razem z osią. Kosztem oporu mamy jednak całkiem niezłe uszczelnienie. Moja piasta została rozebrana pierwszy raz po 10k km i łożyska były tylko lekko przybrudzone, ale obracają się jak nowe. Czyli coś za coś. Trzeba po prostu pamiętać o tym i co jakiś czas przesmarować powierzchnię styku gum i piasty, a wszystko będzie chodzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.