slawtaz Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) Witajcie W ostatnich dniach zakupiłem amortyzator RAIDON SF13-RAIDON X1-RL-R air z hydrauliczną blokadą z kierownicy oraz regulacją tłumienia i odbicia. Regulacja odbicia znajduje się na dole prawej goleni (takie czerwone pokrętło). Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć regulacji tłumienia, przez co przypuszczam, ze sprzedający wysłał mi model tańszy. W otrzymanym amorku mam wyprowadzenie blokady jak na zdjęciu: http://www.eurobike.pl/images/2013/ALLINONE.jpg Czy możecie potwierdzić moje przypuszczenia. Jeżeli tak to jak wyglądać powinno wyprowadzenie blokady skoku (domyslam sie że z jakimś pokrętłem). Pozdrawiam Edytowane 25 Stycznia 2014 przez slawtaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Powinieneś dostać jeszcze manetkę blokady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawtaz Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) Tak manetkę mam, ale ona tylko blokuje skok, a nie zapewnia żadnej regulacji tłumienia. Gdzie znajdę dokładną i wiarygodną specyfikacje tych wersji z 2013? Być może te Raidony w ogóle nie mają regulacji, a informacje na stronie dystrybutora są błędne: http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/raidon Edytowane 25 Stycznia 2014 przez slawtaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) Regulacja tłumienia to jest te czerowone pokrętło, a napięcie wstępne regulujesz powietrzem. Odpisz na PW. Edytowane 25 Stycznia 2014 przez kporys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawtaz Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 No dobrze, to wszystko rozumiem, czerwonym pokrętłem reguluję tłumienie odbicia/powrotu. Ale wg strony którą likowałem post wcześniej to są dwie wersje: - SF13-RAIDON RL-R 26' air (tą chciałem kupić) - SF13-RAIDON RL 26' air Różnią się one właśnie regulacją tłumienia na prawej goleni. Obie mają powietrze, więc nie chodzi tu raczej o naprężenie wstępne. Raczej spodziwałbym się czegoś takiego: http://www.srsuntour-cycling.com/typo3conf/ext/dstore/binary.php?BinaryCodeID=2169&view=zoom (tyle że to jest Axon i to nowy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 To jest werjsa RLRC, nie ten pułap cenowy. Poza tym to jest regulacja wolnej konwersji A golenie górne masz złote czy srebrne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Żeby mieć regulacje kompresji bodajże musiał byś mieć model RL-RC. A takiego chyba nie ma, a sa epicony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Straszliwie mieszasz. Pokazujesz zdjęcie kartridża All-In-One, a widelce wyposażone w taki system posiadały wyłącznie blokadę. RL - blokada z manetki. RL-R - dodatkowo regulacja tłumienia powrotu RL-RC - dodatkowo regulacja wolnej kompresji /nie żadnej konwersji, jak ktoś napisał/ Skoro masz w lewej goleni wentyl, manetkę i pokrętło u dołu prawej, posiadasz RL-R i więcej regulacji nie będzie. Ba, zwykle mówiąc o regulacji tłumienia w kontekście widelców XC ma się na myśli właśnie powrót, gdyż regulacja kompresji nie jest aż tak potrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawtaz Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) @kporys Srebrne to nie są, złote też nie bardzo, ale bliżej im do złotych niż srebrnych. @Puklus Ok, pewnie za dużo bym chciał jak na tą wersję, ale to są tylko moje przypuszczenia. Ale im więcej piszę tym bardziej sie przekonuję, że mam właściwy model, a moje rozumowanie jest błędne i pewnie wszystko jest ok. ------------------ @Fenthin Dodałeś post w trakcie jak pisałem swój, w którym sam stwierdziłem, że zaczynam mieszać, a teraz to mnie tylko utwierdziłeś w tym przekonaniu, dzięki Wybaczcie, to jest mój pierwszy amor powietrzny i stąd te zawirowania. Poprzedni to był zwykły sprężynowy i rozpoznawając temat, myślałem, że już odpowiednio się wyedukowałem, ale jak widać wpadłem w panikę. Ale dzięki Wam jestem teraz mądrzejszy o te kwestie. Pozdrawiam Edytowane 25 Stycznia 2014 przez slawtaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) @Fenthin, ach ten słownik w telefonie, miało być kompresji. Te Raidony występowały tylko z tłumikiem All In One przy czym te nowe wersje tzn SF13, mają coś tam wspólnego z Epiconem, tylko tłumik jest inny. Edytowane 25 Stycznia 2014 przez kporys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Bzdura, All-In-One występowały tylko w najtańszych wersjach - LO i RL. Zresztą: AIO, RL:https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDQQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.srsuntour-electric.com%2FcustomGates%2Fscripts%2Fdownload.php%3Ffilename%3Dexplosions2013%252FSF13-RAIDON-26%252FSF13-RAIDON-DS-RL-air-15QLC-26-120%252C100-(1).PDF&ei=8zPkUu-4O-qT4ASrioCQDw&usg=AFQjCNFnKWg8qaHuahnoGJI2VUpF54fOdw&bvm=bv.59930103,d.bGE&cad=rjaSprężyna powietrzna w lewej goleni, RLR: http://www.srsuntour-electric.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2013%2FSF13-RAIDON-26%2FSF13-RAIDON-DS-RL-R-air-15QLC-26-120%2C100-(1).PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 To widocznie na stronie dystrybutora jest błąd. W każdym razie tłumik w Raidonie RLR jest inny niż w Epiconie RLR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Nie, wszystko jest ok. Raidony X1-LO oraz X1-RL mają inne "wnętrzności" niż "zwykłe" LO i RL. Nie jest to może tłumik z Epicona, ale z pewnością musi to być jeszcze inna konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawtaz Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Hej, mam jeszcze pytania techniczne odnośnie tego pokrętła regulacji: 1. Czy to normalne, że w stronę (-) kręci się dużo lżej niż w stronę (+) ? 2. Można tym pokrętłem kręcić przy zablokowanym amorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Czy normalne to nie wiem ale może tak czasami być, choć ja się osobiście z tym nie spotkałem, może dlatego ze zawsze operowałem pokrętłami z "klikiem" a tam jest chyba bez. Tak, można tym czyli pokrętłami od tłumików, kręcić niezależnie od blokady bo to 2 oddzielne tłumiki, a nawet jak by były wspólne ( np w damperach tak bywa, na jednym tłoku wszystko) to i tak są oddzielne W sensie że każda regulacja działa niezależnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Kolega ma Raidona LOD z tym, że pokrętło jest wspólne dla blokady i regulacji i też działa tak jak mówisz, więc to chyba normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.