COOLoo Napisano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Dzięki za szybką odpowiedź. Jako, że mam RSowe oleje, to średnio mi się chce kupować kolejny. Nie da się zakombinować z tymi motorexami? Powinien być 5W/40 silnik. Jaki polecasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 (edytowane) Obojętne, np : http://ioleje.pl/produkt,823/platinum-classic-synthetic-5w-40-1l.html Co do olejów do tłumika, jeli znajdziesz lepkość swojego oleju zbliżoną do Motorexa, to możesz wlać : http://www.forumrowerowe.org/topic/103016-amortyzacja-olej-do-amortyzatorow-faq-lepkosc-zamienniki-etc/ Edytowane 5 Czerwca 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zibra Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 Czyli nie za bardzo?:/ Poleccie mi kogos dobrego, zaufanego, kto pomoglby mi naprawic moj widelec bo bez niego jak bez reki:P W Corzowie jest taki facet, Witek. Zrobil mi Manitou Drake. Niby kanciapa, ale widzialem sporo Foxow i Reby. Gdzies powinienem miec numer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 (edytowane) Jestem świeżo po wymianie ślizgów. Szukałem serwisu który się tego podejmie. Ostatecznie i tak wszyscy polecali i kierowali do Wigwam na Ursynowie. 250zł ślizgi, 350zł ślizgi + uszczelki. Jednak dla mnie to za drogo, więc postanowiłem ... wymienić samemu. Dystrybutorem częśli jest Velo, więc tuleje i uszczelki można zamowić w każdym sklepie stacjonarnym z sieci DobreSklepyRowerowe. Oszczedza sie na wysyłce. Dla leniwych przez internet: http://roweryokey.pl/tuleje-slizgowe-30-mm.html http://roweryokey.pl/uszczelki-kurzowe-evil-genius-32mm-duplikat-1.html Narzędzia można zrobic samemu. Do wyjecia - potrzebny pręt gwintowany, kilka śrubek i podkładek. Do montażu - wytoczony pręt na tokarce. Wygląda to mniej więcej tak: http://forums.mtbr.com/tooltime/diy-fork-bushing-removal-installation-772499.html Przy wyjmowaniu zamiast szarpania z imadłem, dałem podkładkę na górze opartą o krawędzie dolnych goleni. Na wierzch nakrętka przy wkręcaniu której tuleja ładnie powoli wychodzi. Pręt do wbicia tulei można wytoczyć z tworzywa - byle taniej. Samo wyjęcie i wbicie tulei jest bardzo proste i bezproblemowe. Najwięcej czasu zajmuje "resetowanie" - nowe tuleje są surowe i wew. średnicę trzeba dopasować do goleni górnych. W serwisie mają do tego specjalne "rozbijaki". http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/013_FOX-BBI_fork_bushing_tool_SP.htm Najpierw wbija się jeden o śr. 29,999mm. Jeśli jeszcze są zbyt ciasne to drugi 30,000mm. Domowy sposób to rurka np.28mm i drobny papier ścierny np.800. Rurke obklejam papierem, nakładam tuleje (przed zamontowaniem) i powoli ścieram nadmiar teflonu. Jest miękki, więc co chwile sprawdzam na goleniach górnych czy już wystarczy. Chętnym moge pożyczyć narzedzia. Edytowane 11 Czerwca 2014 przez fw66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herman88 Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Konkretnie. Ja bym się takiej naprawy nie podjął I jak wrażenia? Amor działa jak należy? Jaki był powód wymiany, dostał luzów? Mój R7 coś ostatnio szwankuje - a to olej wyciekł z tłumika, a to coraz krócej trzyma ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Działa jak nowy. Tym bardziej, że uszczelki i gąbki jeszcze długo nie będą wymagać wymiany. Jeśli ktoś nie ma problemu z rozkręceniem amortyzatora, to na pewno poradzi sobie z wymianą ślizgow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 (edytowane) Sorry, ale takie dapanie ślizgów papierem ściernym dobre jest dla przekręta który chce zepchnąć amor, i nie ma wiele wspólnego z porządną naprawą. Edytowane 19 Czerwca 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Hej, macie pomysł w którą goleń idzie uszczelka ze zdjęcia poniżej? Najbardziej wygląd na tą od tłumika. Wolę się jednak upewnić. https://www.dropbox.com/sh/y95bzdfcn6ob6o3/AADB5RwdeekJyfQWya1nLo5Qa Pozdrawiam K Edit: Włożyłem w lagę tłumikową i chyba jest ok. Natomiast nie działa mi blokada skoku. W ogóle jest dość mała różnica w przepływie oleju przy pełnym odkręceniu/zakręceniu. Wlałem 83ml 2,5W/5W (50/50) Motorexa. Macie pomysł o co może chodzić? może dolać kilka ml? Edytowane 25 Czerwca 2014 przez COOLoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Może nie jest do końca odpowietrzony. Przy wymianie dobrze jest najpierw wlać 1/3 oleju i kilka razy wcisnąć tlumik. Dopiero po upewnieniu się, że nie ma już w środku powietrza dolać reszte. Ewentualnie, jeśli wlałeś inny olej niż był przedtem, czasami trzeba skorygować różnicę podkładkami w tłumiku ABS+. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 @ COOLoo Oleju powinno być tyle, aby po zmierzeniu odległości od lustra oleju do początku gwintu na koronie wychodziło w granicach 83-87mm. Ja tam wkładałem miarkę i sprawdzałem kiedy jej kraniec wyjdzie zafajdany Przy mieszance 2.5 i 5W 50/50 powinno to pracowac bardzo dobrze, a blokada trzymać twardo (przy opcji z podkładkami w ABS+ na standard). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Wszystko jasne! To jest wysokość oleju w mm. A nie 83 ml oleju! Gamoń ze mnie.to jak teraz dolać bez rozkręcania amora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Kolego, odkręcasz korek od góry gdzie masz blokadę i dolewasz. Nie widzę innej mozliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 (edytowane) Dla tych co potrafią się zagapić. można dolać olej przy włożonym tłumiku i złożonym amorze. trzeba odkręcić korek tłumika od góry kluczem 24. Tutaj tłumik nie wychodzi razem z korkiem jak w RS. warto wyjąć stalową szpilkę (wykręcić). Ponieważ nie ma jak złapać trzpienia tłumika, to wkręcamy szpilkę drugą stroną i delikatnymi kolistymi ruchami wyciągamy pozostałą cześć tłumika (ta z gąbką) uzupełniamy olej (u mnie łącznie wyszło 115ml, tak, żeby wysokość oleju była 83mm). Wkładamy wcześniej złożony tłumik Blokada sztywna. Przy odblokowaniu pięknie chodzi. Czas na test w terenie. Edytowane 26 Czerwca 2014 przez COOLoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Jeszcze żyje temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 W zeszłym roku samodzielnie wymieniłem tuleje w R7. Przez ten czas pracował jak nowy. Mam na zbyciu zrobione narzędzia potrzebne do takiej wymiany. Bardzo prosta sprawa. Tuleje można kupić za 60zł. Jeśli ktoś chciałby spróbować to dajcie znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herman88 Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Właśnie rozebrałem swojego R7. Miałem zmienić tylko kąpiel i wyczyścić go w środku. Po zlaniu starego oleju zauważyłem, że olej z prawej goleni ma lekko różowy kolor, czyli wychodzi na to, że zabarwił się od czerwonego Motorexa, który wyciekł z tłumika. Zbyt dużo go wyciec nie mogło bo ogólnie nie było go jakoś dużo. No ale chyba nie powinno tak się dziać? Zauważyłem też, że tłumik utawrdza się przy wciskaniu trzpienia i trzpień odbija, a powinien chyba chodzić płynnie i nie odbijać. No i faktycznie ostatnio amor wykorzystywał jakby trochę mniej skoku mimo, że napompowany był niższym ciśnieniem. Muszę rozebrać też tłumik i zobaczyć co tam się dzieje. Edycja: Tłumik rozebrany. Wszystko wydaje się OK, uszczelki całe. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło być nie tak? Możliwe, że to przez tą ilość oleju która wyciekła tłumik pracował inaczej? Ponawiam pytania. Minęło sporo czasu, ostatnio trochę zaniedbałem swojego Mańka i wziąłem się za serwis po chyba półtora rocznej przerwie W sumie to przez cały czas działał dobrze. Ostatnio na maratonie w deszczu stępiał dość mocno, aż na zjazdach czułem się jakbym jechał na sztywniaku. Więc stwierdziłem, że w końcu trzeba zajrzeć do środka. W sumie w środku wszystko OK. Olej czysty. Tylko tak jak zawsze - w prawej goleni kąpiel zabarwiona lekko na różowo, czyli gdzieś z tłumika cieknie, ale wyciek raczej nie jest duży. No i znowu zastanawia mnie to czy trzpień tłumika powinien sprężynować przy wciskaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Odświeżę temat... Macie jakiś pomysł, dlaczego R7 po serwisie i zalaniu tłumika mieszanką 2,5/5W w proporcji 50/50 nie trzyma blokady na sztywno, tylko łapie po ok. 1 cm ugięcia? Wcześniej blokada trzymała na sztywno. Zalałem olejem do wysokości 83mm przy maksymalnie wyciągniętych lagach, zgodnie z manualką na stronie manitou. Czy wpływ na to może mieć zastosowana mieszanka? Dodam, że tłumik zostawiłem ustawieniu podkładek "XC Stack". Będę wdzięczny za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Spróbuj dolać więcej oleju, zawór kompresji musi być w pełni zanurzony. Manuale niestety nie zawsze są idealne pod tym względem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Dzięki za radę. Manualka podaje przedział 80-85mm, optymalnie 83mm. Czy wieksza ilość nie zrobi więcej szkody niż pożytku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Rozbierałeś tłumik kompresji lub odbicia? Może tutaj coś nie działa. Pokrętło platformy założone prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Tłumik kompresji rozebrałem i skręciłem tylko po to żeby zobaczyć jaki mam układ podkładek. Złożyłem na bank dobrze i wsadziłem w pozycji otwartej. Z tłumikiem odbicia nie robiłem nic poza ocieknięciem ze starego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 18 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 Zalecenia to jak dobrze pamiętam od 83 do 87mm. Daj prawie 90mm i powinno działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Większa ilość oleju nie zaszkodzi. Oczywiście za dużo też nie może być - dlatego po złożeniu warto wcisnąć cały tłumik i sprawdzić czy chodzi całym skokiem (pod koniec może się lekko utwardzać), jeżeli tak to oleju nie jest za dużo . Za to teraz jest ewidentnie za mało - dlatego kompresja łapie z opóźnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha34 Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Dolałem odrobinę więcej oleju i pomogło. Dzięki za radę. Swoją drogą zastanawia mnie, czy to manualna jest nieprecyzyjna w kwestii ilości oleju, czy zmieszanie 2,5/5W w proporcji 50/50 powoduje, że trzeba zalać nieco więcej niż przewidziano... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 21 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 Manual jest precyzyjny. Musiałeś nalać niedokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.