Skocz do zawartości

[koło] laik prosi o pomoc. lekka ósemka z koła. Jakie kupić?

trooliq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Serdecznie
Jestem laikiem w tamcie rowerów dlatego zwracam się do was. Kupiłem za grosze rower Alu -Trex, który na moje potrzeby jest wystarczający. 
Z tylnego koła zrobiła się lekka ósemka. Wydaje mi się że koło nadaje się tylko do wymiany? 

Jakie kupic? Jedyne oznaczenia rozmiaru znalazlem na oponie KENDA 42-622 ( 40C - 700 ) 
Na tylnej osi znajduje się kaseta 7 rzędowa. 

I teraz pytanie jaką felgę kupić? Każda 28" podejdzie? Co z oponą i dętką? Wymieniać na nowe? Kasetę przełożyć czy kupić razem z felgą? Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi doradził i podpowiedział jak to wygląda cenowo. 

Rower używać będę do jazdy po mieście. Trochę wyboistych chodników + krawężniki itd. Żadnych extremalnych rajdów po lesie :) 

Jeszcze raz podkreślam, jestem laikiem w tym temacie także proszę o wyrozumiałość icon_wink.gif

Napisano

Nie wiadomo jak wygląda ta ósemka u Ciebie to i ciężko coś radzić. Zaprowadź rower do serwisu albo zanieś koło i zapytaj co z tym zrobić. Czy da się wycentrować czy trzeba wymieniać. Jak nie masz doświadczenia z rowerami to i tak sam w domu nie naprawisz. 

Napisano

@@trooliq, Upewnij się, że jest kaseta. Zwykle przypadku 7-rzędowych napędów spotyka się wolnobieg - piasty różnią się konstrukcją. Już z góry powiem, że nie opłaca się przekładać piasty, tylko wymienić całe koło. Koszt przeplatania koła w dobrym serwisie to około 70 PLN. Jak dołożysz cenę obręczy i wysyłkę, to wyjdzie Cię więcej niż nowe koło (z niskiej półki co prawda). Idź do serwisu, może koło uda się wyprostować. Jeżeli nie, wtedy naprawa jest ekonomicznie nieuzasadniona. Przeplatanie kół opłaca się dopiero wtedy, gdy jest ono warte kikaset PLN.

Napisano

Rozumiem że jeśli się nie da naprostować koła to tylko wymiana kompletnego zestawu? Razem z kasetą piastą itd? Można gdzieś w necie kupić kompletne koło gotowe do montażu? 

Napisano