Skocz do zawartości

[manetki] Ultegra 6480 do napędu Alivio?


thomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,
 
Przepatrzyłem forum (przynajmniej tak mi się wydaje) i konkretnej odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem więc ciacham nowego posta :)
 
Korci mnie założenie kierownicy typu Midge od on-łana do swojego crossa:
 
Obecnie mam:
tył ALIVIO M410 
przód ALIVIO M431
Kaseta 8 rzędowa
Korba dwa blaty 42 i 28
Hamulce V-brake
 
Zmiana takiej kiery wiązałaby się ze zmianą klamek hamulcowych i manetek.
 
Z hamulcami bym sobie poradził - Tektro RL520:
 
Zagwózdkę mam z manetkami.
Czy Shimano Ultegra 6480: 
będą współpracowały z Alivio? Jeżeli nie, to co można byłoby zastosować?
 
Wypatrzyłem coś takiego ale to byłaby już ostateczność:
 
dzięki za ew. podpowiedzi
T.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Jeśli to ma być eksperyment to za kilka złotych kupiłbym zwykłe, kciukowe manetki nieindeksowane i zrobił taki wynalazkowy kokpit.

 

DSC03755.jpg

 

Albo takie cuś:

 

792373d1366504657-any-fat-bikes-dirt-dro

 

Szacunek...

I.

 

PS

I jeszcze z historycznych dosyłek od Prezesa A. ---> http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?f=5&t=57027&sid=4c4db5dfa19c9332ce66d713f15e6212&start=150

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@IvanMTB - patrzyłem na taki sposób również, lecz ergonomia takiego rozwiązania nie za bardzo do mnie przemawia.

Raczej pójdę w opcję Tektro RL520 + manetki Ultegra 6480. 

 

Jeszcze takie pytanie - te klamko manetki obsłużą normalne v-braki? Na forum wyczytałem że one są dedykowane do "mini v-brake" cokolwiek to znaczy... na mój rozum tylko ciąg linki ma znaczenie - czyż nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@thomasz, SIS to SIS. Nie ważne czy drogowy, czy terenowy. Będzie działać. Ja mam mieszankę w postaci manetek SL-M430, klamek Avid FR-5 a reszta roweru to szosowa Sora. Jedyne co kojarzę z tematu niekompatybilności to stary Dura Ace (8 i mniej) jest niekompatybilny z bieżącym SIS'em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mklos1, źle się wyraziłem w ostatnim poście.

 

Pytanie było czy te klamki Tektro RL520 obsłużą normalne v-brake czy tylko "mini v-brake" 

Znalazłem coś takiego na jednym z forum:

 

"No, I run Tektro RL520 levers. I need 102mm v-brakes for fender clearance, and STI won't pull enough cable"

http://www.bikeforums.net/archive/index.php/t-779578.html

 


Temat do zamknięcia.

Zakupy zrobione :)

Klamki hamulcowe udało mi się wyrwać za 12euraczy na on-onie więc gra warta świeczki. Manetki też w drodze.

 

Dzięki wszystkim za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

klamki nie bardzo beda hamowaly z v-kami

 

Nie daje mi to spokoju. pogrzebałem w necie i znalazłem coś takiego:

 

"Re: V-Brake levers for drops

Postby DougieB » Mon Mar 02, 2009 10:47 am
 

I use the Tekto RL520 levers, with Avid v-brakes. I find them really good, plenty of stopping power from above or on the drops. For longer down hill sections I'm usually on the drops anyway, so haven't experienced a problem with tired hands." 

 

http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?f=5&t=21629

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Klamki Tekto RL520 działają z v-brake i to bardzo dobrze. Kierownica "on-one midge" już na miejscu, hamulce również. Wszystko działa :)

Jedna uwaga dla zainteresowanych - montując takie klamki z v-brake tracimy baryłkę, tak więc nie ma możliwości regulacji hamulca.

 

Ja zamontuję nowe fajki z możliwością regulacji linki (mounty pro-pipe):

http://www.fahrrad.de/fahrradteile/felgenbremsen-zubehoer/mounty-pro-pipe/10132.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...