fw66 Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 (edytowane) Przejechałem pare km od ostatniej wymiany oleju. Do tej pory miałem zielony 5W (chyba Motul - kiedyś dostałem z serwisu), a teraz wlałem 7,5W Motorex. O dziwo ten drugi okazał się bardziej rzadki. I to o tyle, że blokada zaczęła słabiej trzymać. Musiałem wyjąć jedną podkładkę z tłumika żeby to zniwelować. A przy okazji wyjąłem jeszcze jedną oraz na razie zrezygnowałem ze zdalnej manetki blokady. Do tej pory miałem do wyboru: otwarty lub zablokowany. W tej chwili mam frajdę z zabawy 7-stopniową platformą Edytowane 10 Marca 2014 przez fw66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Do tej pory miałem zielony 5W (chyba Motul - kiedyś dostałem z serwisu), a teraz wlałem 7,5W Motorex. O dziwo ten drugi okazał się bardziej rzadki. Dziwne... Motul 5W ma lepkość na poziomie 18,3 cSt, Motorex 7,5W- 35,9 cSt. Teoretycznie więc powinno by na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Zielony olej dostałem po znajomości z serwisu - niby Motul 5W, ale kto wie co to dokladnie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Mój motul 5w jest biały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Dobra spece od R7 odpiszcie mi czy wszystko jest w porządku, i czy dobrze zrobiłem. Odkręciłem korek i moim oczom się ukazało to. Za pierwszym razem jak odkręcałem to tłok był na samej górze i może dlatego, olej mi się wylewał przy przy wkręcaniu korka. I oleju oryginalnie było więcej niż tu na zdjęciu. Przecież tyle mi nie wyleciało na zewnątrz, a jedynie z 2 krople. I te tłuste ślady na korku, to może od tego są że tłok wysoko mi podchodzi do góry i wypycha olej. Wlałem te zalecane 4 ml oleju na ten tłoczek który jest wgłębiony, widać że amor nie jest w poziomie po oleju. Korek Przesmarowałem go na uszczelce dla pewności żeby znowu nie ciekło z niego. Zobaczymy jak teraz będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Powinno być OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 13 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Odpukać w niemalowane jest ok nic nie cieknie, nie ma tłustej obwódki w koło korka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Amorek dotarł się, jeździ się fajnie, nic nie cieknie wyregulowany pod moje widzimisię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Do tej pory miałem do wyboru: otwarty lub zablokowany. W tej chwili mam frajdę z zabawy 7-stopniową platformą Ale zmieniłeś to pokrętło manetkowe na to co w linku? http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-abs-am-upgrade-kit-2012/rp-prod57815 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Pokrętło jest to samo. Po odłączeniu linki działa jak standardowe. Trzeba tylko włożyć 2 sprężynki (np. z zaworu presta) i kulki (z wolnobiegu), żeby "klikało". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Dziś zauważyłem że na prawej goleni co jest tłumik, to bardziej się brudzi ona. Gumka może lepiej zbiera i jest obwódka. I dodatkowo się okazało że tył goleni jest oleisty trochę. Z tłumika olej wychodzi. Ale zmieniłem ten 7 stopniowy ABS na prawie zamknięty, to może przez to ten olej na goleni. Bo zawsze na otwartym jeździłem. Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez kamar59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 W tłumiku są 2 uszczelnienia, jedna uszczelka jak na korku komory powietrznej, druga na osi pokrętła regulacji, pewnie cieknie na osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Albo wyleciało przy mocnym uderzeniu ugięciu sie goleni w dół na zjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herman88 Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) Właśnie rozebrałem swojego R7. Miałem zmienić tylko kąpiel i wyczyścić go w środku. Po zlaniu starego oleju zauważyłem, że olej z prawej goleni ma lekko różowy kolor, czyli wychodzi na to, że zabarwił się od czerwonego Motorexa, który wyciekł z tłumika. Zbyt dużo go wyciec nie mogło bo ogólnie nie było go jakoś dużo. No ale chyba nie powinno tak się dziać? Zauważyłem też, że tłumik utawrdza się przy wciskaniu trzpienia i trzpień odbija, a powinien chyba chodzić płynnie i nie odbijać. No i faktycznie ostatnio amor wykorzystywał jakby trochę mniej skoku mimo, że napompowany był niższym ciśnieniem. Muszę rozebrać też tłumik i zobaczyć co tam się dzieje. Edycja: Tłumik rozebrany. Wszystko wydaje się OK, uszczelki całe. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło być nie tak? Możliwe, że to przez tą ilość oleju która wyciekła tłumik pracował inaczej? Edytowane 14 Kwietnia 2014 przez Herman88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 I jak tam wasze serwisy Manitou. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celo Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Witam. Jestem nowy i mam pare pytan odnosnie Manitou R7(2007) ... Pojawily sie jakis czas temu pewne luzy i delikatne wycieki oleju. Myslalem, ze luzy na kierownicy wynikaja z luzow na sterach, albo jest to wina poluzowanej tarczy/hamulca ale niestety nie. Luz ten prawdopodobnie wynika ze zuzytych slizgow. Moje pytania sa nastepujace... Znacie jakis dobry serwis, ktory jest wart polecenia (mieszkam na slasku), gdyz samemu nie podejme sie tej naprawy:P Jaki bedzie koszt wymiany slizgow+uszczelki? Z gory dzieki za pomoc i rade... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Raczej nikt nie wymienia ślizgów .... musiałbyś kupić nowe golenie dolne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 jeśli serwis to może tu https://www.facebook.com/bikeserwis?fref=ts robiłem i polecam .Uszczelki - koło 80 pln trzeba wywalić na Evilgeniusy. Ślizgi chyba tylko w Velo , teraz to jedyny dystrybutor Maniaków. Serwis powinien wszystko mieć ,więc dokładną odpowiedż dostaniesz od Wicha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Tyle, że przy wymianie ślizgów najważniejsze jest ich osiowe zamontowanie w goleniach, a to nie jest takie oczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celo Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Znalazlem cos takiego...http://www.manitou.com.pl/info.php?txt=2Zadzwonilem i porozmawialem z serwisantem. Powiedzial ze slizgi+uszczelki+serwis amora bedzie kosztowal kolo 350 zl. Znacie, kojarzycie badz korzystaliscie z ich uslug, no i czy cena jest w miare spoko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 (edytowane) Różnie to u nich bywało (kiedyś byli importerem Manitou), jeden amor (akurat R7) bardzo mi skopali, jednak było to jakiś czas temu , odszedł też mechanik który specjalizował się w widelcach Manitou ... Edytowane 29 Maja 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celo Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Czyli nie za bardzo?:/ Poleccie mi kogos dobrego, zaufanego, kto pomoglby mi naprawic moj widelec bo bez niego jak bez reki:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Nie wiem jak tam jest dzisiaj z obsługą Manitou, niech może konkretnie odpowiedzą czy zmieniali już ślizgi, i czy dają na to gwarancję (jeśli ślizgi nie zostaną umieszczone idealnie osiowo to amor będzie chodził z oporem a golenie szybko się wytrą) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Będę serwisował maszynę i chciałem podsumować oleje: - komora powietrzna 5 ml - tłumik 83 ml - dolne lagi 15 ml każdy Wszystko mieszanka 2,5W i 5W 50/50 Motorex. Czy gdzieś idzie 15W tak jak w RSach (oprócz nasączenia gąbek)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Komora powietrzna i lagi to olej silnikowy - syntetyk 5W/40. Motorex tylko do tłumika ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.