Skocz do zawartości

[hamulec] Hayes Dyno Comp wyciek klamka


papkin41

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Bardzo dziwna i nieprzyjemna sytuacja mnie spotkała. Po naciśnięciu klamki tylnego hamulca katastrofa - klamka się zapadła i nastąpił wyciek. Manetka przerzutki została lekko zalana - wydawałoby się, że z okolic tłoczka klamki. Jednak wyciek nastąpił też z okolicy otworu pokrywy przy późniejszym naciskaniu klamki.

260bxh0.jpg

Domyślam się, że jego obecność jest tam nieprzypadkowa i być może jest to już konsekwencja wtórna uszkodzenia np. jakiejś uszczelki. Klamka przy naciskaniu wydaje posuwisty dźwięk, a z owego otworu słychać jakby napowietrzanie płynu. 

 

Z hydraulikami nie mam niestety większych doświadczeń, bo nie było potrzeby wcześniej niczego naprawiać, ani nawet odpowietrzać. Wobec tego nie bardzo wiem jak podejśc do problemu. Co mogło się uszkodzić - membrana czy tłoczek?

 

Jeśli chodzi o części zamienne to dla Dyno stosuje się membrane do Stokera, a tłoczek jest uniwersalny dla wszsytkich klamek Hayesa?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hayes daje faktycznie dozywotnia gwarancje na szczelnosc systemu. Przewody nie maja nic do tego - trzeba je przeciez dopasowywac dlugoscia do danego roweru.

Dystrybutorem Hayesa jest Velo z Gliwic.

 

A co do samych hebelkow - nie wiem czy jestes zadowolony z nich ale sa dosyc... przecietne. Klamka nie posiada regulacji odleglosci od kierownicy (fantastyczna oszczednosc producenta), przeswit miedzy klockami maly, trudno ustawic zacisk bez ocierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce były zamontowane seryjnie w rowerze - kupiłem go jako używany od "firmy". Teoretycznie muszę być pierwszym właścicielem i posiadać dowód zakupu, aby mieć dożywotnią gwarancję. 

 

Edit: jest regulacja klamki. Imbusik 2mm. Osobiście używam Formule RX, a na tych nie zdążyłem się jeszcze przejechać - po prostu nacisnąłem klamkę.

Edytowane przez papkin41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tobo, te hamulce mistrzami nie są, ale zapewniają siłę wystarczającą na bezpieczne pokonanie średnich zjazdów i wyhamowanie jak nam np. ktoś wyjedzie nagle (sprawdzone...) Co do ustawienia to początkowo nie mogłem sobie z tym poradzić, ale trochę ruchów karkiem i widać prześwit ;) A wiesz może czym różnią się Dyno Comp od Dyno Sport?

@papkin41, będę wdzięczny jak mi wyślesz fotę z miejscem tej śruby do regulacji odległości :D

 

Edytowane przez kporys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Compy od sportow roznia sie obecnoscia regulacji odleglosci klamki od kierownicy (wlasnie powyzej namieszalem co zostalo juz sprostowane - sport ich tej regulacji nie posiada). Comp ma gniazdo imbusa od czola klamki.

Mam sredniej wielkosci dlonie i klamka dla mnie jest za blisko, skok klamki za duzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jest pewna szansa że przy zalewaniu hamulca płyn dostał się na wierzch membrany, jednak normalnie powinna być ona sucha.

Nie pozostaje Ci nic innego jak poszukać sklepu sprzedającego asortyment firmy Velo i zapytać o dostępność membrany.

Możesz też napisać bezpośrednio maila do nich i dowiedzieć się jak wygląda kwestia dostępności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...