Skocz do zawartości

[Wymiana łożysk] w bębenku DT 350


jahoo84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Koledzy czy ktoś może wymieniał łożyska w bębenku piasty dt 350? Da się? Według producenta łożyska są nie wymienialne, ale na pierwszy rzut oka zaryzykował bym stwierdzenie że się da. Proszę o pomoc.

Napisano

Osobiście nie powiedziałbym, żeby łożyska z bębenka były "łatwo" wymienialne, ale tak jak pisze Kolega wyżej, da się to zrobić. Specjalne klucze trzeba mieć do wszystkich innych łożysk chyba, że serwis robi się mniej lub bardziej partyzancko. A przynajmniej w mojej opinii.

https://picasaweb.google.com/103858686030761699233/NarzedziaDTSwiss#5832169634668084850

 

Napisano

Wszystkie łożyska poza tym o którym pisałem powyżej można wyjąć bez specjalnych narzędzi, trzeba tylko trochę chęci ..., naprawdę potrzebny jest tylko klucz do wykręcenia pierścienia nr. 5 .

Napisano

Jasne zgoda, ja tego nie neguję. Z tym, że osobiście wolę stosować narzędzia zalecane przez producenta. Zwłaszcza, jeśli są nietypowe jak w tym przypadku i zapewniają optymalny przebieg serwisu (czyli wyjęcie i osadzenie łożysk).

Napisano

Owszem, ale zaproponuj zakup tych narzędzi komuś kto będzie serwisował jedną piastę we własnym posiadaniu :) Wg mnie kosztowna zabawa dla perfekcjonisty, takim jesteś, więc się nie dziwię :)

Napisano

Cóż, teraz jestem w trakcie przechodzenia na Chris King'a i w kwestii narzędziowej mój portfel to odczuł. Zawsze można oddać piastę do serwisu, który posiada dane narzędzia. Często u nas jest tak (absolutnie nie atakuję tu Kolegi Rulez), że kupuje się bardzo drogą część, a stosowne narzędzia traktuje po macoszemu, jakby serwis można było przeprowadzić młotkiem i śrubokrętem. Z jednej strony fajnie, że umiemy kombinować i radzić sobie w takich sytuacjach, ale z drugiej to do mnie nie trafia. Nie wiem, może jestem już zbytnio zboczony.

Napisano

Jesteś :)

Jeśli przy serwisie można użyć zamiennika, który będzie spełniał odpowiednią rolę może z odrobiną gimnastyki czy wyczucia to czemu nie. Przeicież niejednokrotnie najważniejsze są wyczucie i sprawne ręce połączone z "pomyślunkiem" :)  Oczywiście jeśli danego narzędzia nie da się zastąpić to ryzyko zniszczeń nie jest warte oszczędności na narzędziu. I jasne, że jeśli zamierzasz zajmować się serwisowaniem dla innych to sensowniej jest mieć odpowiedni sprzęt żeby oszczędzić czas i nerwy.

Kiedyś napisałeś że rozbierasz stery CK po każdej ekstremalnej jeździe, co świadczy o tym że masz dosyć mocne skrzywienie pod pewnymi względami, gdybym ja je miał to byłoby dla mnie nieznośne (właściwie jest, bo ja mam alergię na grzebanie przy własnych rowerach :) )

Napisano

Koledzy chodzi mi tylko o bębenek.. Mam rozumieć że można spokojnie wycisnąć te dwa łożyska które siedzą w bębenku? Pytam osób które ewentualnie już to robiły.

Napisano

Możesz to zrobić, musisz tylko wyjąć metalową zawleczkę w kształcie litery "C" i przesunąć podkładkę oddzielającą łożyska od siebie. 

Napisano

 

 

Możesz to zrobić, musisz tylko wyjąć metalową zawleczkę w kształcie litery "C" i przesunąć podkładkę oddzielającą łożyska od siebie.

Ok rozumiem zawleczke, ale podkładke jak przesunąć jak jest między łożyskami? Czy łożyska są standardowe do kupienia w dobrym sklepie z łożyskami?

 

Napisano

Tę podkładkę musisz wcisnąć do środka tak, aby odsłonić rant łożyska i móc je wybić. Symbolu nie pamiętam, powinien być na uszczelce. Tutaj robiłem serwis 190 Ceramic, na poniższej fotce widać, o co mi chodzi: https://plus.google.com/photos/112192291373097998568/albums/5894969033306996849/5894969056487800530?banner=pwa&pid=5894969056487800530&oid=112192291373097998568

Napisano

Wielkie dzięki! W sumie łożyska nie są jakieś zajechane ale tak chciałem wiedzieć na przyszłość czy będę musiał kupować cały bębenek.  

Napisano

Udało mi się wymienić łożyska i trochę się to różniło od tego co koledzy wyżej pisali :)

 

Po pierwsze,  łożysko od strony systemu zapadkowego zblokowane jest od wewnątrz pierścieniem segera ! Jakie było moje zdziwienie gdy nawalałem młotkiem przez nasadkę i nic nie chciało się ruszyć (łożysko oczywiście). Wstawiłem cały bębenek do wd 40 i znowy napier....dalanka w łożysko :)

Pomiędzy łożyskami w bębenku jest tulejka aluminiowa która po usilnym stukaniu poluzowała się i zaczeła w środku latać na boki, i wtedy ukazał się pierścień segera.

Podsumowując najpierw wystukujemy delikatnie łożysko od  strony nakrętki kasety np. śrubokrętem - tulejka wylatuje sama. 

Ściągamy pierścień szczypcami segera i delikatnie wystukujemy drugie łożysko.

Koniec.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...