papkin41 Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Cześć Bardzo dziwna i nieprzyjemna sytuacja mnie spotkała. Po naciśnięciu klamki tylnego hamulca katastrofa - klamka się zapadła i nastąpił wyciek. Manetka przerzutki została lekko zalana - wydawałoby się, że z okolic tłoczka klamki. Jednak wyciek nastąpił też z okolicy otworu pokrywy przy późniejszym naciskaniu klamki. Domyślam się, że jego obecność jest tam nieprzypadkowa i być może jest to już konsekwencja wtórna uszkodzenia np. jakiejś uszczelki. Klamka przy naciskaniu wydaje posuwisty dźwięk, a z owego otworu słychać jakby napowietrzanie płynu. Z hydraulikami nie mam niestety większych doświadczeń, bo nie było potrzeby wcześniej niczego naprawiać, ani nawet odpowietrzać. Wobec tego nie bardzo wiem jak podejśc do problemu. Co mogło się uszkodzić - membrana czy tłoczek? Jeśli chodzi o części zamienne to dla Dyno stosuje się membrane do Stokera, a tłoczek jest uniwersalny dla wszsytkich klamek Hayesa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Wygląda na to że membrana sie przerwała, pękła czy coś. Należy ją wymienić i zalać hamulec płynem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 (edytowane) Z tego co wiem, w tych hamulcach jest dożywotnia gwarancja na wycieki, ale jak z tym jest w rzeczywistości nie wiem. Na pewno warunkiem są nieruszane przewody, czy coś takiego. Poczytaj. Edytowane 23 Stycznia 2014 przez kporys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Hayes daje faktycznie dozywotnia gwarancje na szczelnosc systemu. Przewody nie maja nic do tego - trzeba je przeciez dopasowywac dlugoscia do danego roweru. Dystrybutorem Hayesa jest Velo z Gliwic. A co do samych hebelkow - nie wiem czy jestes zadowolony z nich ale sa dosyc... przecietne. Klamka nie posiada regulacji odleglosci od kierownicy (fantastyczna oszczednosc producenta), przeswit miedzy klockami maly, trudno ustawic zacisk bez ocierania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
papkin41 Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 (edytowane) Hamulce były zamontowane seryjnie w rowerze - kupiłem go jako używany od "firmy". Teoretycznie muszę być pierwszym właścicielem i posiadać dowód zakupu, aby mieć dożywotnią gwarancję. Edit: jest regulacja klamki. Imbusik 2mm. Osobiście używam Formule RX, a na tych nie zdążyłem się jeszcze przejechać - po prostu nacisnąłem klamkę. Edytowane 23 Stycznia 2014 przez papkin41 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Aj, faktycznie, regulacji nie ma inny Hayes tego typu Mozesz zdjac pokrywe zbiornika i zobaczyc w jakim stanie jest membrana. Ogolnie te hamulce nie zachwycaja.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 (edytowane) @tobo, te hamulce mistrzami nie są, ale zapewniają siłę wystarczającą na bezpieczne pokonanie średnich zjazdów i wyhamowanie jak nam np. ktoś wyjedzie nagle (sprawdzone...) Co do ustawienia to początkowo nie mogłem sobie z tym poradzić, ale trochę ruchów karkiem i widać prześwit A wiesz może czym różnią się Dyno Comp od Dyno Sport? @papkin41, będę wdzięczny jak mi wyślesz fotę z miejscem tej śruby do regulacji odległości Edytowane 23 Stycznia 2014 przez kporys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Compy od sportow roznia sie obecnoscia regulacji odleglosci klamki od kierownicy (wlasnie powyzej namieszalem co zostalo juz sprostowane - sport ich tej regulacji nie posiada). Comp ma gniazdo imbusa od czola klamki. Mam sredniej wielkosci dlonie i klamka dla mnie jest za blisko, skok klamki za duzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
papkin41 Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Proszę zdjęcia regulacji: Dobrałem się do membrany, ale właściwie nie wiem jak stwierdzić, czy jest uszkodzona czy nie. Chyba nie powinna być zalana DOTem od góry, tylko powinna zapobiegać jego przedostawaniu się, racja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rkopec16 Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 uszkodzona=pęknięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Oczywiście jest pewna szansa że przy zalewaniu hamulca płyn dostał się na wierzch membrany, jednak normalnie powinna być ona sucha. Nie pozostaje Ci nic innego jak poszukać sklepu sprzedającego asortyment firmy Velo i zapytać o dostępność membrany. Możesz też napisać bezpośrednio maila do nich i dowiedzieć się jak wygląda kwestia dostępności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.