szczepan2612 Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Witam. Mam problem z klockami ocierającymi o tarcze. Po wyjęciu klocków tłoczki wsunołem na miejsce. Zmontowałem zacisk, zakręciłem kołem, wszystko ładnie pięknie nic nie obciera. Niestety po naciśnięciu klamki tarcie znowu występuje. Kiedy rozebrałem ponownie zacisk widać wyrażnie że tłoczki nie powróciły na miejsce. Tylko wystają. Czytałem na forum że można psiknąć WD-40, ale co do tej czynności zdania są podzielone. Jeśli wiecie co w tej sytuacji zrobić to proszę o pomoc. Z góry serdeczne dzięki.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Pewnie trzeba przesmarować tłoczki bo dostały się jakieś zanieczyszczenia, albo nie ma już smaru na nich. Wciśnij klamkę przy wyjętych klockach aby wyszły na max i spróbuj to wyczyścić i przesmarować, jeśli nie ma dostępu to trzeba zacisk rozebrać, tylko nie wiem czy r1 ma 2 częściową konstrukcje, najlepiej niech się wypowie ktoś kto robił serwis formuli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Sciagnij klocki i naciskajac klamka wysun jeden tloczek, drugi przytrzymujac w miejscu. Delikatnie, zeby nie trzeba bylo zalewac od nowa ukladu. Wyczysc, wystacy tloczek papierowym recznikiem lekko zwilzonym spirytusem. Mozesz to powtorzyc pare razy, zeby ewentualne zabrudzenie ujrzalo swiatlo dzienne. To samo zrob z drugim. Instrukcja pisze, zeby czyscic tloczki przy kazdej zmianie klockow. Nie ma potrzeby uzywac zadnych smarowidel. Czysty tloczek powinien dzialac, tak jak do tego zostal skonstuowany. A jak juz chcesz koniecznie cos tam dac, dotyczy to kazdych systemow z DOTem, upewnij sie ze jest na bazie silikonu, tak zeby byl kompatybilny z uszczelkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Centek Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 To, że tłoczki nie wracają do pozycji 0 to normalna sprawa, bo niby jaka siła miałby je tam wepchnąć jak łapami rozepchnąć jest trudno.Tłoczki "podążają" za zużyciem klocków zaciągając płyn ze zbiorniczka wyrównawczego z klamki zawsze ustawiając się jak najbliżej tarczy.Jeśli masz cały układ 100% szczelny, odpowiednio zalany i odpowietrzony, to wraz ze zużyciem klocków będzie powstawało podciśnienie, które będzie nieco pomagało w ich powrocie.Jeśli masz osadzony brud, to sprawa powrotu tłoczków jest utrudniona, ale nawet po oczyszczeniu nie spodziewaj się powrotu do pozycji 0 (może będzie minimalnie większa szczelina dla tarczy). Oczyścić sposobem wyżej opisanym warto a "kropelka" WD40 lub Brunox Deo na wysunięty, dobrze oczyszczony tłoczek nie zaszkodzi a pomoże go rozruszać - potem nadmiar usunąć żeby brudu nie łapał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczepan2612 Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Jaszcze raz dzięki za porady. Moje doświadczenie przy dłubaniu przy rowerze jest niewielkie. Mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli przy wyjętych klockach wcisnę maksymalnie klamkę, tłoczki się wysuną. To nie zapowietrzę hamulców? Mam w domu syntetyczny smar Finish Line z teflonem. Po wyczyszczeniu tłoczków mogę go zastosować. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Musiałbyś nacisnąć dźwignię parę razy do końca, może wtedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 (edytowane) Tłoczki "podążają" za zużyciem klocków zaciągając płyn ze zbiorniczka wyrównawczego z klamki zawsze ustawiając się jak najbliżej tarczy. Dokładnie. Tak jak kolega pisał, nigdy nie będą do końca cofnięte. Formule są trudne w regulacji bo mają bardzo mały odstęp klocków od tarczy i nie jest to kwestia zabrudzenia tłoczków tylko ich konstrukcji. W tym bym upatrywał problem. Według mnie to po prostu dokładniejsza regulacja jest potrzebna. Edytowane 27 Stycznia 2014 przez Roonin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 Tak z ciekawości zapytam dlaczego chcecie lać jakieś smarowidło na tłoczki??? Wytrzeć spirytusem tłoczki poskładać i jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.