Skocz do zawartości

[ Manitou R7] Od zakupu do montażu-moja historia


kamar59

Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem pare km od ostatniej wymiany oleju.

Do tej pory miałem zielony 5W (chyba Motul - kiedyś dostałem z serwisu), a teraz wlałem 7,5W Motorex.

O dziwo ten drugi okazał się bardziej rzadki.

I to o tyle, że blokada zaczęła słabiej trzymać.

Musiałem wyjąć jedną podkładkę z tłumika żeby to zniwelować.

 

A przy okazji wyjąłem jeszcze jedną oraz na razie zrezygnowałem ze zdalnej manetki blokady.

Do tej pory miałem do wyboru: otwarty lub zablokowany.

W tej chwili mam frajdę z zabawy 7-stopniową platformą  :D

 

ou4ou.jpg

 

Edytowane przez fw66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Do tej pory miałem zielony 5W (chyba Motul - kiedyś dostałem z serwisu), a teraz wlałem 7,5W Motorex. O dziwo ten drugi okazał się bardziej rzadki.

Dziwne... Motul 5W ma lepkość na poziomie  18,3 cSt, Motorex 7,5W- 35,9 cSt. Teoretycznie więc powinno by na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra spece od R7 odpiszcie mi czy wszystko jest w porządku, i czy dobrze zrobiłem. 

 

Odkręciłem korek i moim oczom się ukazało to. Za pierwszym razem jak odkręcałem to tłok był na samej górze i może dlatego, olej mi się wylewał przy przy wkręcaniu korka.

 

I oleju oryginalnie było więcej niż tu na zdjęciu. Przecież tyle mi nie wyleciało na zewnątrz, a jedynie z 2 krople. I te tłuste ślady na korku, to może od tego są że tłok wysoko mi podchodzi do góry i wypycha olej.

 

10f2gox.jpg

 

Wlałem te zalecane 4 ml oleju na ten tłoczek który jest wgłębiony, widać że amor nie jest w poziomie po oleju.

 

1j4twz.jpg

 

Korek

 

jufolt.jpg

 

Przesmarowałem go na uszczelce dla pewności żeby znowu nie ciekło z niego.

 

2mrist2.jpg

 

Zobaczymy jak teraz będzie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dziś zauważyłem że na prawej goleni co jest tłumik, to bardziej się brudzi ona. Gumka może lepiej zbiera i jest obwódka. I dodatkowo się okazało że tył goleni jest oleisty trochę. Z tłumika olej wychodzi. Ale zmieniłem ten 7 stopniowy ABS na prawie zamknięty, to może przez to ten olej na goleni. Bo zawsze na otwartym jeździłem.

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozebrałem swojego R7. Miałem zmienić tylko kąpiel i wyczyścić go w środku. Po zlaniu starego oleju zauważyłem, że olej z prawej goleni ma lekko różowy kolor, czyli wychodzi na to, że zabarwił się od czerwonego Motorexa, który wyciekł z tłumika. Zbyt dużo go wyciec nie mogło bo ogólnie nie było go jakoś dużo. No ale chyba nie powinno tak się dziać?

 

Zauważyłem też, że tłumik utawrdza się przy wciskaniu trzpienia i trzpień odbija, a powinien chyba chodzić płynnie i nie odbijać. No i faktycznie ostatnio amor wykorzystywał jakby trochę mniej skoku mimo, że napompowany był niższym ciśnieniem.

 

Muszę rozebrać też tłumik i zobaczyć co tam się dzieje.

 

Edycja:

 

Tłumik rozebrany. Wszystko wydaje się OK, uszczelki całe. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło być nie tak? Możliwe, że to przez tą ilość oleju która wyciekła tłumik pracował inaczej?

Edytowane przez Herman88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Jestem nowy i mam pare pytan odnosnie Manitou R7(2007) ... Pojawily sie jakis czas temu pewne luzy i delikatne wycieki oleju. Myslalem, ze luzy na kierownicy wynikaja z luzow na sterach, albo jest to wina poluzowanej tarczy/hamulca ale niestety nie. Luz ten prawdopodobnie wynika ze zuzytych slizgow. Moje pytania sa nastepujace... Znacie jakis dobry serwis, ktory jest wart polecenia (mieszkam na slasku), gdyz samemu nie podejme sie tej naprawy:P Jaki bedzie koszt wymiany slizgow+uszczelki? Z gory dzieki za pomoc i rade...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie to u nich bywało (kiedyś byli importerem Manitou), jeden amor (akurat R7) bardzo mi skopali, jednak było to jakiś czas temu , odszedł też  mechanik który specjalizował się w widelcach Manitou ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak tam jest dzisiaj z obsługą Manitou, niech może konkretnie odpowiedzą czy zmieniali już ślizgi, i czy dają na to gwarancję (jeśli ślizgi nie zostaną umieszczone idealnie osiowo to amor będzie chodził z oporem a golenie szybko się wytrą) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...