jasinski21444 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Oleju w komorze powietrznej powinno być jakieś 5ml czyli bardzo niewiele . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Może miał skompresowany amorek. Taka ilosć przy rozciągniętym amorku praktycznie uniemożliwia normalną pracę. Manitou zaleca olej 5w do tłumika. Mam na stanie motorex 2,5W i 7,5W. Który będzie lepszy, a może je wymieszać i wyjdzie 5W. Jeśli amorek jest dla Ciebie zbyt "wolny"- wlej 2.5W (np. tłumienie odbicia na min i ,mimo to amorek jest stłumiony), jeśli jest za "szybki" ( np.tłumienie odbicia skręcone prawie na maks, a mimo to, tłumienie odbicia jest za słabe)- 7,5W. Wymiana oleju to dobry moment na sprawdzenie innych lepkości oleju i ich wpływu na pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Zgadzam się. I proszę mnie łaskawie nie pytać skąd ta wiem... Dlaczego nasadowy klucz jest kiepskim pomysłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Tobo, nie nasadowy ale nastawny- znany skądinąd jako Francuz- czyli pomocnik polskiego hydraulika. Ugupu, może opiszesz związek klucza nastawnego i pokrętła ABS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Mój błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Ugupu, może opiszesz związek klucza nastawnego i pokrętła ABS? Muszę? Niech będzie. Z tłumikiem ABS+ jeszcze jakoś poszło choć nie wygląda najlepiej po odkręcaniu. Ale wygląd pal licho bo w większości znajduje się pod pokrętłem więc tylko trochę widać. Gorszą masakrą, niestety, grozi odkręcanie korka komory powietrznej bo tam tylko cienki aluminiowy pierścień z miejscem na klucz i jak się nie daj boziu omsknie to nie dość że wygląda podle to jeszcze można to kompletnie pokrzywić, połamać czy co tam jeszcze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 (edytowane) Gość z Hayes Group pokazuje wnętrze TPC w R7: http://www.youtube.com/watch?v=ebhjgpGlhg4 Tutaj jest calkiem dokładna instrukcja z serwisowania R7. http://www.singletracks.com/blog/mtb-repair/mountain-bike-fork-servicing-manitou/ Co ciekawe w lewej goleni (powietrznej) facet wlał 20ml oleju pod tłokiem (ten z 2 uszczelkami - czarną i niebieską) i ok 3ml nad tłokiem z góry. Oficjalna serwisówka Manitou nic o tym nie mówi. Edytowane 24 Lutego 2014 przez fw66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Przeca na stronie Manitou jest normalna serwisówka. http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2012%20Service%20Manual.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 (edytowane) Gość z Hayes Group pokazuje wnętrze TPC w R7: http://www.youtube.com/watch?v=ebhjgpGlhg4 Tutaj jest calkiem dokładna instrukcja z serwisowania R7. http://www.singletracks.com/blog/mtb-repair/mountain-bike-fork-servicing-manitou/ Co ciekawe w lewej goleni (powietrznej) facet wlał 20ml oleju pod tłokiem (ten z 2 uszczelkami - czarną i niebieską) i ok 3ml nad tłokiem z góry. Oficjalna serwisówka Manitou nic o tym nie mówi. Wlał do goleni pod tłokiem i wszystko wyciekło na dół, to jakiś głąb a później ludzie oglądają te kretyństwa z olejem czy kluczem nastawnym Edytowane 24 Lutego 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Dlatego tu jestesmy, zeby ludzi edukować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herman88 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Mam na stanie motorex 2,5W i 7,5W. Który będzie lepszy, a może je wymieszać i wyjdzie 5W. Ja na przykład jeżdżę na 2,5W bo dla mnie za mocno tłumił i teraz jest lepiej. Kolega Lumperator pisał kiedyś, że leje mieszankę 2,5W i 5W pół na pół i wtedy pracuje najlepiej. Możesz śmiało eksperymentować wg własnych preferencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Dużo zależy od wagi ridera ktoś kto waży np 90 inaczej będzie odczuwał jak taki chuderlak 50kg. I także od tego jaki to olej, bo jak można wnioskować w z tabelki zamienników olejowych, nie każdy 5w ma 5w które przewidział doń producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 25 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Kolega lumperator przeważnie widziałem, że używał motorexa, jego wręcz należy mieszać aby miał odpowiednie parametry. W przypadku RockShox'a motorex 2.5W to prawie to samo co fabryczny 5W, wymaga tylko 15% domieszki 5W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 W tej tabeli olei nie moge sie połapać, to oleje jakich firm sa najbardziej podobne do tych srama pitstop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 25 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Jeśli chodzi o RS'a szukaj informacji w dziale RockShoxów, w manualu serwisowania Reby wypisałem łatwo dostępne zamienniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herman88 Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Dużo zależy od wagi ridera ktoś kto waży np 90 inaczej będzie odczuwał jak taki chuderlak 50kg. I także od tego jaki to olej, bo jak można wnioskować w z tabelki zamienników olejowych, nie każdy 5w ma 5w które przewidział doń producent. Racja, ja właśnie ważę mało bo koło 69 kg i na forum polecili mi wlać 2,5W i jestem zadowolony. No i mówię właśnie o olejach Motorexa bo wiem, że u różnych producentów może być różnie z tą gęstością. U mnie dodatkowo za rzadszym olejem przemawiało to, że mam wersję z manetką, a ta nawet jak jest odblokowana to tłumik i tak trochę tłumi. Teraz jest lepiej, a sztywna blokada jak była w pozycji zablokowanej tak jest i teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 (edytowane) Wreszcie moj doczekał się umycia przy okazji przeglądu Co do serwisu to właściwie nic ciekawego. Po złożeniu przy mocnym ugięciu delikanie słychac sprężyne. Podobno pomaga nasunięcie na ostatni zwój koszulki termokurczliwej. Chyba sprawdze ten patent. W tłumiku mieści się dokładnie 50ml oleju. Wlałem 7,5W i zobaczymy (mam ok 85kg) Na sucho po montażu różnicy nie czuję, ale pewnie teren pokaże. A ponieważ przypadkiem miałem przy sobie wagę .... . Edytowane 26 Lutego 2014 przez fw66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 No ładnie Wersja MDR z pazurem i ABS+ ładnie chodzi. Ile km na nim zrobiłeś? Bo to rocznik 2011 pewnie. Waga niezła moja R7 też pewnie tyle waży z przycięta rurą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 (edytowane) Trudno powiedzieć. Przez 3 sezony pare tysięcy się uzbierało. Ale w maratonach sie nie ścigam. Edytowane 26 Lutego 2014 przez fw66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Ty lepiej te zipy z goleni ściąg miałeś widelec rozebrany było pójść do sklepu i gumowy oring dopasować albo nie dawać nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 No taki plastik może porysować teflon na goleni, gumka jest bezpieczniejsza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Ponieważ dziś miałem dzień wolny, postanowiłem jednak poprawić sprężyne. Na ostatni zwój założylem koszulkę termokurczliwą. Teraz nic nie słychać, więc działa zamiast smaru. Opaska na goleni służy jedynie do ustawiania sag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Twój widelec twoja sprawa tłumaczyć się nie musisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Ja zawiązałem niteczkę na 3 razy i oprócz tego, że przylepia się do niej cały brud, to przy ustawianiu SAGu jest niezastąpiona, polecam @kamar59, Twój Maniek będzie chyba nieco więcej ważył, bo ten kolegi wyżej to wersja MRD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Waga taka jak goleni dolnych od xcr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.