kamar59 Napisano 5 Lutego 2014 Autor Napisano 5 Lutego 2014 Oni chyba do 2004 składali w USA, a naklejki to jest taka A co tak mnie straszycie tym amorkiem że tam sucho jest tak strasznie? Jak go uginałem to golenie były smarowane widać smar delikatnie. Przecież jak przejeżdżę sezon 2014 r, bez wymiany oleju i smarów nic się nie stanie. A wiadomo że każda firma wolo na wschodzie zakładać firmę żeby taniej było w kosztach, ale nie raz nie idzie to z parą z jakością. Po wini pisać na amorze że jest złożony ale trzeba uzupełnić oleje bo daliśmy dupy i wlaliśmy 5 ml zamiast 60 ml. Pisaliście mi że po 4 latach uszczelki kurzowe twardnieją a ja mam nówki miękkie są pachną świeżą gumą.To może w środku też jest ok. Bo tak mi w temacie piszecie że pustynia w środku jest? A to takie straszne może być? Może to model z 2010 r ale składany w 2013 z części ? Cytuj
jasinski21444 Napisano 5 Lutego 2014 Napisano 5 Lutego 2014 Kupiłem jakiś czas temu ( z miesiąc wstecz ) towera pro pod 29 . W środku sucho , w lagach brak oleju a gąbki na wiór więc lepiej go rozbierz Cytuj
Schwefel Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Przecież jak przejeżdżę sezon 2014 r, bez wymiany oleju i smarów nic się nie stanie. Jak przejedziesz jeden maraton bez oleju to będziesz miał do wymiany ślizgi i golenie górne. Po wini pisać na amorze że jest złożony ale trzeba uzupełnić oleje bo daliśmy dupy i wlaliśmy 5 ml zamiast 60 ml. A po co? Szybciej zajedziesz amora to szybciej przyjdziesz po nowy albo po części. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Napisano 6 Lutego 2014 Przestańcie straszyć Kolegę... Kupił, niech poskłada, wykona kilka jazd w terenie i się zobaczy. Z góry zakładacie,że jest źle.. pytanie nie powinno brzemić "Czy Wlali",ale "Ile wlali i czego". Cytuj
ugupu Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) I masz trochę racji i trochę jej nie masz. Rzeczywiście wyszło trochę apokaliptycznie i zdrowo kolegę nastraszyliśmy. Tu masz rację. Z drugiej zaś strony nie masz racji bo niestety jest jak jest. W mojej Minucie w goleniach było sucho, wyciekły dosłownie krople, gąbki suche jak wiór a oleju w tłumiku było może 1/3 tego co być powinno (dodatkowo miał kolor Ludwika wymieszanego z denaturatem i nie zachowywał się jak olej ani na ciut). Dodatkowo ten dynks w ABS+, ten gdzie są podkładki i wszędzie w necie widać że jest obrabiany CNC i jest "ameliniumowy" w moim jest jakimś parszywie wykonanym kawałkiem plastiku prosto z wtryskarki z krzywymi kanałami. A wideł jest oryginalny bo sprawdziłem u producenta. Jak więc widać nie o straszenie, choć tak to wygląda, tu chodzi ale o pomoc koledze i uchronienie go przed zdemolowaniem nietaniego przecież widelca. Howgh! Edytowane 6 Lutego 2014 przez ugupu Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Napisano 6 Lutego 2014 Zaczyna sie dziać jak w motoryzacji, ja bez czujnika grubości lakieru bym po nowe auto do salonu nie poszedł. Podobnie tutaj niedługo przez zakupem widelca będzie trzeba nie tyle prosić co kazać go rozkręcić na oczach i ewentualne braki natychmiast uzupełniać. Pytanie czy to jednostkowe przypadki czy faktycznie wszystkie tak mają. Ja czy wy nie mielibyśmy z tym problemu ale ów nabywca R7 i wielu wielu innych nie odważą się rozebrać tak drogiego, nowego widelca, no i wymiana oleju w tłumiku jest kosztowna jednak. Cytuj
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) Nikogo nie straszymy, oleju brakuje, jeździć z tym od biedy można, jednak sam smar na długo nie wystarczy ... zalecał bym przynajmniej odkręcić dolne golenie i bez zdejmowania wlać olej. Szkoda by było, porządny w gruncie rzeczy widelec, szybko zajechać Puklus Tu nie chodzi nawet o olej w tłumiku, tylko przynajmniej o uzupełnienie oleju w dolnych goleniach ... Edytowane 6 Lutego 2014 przez Rulez Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Napisano 6 Lutego 2014 Wiem wiem ale to co ugupu napisał nie jest optymistyczne. Cytuj
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) W temacie oleju w tłumiku, - jeśli tłumik daje się zablokować, to stan jest do przyjęcia i można jeździć - choć ja w swoim od razu wymieniłem olej w tłumiku ... Z opisu "ugupu" widać, że im nowsze amory tym większe dziadostwo, i bardziej trzeba się przykładać do obsługi Co do smarowania gąbek - jeśli olej w dolnych goleniach jest to wystarczy amor na np. 0,5 h obrócić do góry goleniami, olej spłynie i nasączy gąbki. Edytowane 6 Lutego 2014 przez Rulez Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Napisano 6 Lutego 2014 W Drake'u miałem od nowości poprawny stan oleju na dole i w tłumiku plus czerwony kolor oleju w tłumiku. W Minucie miałem średnią ilość oleju na dole, 3 mm mniej oleju w tłumiku ( kolor ludwika ) , za to miałem duuuuużo smaru na pręcie kompresyjnym pod komorą powietrzną. Wszystkie regulacje działały prawidłowo . Mam zwyczaj wymieniać olej po dotarciu, więc to dla mnie nie problem. Enyłej, i tak Manitou ,mimo tych problemów, ma więcej zalet. Cytuj
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) Taa, ja też (w nowej - kupiona w ub. tygodniu - Minute z 2010) miałem duuużo smaru na pręcie kompresji i zero olejów w dolnych goleniach - niestety smar nie zastępuje oleju + zielony olej w tłumiku . Nikt tu nie pisze, że mańki to złe amory (wg. mnie bardzo dobre), tylko one potrzebują miłości Edytowane 6 Lutego 2014 przez Rulez Cytuj
Herman88 Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) Tak jak pisał Rulez, na razie wystarczy odkręcić śrubki na spodzie dolnych goleni i dolać oleju semi bath. I po strachu no i wymiana oleju w tłumiku jest kosztowna jednak. Wymiana oleju w tłumiku kosztowna? Litr Motorexa kosztuje koło 40zł - starczy na kilka lat To już olej semi bath wychodzi drożej jeżeli chcemy kupić dedykowany bo chyba 30zł za 100ml. Edytowane 6 Lutego 2014 przez Herman88 Cytuj
ugupu Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 na razie wystarczy odkręcić śrubki na spodzie dolnych goleni To taki skrót myślowy, prawda? Bo przecież trzeba 1 śrubę odkręcić a w drugiej goleni pręt tłumika, czy jak się to nazywa, trzeba wkręcić w środek lagi po uprzednim demontażu pokrętła regulacji... Cytuj
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Tak jak pisał Rulez, na razie wystarczy odkręcić śrubki na spodzie dolnych goleni i dolać oleju semi bath. I po strachu Następny wyjeżdża z Semibath, to jest dopiero wywalanie kasy w błoto , podczas gdy syntetyk 5W/40 wychodzi 10-krotnie taniej ... i taki właśnie syntetyk zaleca samo Manitou, wystarczy uważnie przeczytać instrukcję Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 6 Lutego 2014 Mod Team Napisano 6 Lutego 2014 Wymiana oleju w tłumiku kosztowna? Kupno oleju przez internet ... no ja jednak dziękuje. Cytuj
kamar59 Napisano 6 Lutego 2014 Autor Napisano 6 Lutego 2014 To nawet jak odkręcę te golenie, to co za olej i ile nalać go i do obydwu goleni i czy tyle samo i czy od góry się nalewa? W tłumiku jest olej bo go słychać to można dać sobie spokój na razie. A co jeszcze można tam nasmarować przy okazji zdjęcia dolnych goleni? Cytuj
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Goleni górnych nie trzeba ściągać całkowicie, wystarczy je odsunąć, sprawdzić czy coś z nich wylatuje (jeśli wylatuje, niech całkiem wycieknie) , do każdej goleni wlać przez dolne otwory po 16 ml. oleju, najlepiej syntetyczny silnikowy 5W/40 . Tu instrukcja jak zdemontować golenie (widelec nieco inny zasada taka sama) : http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-amortyzatora-manitou-skareb-comp-air-2005-r-z-tlumieniem-tpc/#.UvPE4oXQB8E Cytuj
Herman88 Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 To taki skrót myślowy, prawda? Bo przecież trzeba 1 śrubę odkręcić a w drugiej goleni pręt tłumika, czy jak się to nazywa, trzeba wkręcić w środek lagi po uprzednim demontażu pokrętła regulacji... Dokładnie Kupno oleju przez internet ... no ja jednak dziękuje. Kto powiedział, że przez internet. Widziałem w rowerowym Moterexa za 42zł. Zresztą nie widzę obaw przed kupnem przez internet w fabrycznie zamkniętej butelce To nawet jak odkręcę te golenie, to co za olej i ile nalać go i do obydwu goleni i czy tyle samo i czy od góry się nalewa? W tłumiku jest olej bo go słychać to można dać sobie spokój na razie. A co jeszcze można tam nasmarować przy okazji zdjęcia dolnych goleni? Ja bym odkręcił tylko te śrubki z dołu tak jak pisał ugupu. Później stawiasz amor żeby stary olej spłynął. Wlewasz 16ml na goleń oleju (jakiego to już Twój wybór). Skręcasz i gotowe Tutaj dokładna instrukcja: http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2012%20Service%20Manual.pdf Rozdział "Casting Removal" (bez ściągania goleni) i "Casting Installation". Po jakimś czasie warto też zdjąć pokrywkę komory powietrznej i dolać tam oleju jeżeli jest sucho. Ale najpierw koniecznie spuść powietrze. Też jest to opisane w rozdziale "TS AIR SERVICE" Cytuj
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Herman88 Coś mi się zdaje, że opis który podałem, jest dużo bardziej przyjazny niż ta instrukcja Cytuj
Lumperator Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 Na pewno należałoby również odkręcić korek z wentylem i zobaczyć, czy na tłoku jest trochę oleju (ok 3ml). Brak smarowania tłoka bardzo negatywnie wpływa na płynność pracy. Cytuj
kamar59 Napisano 6 Lutego 2014 Autor Napisano 6 Lutego 2014 A teraz jaki mam olej W ile ? Bo mogę kupić oleju mniej np: 150 ml ,1 l nie potrzebuje bo w goleń wlewa się 16 ml tylko. Chyba że ten olej jeszcze gdzie indziej się przyda w serwisowaniu? Cytuj
Herman88 Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) Coś mi się zdaje, że opis który podałem, jest dużo bardziej przyjazny niż ta instrukcja Racja I wszystko wygląda w niej dokładnie jak w obecnej wersji amorka. Po prostu wyrzedziłeś mnie w pisaniu posta Ja korzystałem z tamtej i też dałem radę Ktoś tylko się pomylił i pisze o lewym gwincie a pokazuje kierunek zgodny z gwintem prawym. A co do oleju do smarowania piszą o 15W w miejsce polecanego przez Ciebie 5W. To który lepszy? Nie piszę tego złośliwie, po prostu pytam Edytowane 6 Lutego 2014 przez Herman88 Cytuj
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) A teraz jaki mam olej W ile ? Bo mogę kupić oleju mniej np: 150 ml ,1 l nie potrzebuje bo w goleń wlewa się 16 ml tylko. Chyba że ten olej jeszcze gdzie indziej się przyda w serwisowaniu? Olej silnikowy można też kupić "z beczki" tylko nie wiem, czy komuś będzie się chciało odmierzać 150 ml. ... Herman88 Instrukcja Manitou mówi o oleju 5W/40 Edytowane 6 Lutego 2014 przez Rulez Cytuj
kalisiek Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 A do tlumika i komory powietrznej jaki i ile oleju? Cytuj
Rulez Napisano 6 Lutego 2014 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) Do komory powietrznej ten sam co do goleni - 5W/40. - obecnie instrukcja zaleca 5 ml. Do tłumika Manitou zaleca olej Motorex Forkoil 5W Edytowane 6 Lutego 2014 przez Rulez Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.