thomasz Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Hej, Przepatrzyłem forum (przynajmniej tak mi się wydaje) i konkretnej odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem więc ciacham nowego posta Korci mnie założenie kierownicy typu Midge od on-łana do swojego crossa: http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOMI/on_one_midge_handlebar Obecnie mam: tył ALIVIO M410 przód ALIVIO M431 Kaseta 8 rzędowa Korba dwa blaty 42 i 28 Hamulce V-brake Zmiana takiej kiery wiązałaby się ze zmianą klamek hamulcowych i manetek. Z hamulcami bym sobie poradził - Tektro RL520: http://www.chainreactioncycles.com/ch/de/tektro-rl520-drop-bar-brake-levers/rp-prod34840 Zagwózdkę mam z manetkami. Czy Shimano Ultegra 6480: http://www.chainreactioncycles.com/ch/de/shimano-ultegra-6480-triple-8sp-bar-end-shifter/rp-prod13649 będą współpracowały z Alivio? Jeżeli nie, to co można byłoby zastosować? Wypatrzyłem coś takiego ale to byłaby już ostateczność: http://www.ecovelo.info/2008/11/12/alfine-shifter-with-drop-bars/ dzięki za ew. podpowiedzi T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Skoro jest kompatybilne z przerzutkami szosowymi, z górskimi też musi być. Ten sam ciąg linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 26 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Są jeszcze Retroshifty http://www.retroshift.com/store/products/shifters/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Te retroshifty wyglądają cudnie... tylko ta cena 199 euraczy (!) Zdecydowanie za dużo jak na taki eksperyment. Może ma ktoś to sprzedania na forum ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 26 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Kłaniam, Jeśli to ma być eksperyment to za kilka złotych kupiłbym zwykłe, kciukowe manetki nieindeksowane i zrobił taki wynalazkowy kokpit. Albo takie cuś: Szacunek... I. PS I jeszcze z historycznych dosyłek od Prezesa A. ---> http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?f=5&t=57027&sid=4c4db5dfa19c9332ce66d713f15e6212&start=150 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 @IvanMTB - patrzyłem na taki sposób również, lecz ergonomia takiego rozwiązania nie za bardzo do mnie przemawia. Raczej pójdę w opcję Tektro RL520 + manetki Ultegra 6480. Jeszcze takie pytanie - te klamko manetki obsłużą normalne v-braki? Na forum wyczytałem że one są dedykowane do "mini v-brake" cokolwiek to znaczy... na mój rozum tylko ciąg linki ma znaczenie - czyż nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 @@thomasz, SIS to SIS. Nie ważne czy drogowy, czy terenowy. Będzie działać. Ja mam mieszankę w postaci manetek SL-M430, klamek Avid FR-5 a reszta roweru to szosowa Sora. Jedyne co kojarzę z tematu niekompatybilności to stary Dura Ace (8 i mniej) jest niekompatybilny z bieżącym SIS'em. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Dzięki mklos1, źle się wyraziłem w ostatnim poście. Pytanie było czy te klamki Tektro RL520 obsłużą normalne v-brake czy tylko "mini v-brake" Znalazłem coś takiego na jednym z forum: "No, I run Tektro RL520 levers. I need 102mm v-brakes for fender clearance, and STI won't pull enough cable" http://www.bikeforums.net/archive/index.php/t-779578.html Temat do zamknięcia. Zakupy zrobione Klamki hamulcowe udało mi się wyrwać za 12euraczy na on-onie więc gra warta świeczki. Manetki też w drodze. Dzięki wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 klamki nie bardzo beda hamowaly z v-kami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 @@vitesse, ....why?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Producent pisze, że klamki sa do "linear pull brakes", czyli powinny działac. Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 klamki nie bardzo beda hamowaly z v-kami Nie daje mi to spokoju. pogrzebałem w necie i znalazłem coś takiego: "Re: V-Brake levers for drops Postby DougieB » Mon Mar 02, 2009 10:47 am I use the Tekto RL520 levers, with Avid v-brakes. I find them really good, plenty of stopping power from above or on the drops. For longer down hill sections I'm usually on the drops anyway, so haven't experienced a problem with tired hands." http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?f=5&t=21629 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Klamki Tekto RL520 działają z v-brake i to bardzo dobrze. Kierownica "on-one midge" już na miejscu, hamulce również. Wszystko działa Jedna uwaga dla zainteresowanych - montując takie klamki z v-brake tracimy baryłkę, tak więc nie ma możliwości regulacji hamulca. Ja zamontuję nowe fajki z możliwością regulacji linki (mounty pro-pipe): http://www.fahrrad.de/fahrradteile/felgenbremsen-zubehoer/mounty-pro-pipe/10132.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.