Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Tak sobie dziś patrzę na amor, i widzę że mam coś tłusto na komorze powietrznej przy korku. Wytarłem i jeszcze dokręciłem, zobaczymy czy to pomoże. Może za pierwszym razem jak odkręciłem i sprawdzałem stan oleju to za delikatnie dokręciłem. A jak by znowu się pojawiła tłusta obręcz na komorze powietrznej to co zrobić ? Chyba nie poci się nowy amor.


Na żółto zaznaczone to tam było tłusto 

 

25zquee.jpg

 

 


I przy okazji zauważyłem że koło nie jest idealnie po środku. I czy to groźne ? Nie wpływa to na jazdę ?

 

28tz905.jpg

 

I tył

 

11t39nc.jpg

 

Jak mierzyłem to wychodzi tylne koło lewa strona 12 mm prawa strona 18 mm

 

I jak jadę po śniegu to robię jeden ślad nie dwa ;) Zbieżność jest ok granica błędu 5 mm

Edytowane przez kamar59
  • Mod Team
Napisano

Prawie na pełno koło jest nierówno zaplecione, do centrowania. Raczej nie wpływa to na jazdę, chyba że przy wysokich prędkościach, ew jeśli przód byłby bardziej przesunięty przy hamowaniu mógłbyś czuć.

Pod korkiem na początku mógł wyjść olej/smar który był na gwincie w momencie dokręcania, obserwuj jak dalej się to zachowa.

Napisano

Może po 6 latach i około 10.000 km koła się nadają do centrowania, ale jak jadę szybciej to nic nie czuje żeby mnie rzucało czy ściągało. Nawet bez trzymanki. A korek będę obserwował.


Prawidłowo koło powinno być na środku ale fizycznie nie przeszkadza to nie odczuwalne jest to podczas jazdy.  


I opony też kończą swój żywot powoli, jeszcze ten rok na nich pojeżdżę. 

Napisano

Tyle czasu jeździłem i nie zwróciłem na to uwagi.


Hmm, u mnie też przednie jest trochę nierówno względem goleni. Tzn. z jednej strony wejdzie mi palec a z 2 już nie bardzo. Rower nówka. 

 

 Na palec też próbowałem :)  I mam podobnie.

Napisano (edytowane)

Kamar, załóż koła odwrotnie tzn. obrócone o 180st., i się okaże czy to one są krzywe, czy jednak nie (możliwe że trzeba zdjąć tarcze).

 

Co do oleju w komorze powietrznej, cały czas wydaje mi się że masz go dużo za dużo.

U mnie przy całkowicie schowanych goleniach, poziom oleju jest dobrych kilka cm od gwintu (a mam wlane 10ml).

Jesli u ciebie jest tyle, ze ledwo dokręcasz korek to przy max ugięciu moze być siłą wypychany.

Konstrukcję lewej goleni mamy raczej taką samą. 

 

Edytowane przez fw66
Napisano (edytowane)

Ja oleju nie dolewałem tylko odkręciłem i sprawdziłem jego stan i zakręciłem. Może spuszczę całkowicie powietrze i może będzie możliwość dokręcenia jeszcze korka. A ja już nie pamiętam gdzie się kończył poziom oleju u mnie . Nie wysysałem go strzykawką i nie mierzyłem.

 

Koła mogę obrócić, bez zdejmowania tarczy i sprawdzić czy jest tak samo, ale co mi to da ;) To obręcz nie jest krzywa ani opona a nyple i szprychy mogły się poluzować po tylu latach ? I koło może być nie po środku. A może jest tak od nowości i tyle lat przejechałem i nic się nie stało to i teraz się nie stanie.

Edytowane przez kamar59
Napisano (edytowane)

Jak obrócisz koło, a dalej będzie przesunięte w prawo, tzn że jest proste a to widelec trzeba podpiłować.

A jak przesunie się w drugą stronę, to wina koła.

Tak samo z tyłu

Edytowane przez fw66
Napisano (edytowane)

Powinny być mniej więcej równo napięte.

Pojedyncze sztuki pewnie się rożnią, ale średnia wychodzi taka sama.

Ale to już jest temat na dział "Koła" i tam znajdziesz odpowiedzi.

 

 

Edytowane przez fw66
Napisano

Tak sobie dziś patrzę na amor, i widzę że mam coś tłusto na komorze powietrznej przy korku. Wytarłem i jeszcze dokręciłem, zobaczymy czy to pomoże. Może za pierwszym razem jak odkręciłem i sprawdzałem stan oleju to za delikatnie dokręciłem. A jak by znowu się pojawiła tłusta obręcz na komorze powietrznej to co zrobić ? Chyba nie poci się nowy amor.

 

Na żółto zaznaczone to tam było tłusto 

 

25zquee.jpg

 

 

 

I przy okazji zauważyłem że koło nie jest idealnie po środku. I czy to groźne ? Nie wpływa to na jazdę ?

 

28tz905.jpg

 

I tył

 

11t39nc.jpg

 

Jak mierzyłem to wychodzi tylne koło lewa strona 12 mm prawa strona 18 mm

 

I jak jadę po śniegu to robię jeden ślad nie dwa  ;) Zbieżność jest ok granica błędu 5 mm

 

Może po 6 latach i około 10.000 km koła się nadają do centrowania, ale jak jadę szybciej to nic nie czuje żeby mnie rzucało czy ściągało. Nawet bez trzymanki. A korek będę obserwował.

 

Prawidłowo koło powinno być na środku ale fizycznie nie przeszkadza to nie odczuwalne jest to podczas jazdy.  

 

I opony też kończą swój żywot powoli, jeszcze ten rok na nich pojeżdżę. 

 

Napisano

Ojej zapewne pojawił się ponieważ przy odkręcaniu korka ubrudziłeś nim górną część korony, w najgorszym wypadku trzeba by wymienić uszczelniający oring.

Koła prawdopodobnie zostały źle zaplecione , trzeba by wyosiować obręcze względem środka piasty.

Napisano (edytowane)

Jak ja odkręcałem i skręcałem to wyczyściłem cały amor po pracy. A oring nie wiem czy uszkodzony, był równo na koronie wkręcany.

 

A wyosiowanie odpada jechać do dobrego serwisu po przynajmniej 100 km a i tak chyba nie odczuje różnicy w jeździe.


Amorek wyregulowany idealnie, super teraz się jeździ. Chociaż nie zrobiłem nim jeszcze 200 km. Dużo daje prawidłowe nabicie powietrzem. A korek od komory powietrznej jest suchy po dzisiejszym terenowym sparingu ;)

Edytowane przez kamar59
Napisano

Witam. Mam r7 100mm z 2010 z tłumikiem absolute. Zrobiłem mu pełen serwis olejowy(lustro oleju w ladze z tłumikiem 85mm, w powietrznej 5ml, po 16ml w obie golenie od spodu)  i mam problem.

Amortyzator strasznie wolno odbija.Ugięcie widelca jest szybkie i płynne ale powrót jest strasznie wolnnny.  Regulacja odbicia działa, tłumik absolute działa również dobrze. Olej jaki zastosowałem to 5W/30 syntetyczny... Jakieś pomysły?

Napisano

Taa, no niestety do tłumika nie wlewa się oleju silnikowego, może zacznij od wlania właściwego oleju do tłumika, jak to zrobisz daj znać. Inaczej wszelkie dywagacje są bez sensu.

Napisano (edytowane)

Mobil którego wlałem ma lepkość kinetyczną cSt w temp. 40º C 68  a Motorex 5W ma 22 mm2/s. Dobrze kojarzę że w tym problem?

 

Edytowane przez desmoo
  • Mod Team
Napisano
Mobil którego wlałem ma lepkość kinetyczną cSt w temp. 40º C 68 a Motorex 5W ma 22 mm2/s. Dobrze kojarzę że w tym problem?

Dobrze kojarzysz. Zacznij od wlania odpowiedniego oleju.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...