Skocz do zawartości

[ Manitou R7] Od zakupu do montażu-moja historia


kamar59

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Może miał skompresowany amorek. Taka ilosć przy rozciągniętym amorku praktycznie uniemożliwia normalną pracę.

 

 

Manitou zaleca olej 5w do tłumika. Mam na stanie motorex 2,5W i 7,5W. Który będzie lepszy, a może je wymieszać i wyjdzie 5W.

Jeśli amorek jest dla Ciebie zbyt "wolny"- wlej 2.5W (np. tłumienie odbicia na min i ,mimo to amorek jest stłumiony), jeśli jest za "szybki" ( np.tłumienie odbicia skręcone prawie na maks, a mimo to, tłumienie odbicia jest za słabe)- 7,5W. Wymiana oleju to dobry moment na sprawdzenie innych lepkości oleju i ich wpływu na pracę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ugupu, może opiszesz związek klucza nastawnego i pokrętła ABS?

 

Muszę? Niech będzie. Z tłumikiem ABS+ jeszcze jakoś poszło choć nie wygląda najlepiej po odkręcaniu. Ale wygląd pal licho bo w większości znajduje się pod pokrętłem więc tylko trochę widać. Gorszą masakrą, niestety, grozi odkręcanie korka komory powietrznej bo tam tylko cienki aluminiowy pierścień z miejscem na klucz i jak się nie daj boziu omsknie to nie dość że wygląda podle to jeszcze można to kompletnie pokrzywić, połamać czy co tam jeszcze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość z Hayes Group pokazuje wnętrze TPC w R7:

http://www.youtube.com/watch?v=ebhjgpGlhg4

 

Tutaj jest calkiem dokładna instrukcja z serwisowania R7.

http://www.singletracks.com/blog/mtb-repair/mountain-bike-fork-servicing-manitou/

 

Co ciekawe w lewej goleni (powietrznej) facet wlał 20ml oleju pod tłokiem (ten z 2 uszczelkami - czarną i niebieską)  i ok 3ml nad tłokiem z góry.

Oficjalna serwisówka Manitou nic o tym nie mówi.

 

 

Edytowane przez fw66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość z Hayes Group pokazuje wnętrze TPC w R7:

http://www.youtube.com/watch?v=ebhjgpGlhg4

 

Tutaj jest calkiem dokładna instrukcja z serwisowania R7.

http://www.singletracks.com/blog/mtb-repair/mountain-bike-fork-servicing-manitou/

 

Co ciekawe w lewej goleni (powietrznej) facet wlał 20ml oleju pod tłokiem (ten z 2 uszczelkami - czarną i niebieską)  i ok 3ml nad tłokiem z góry.

Oficjalna serwisówka Manitou nic o tym nie mówi.

 

Wlał do goleni pod tłokiem i wszystko wyciekło na dół, to jakiś głąb :teehee: a później ludzie oglądają te kretyństwa z olejem czy kluczem nastawnym :down:

 

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam na stanie motorex 2,5W i 7,5W. Który będzie lepszy, a może je wymieszać i wyjdzie 5W.

 

Ja na przykład jeżdżę na 2,5W bo dla mnie za mocno tłumił i teraz jest lepiej. Kolega Lumperator pisał kiedyś, że leje mieszankę 2,5W i 5W pół na pół i wtedy pracuje najlepiej.

 

Możesz śmiało eksperymentować wg własnych preferencji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dużo zależy od wagi ridera ktoś kto waży np 90 inaczej będzie odczuwał jak taki chuderlak 50kg. I także od tego jaki to olej, bo jak można wnioskować w z tabelki zamienników olejowych, nie każdy 5w ma 5w które przewidział doń producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dużo zależy od wagi ridera ktoś kto waży np 90 inaczej będzie odczuwał jak taki chuderlak 50kg. I także od tego jaki to olej, bo jak można wnioskować w z tabelki zamienników olejowych, nie każdy 5w ma 5w które przewidział doń producent.

 

Racja, ja właśnie ważę mało bo koło 69 kg i na forum polecili mi wlać 2,5W i jestem zadowolony. No i mówię właśnie o olejach Motorexa bo wiem, że u różnych producentów może być różnie z tą gęstością. 

 

U mnie dodatkowo za rzadszym olejem przemawiało to, że mam wersję z manetką, a ta nawet jak jest odblokowana to tłumik i tak trochę tłumi. Teraz jest lepiej, a sztywna blokada jak była w pozycji zablokowanej tak jest i teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie moj doczekał się umycia przy okazji przeglądu :P

Co do serwisu to właściwie nic ciekawego.

Po złożeniu przy mocnym ugięciu delikanie słychac sprężyne.

Podobno pomaga nasunięcie na ostatni zwój koszulki termokurczliwej.

Chyba sprawdze ten patent.

W tłumiku mieści się dokładnie 50ml oleju.

Wlałem 7,5W i zobaczymy (mam ok 85kg)

Na sucho po montażu różnicy nie czuję, ale pewnie teren pokaże.

A ponieważ przypadkiem miałem przy sobie wagę ....    :icon_cool:

.

28w5.jpg

 

 ui28.jpg

 

lry1.jpg
 

a458.jpg

 

ieu6.jpg

 

ix2y.jpg

 

hgkj.jpg

Edytowane przez fw66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...