Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie radzę niczego psikać tym Brunoxem, jedyne co zrobi to wymyje olej spod uszczelek kurzowych i zwiększy tarcie, po jeździe oczyszczasz uszczelki pędzelkiem, a jak chcesz umyć golenie to woda z mydłem. Po myciu dobrze jest przetrzeć golenie szmatką nasączoną w oleju i wytrzeć, tak żeby olej pozostał tylko w mikropęknięciach powłoki..

Napisano

Semibath to wywalanie pieniędzy w błoto, 10 razy droższy niż Lotos, nie chcesz Lotosa, to możesz wlać każdy inny syntetyk 5w/40.

 

Brunox Deo, to wywalanie pieniędzy w błoto.

 

Semi-bath to produkt dedykowany, a czy 10x droższy? No może i tak. Co nie zmienia faktu, że na Semi-bath zrobi się 3 serwisy. Chyba można wydać te 29 zł raz na 2-3 lata? 

Napisano

Raczej raz na rok. W karcie technicznej Motorexa Semi Bath jak wół stoi "engine oil" a identyczne właściwości ma jeden z olei 5W/40 do silników motocyklowych produkcji Motorexa właśnie.

Napisano

Od raz na 3 miesiące kiedy jeździsz dużo i w każdych warunkach do raz na 6 miesięcy w przypadku sporadycznych jazd przy dobrej pogodzie. Producent nie podaje ani przebiegu w km ani ilości godzin jazdy po których trzeba zrobić serwis.

  • Mod Team
Napisano

Jak sie zapiernicza w trudnym, brudnym terenie, błoto albo pył niemiłosierny wiadomo że trzeba więcej troski niż np po 80% asfalcie. Nikt ci nie broni widelca rozbierać często. Z wiekiem uszczelki zaczną sie zużywać i okresy sie skrócą aż do wymiany uszczelek i znowu od początku.

 

Odkręcając dolne śruby i lekko zsuwając golenie wypłynie olej, jak będzie czysty to można jeździć jak brudny to trzeba by przeczyścić.

Napisano

Ok to się zdecyduję na rozebranie go, jak kupie olej i wleje go w dolne golenie i do komory powietrznej, żeby mieć święty spokój i pewność na 100% że jest ok. I mogę sobie przejeździć cały sezon 2014 r bez stresa że coś może być nie tak.

Napisano

Semi-bath to produkt dedykowany, a czy 10x droższy? No może i tak. Co nie zmienia faktu, że na Semi-bath zrobi się 3 serwisy. Chyba można wydać te 29 zł raz na 2-3 lata? 

 

Nie dedykowany, tylko konfekcjonowany pod kątem gigantycznego zysku :teehee:  wywalanie pieniędzy w błoto.

 

Napisano

Każdy się ugina minimalnie z 2-3 mm to nie jest ściana betonowa. A nawet jak jest zablokowane jak beton to jest blokada bezpieczeństwa że sama puszcza jak ktoś za mocno uderzy w dziurę czy coś innego. I właśnie chodzi o ten olej w komorze powietrznej że musi być go w sam raz 3-5 ml, bo on nawet zapobiega wydostawanie się powietrza z goleni.

Napisano

Widelce z TK, czyli niższe modele, mają "miękką" blokadę - znaczy to że naduszone poddają się i to więcej niż kilka mm. Jest to normalne.

  • Mod Team
Napisano

Jak jest za mało oleju w tłumiku zwyczajnie tłumienie kompresji nie działa bo ... bo nie ma oleju, tłumik odbicia może nie działać w końcowych fazach skoku z tegoż samego powodu.

Napisano (edytowane)

w nowych r7 w goleniach jest sucho-ok. A co się dzieje w tłumiku? Też za mało oleju?

 

 Nie jest sucho, a tłumik działa bardzo dobrze sztywny jak beton odbicie działa tak samo. Ja swój rozbiorę i zrobię zdjęcia i będzie wiadomo. Chociaż sztuka sztuce nie równa. Tak jak koledzy piszą z tymi nowszymi amorkami jest jeszcze gorzej.

Edytowane przez kamar59
Napisano (edytowane)

. Dodatkowo ten dynks w ABS+, ten gdzie są podkładki i wszędzie w necie widać że jest obrabiany CNC i jest "ameliniumowy" w moim jest jakimś parszywie wykonanym kawałkiem plastiku prosto z wtryskarki

Czy to znaczy, że w celu maksymalizacji zysku wsadzili tam tłumik od Circusa (lub samo pokrętło, żeby zaoszczędzić parę Centów) ? :

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-abs-dmpr-w-knob-upgrade-kit/rp-prod71600

 

Edytowane przez Rulez
Napisano (edytowane)

Dokładnie rzecz biorąc i o to i o to. I port olejowy i pokrętło są plastikowe. A propos, chętnie przytuliłbym takie czerwone aluminiowe pokrętło jakby ktoś miał bo 130 zyli za nie w życiu nie zapłacę.

Czy któryś z szanownych kolegów wie może jaką funkcję pełni ta "gąbka" w tłumiku? I czy ma znaczenie to, że raz jest to jeden długi balasek a innym razem 3 krótkie?

Edytowane przez ugupu
Napisano (edytowane)

Dokładnie rzecz biorąc i o to i o to. I port olejowy i pokrętło są plastikowe. A propos, chętnie przytuliłbym takie czerwone aluminiowe pokrętło jakby ktoś miał bo 130 zyli za nie w życiu nie zapłacę.

Czy któryś z szanownych kolegów wie może jaką funkcję pełni ta "gąbka" w tłumiku? I czy ma znaczenie to, że raz jest to jeden długi balasek a innym razem 3 krótkie?

 

Śmiała, ale prawdopodobna teza, widelec co prawda oryginalny, ale ktoś zamienił tłumik, wsadził do Minuty tłumik z Circusa Comp, a sam załupał lepszy :whistling:, no chyba, że Manitou całkiem zeszło na psy... .

 

Edytowane przez Rulez

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...