Skocz do zawartości
  • 0

[7922g] Cube Agree Pro & Look & Mavic Aksium


rafaldrift

Pytanie

Cześć

 

Chciałbym przedstawić Wam rower, który złożyłem przed wakacjami 2013 roku.

Prawie wszystkie części zostały zważone przeze mnie, więc waga realna.

Od tego czasu cały czas wymieniałem w nim jeszcze drobne części i powstało to co widać.

Kilka dni temu zostały wymienione koła i sztyca, jeszcze nie miałem okazji na nich jeździć :)

 

 

Suport - Truvativ/Sram GXP - 88 gram

Korba - Sram Apex 50/34T - 760 gram

Przerzutka przód - Sram Apex - 90 gram

Przerzutka tył - Sram Apex - 195 gram

Hamulce - Sram Apex - 308 gram

Zaciski - Dartmoor Bolt - 68 gram

Dętki - CST - 180 gram

Opony - Duro Slickster Kevlar - 380 gram

Widelec - LOOK 595 Carbon - 350 gram

Rama - Cube Agree Pro 56 - 1480 gram

Klamkomanetki - Sram Apex 2x10 - 344 gram

Mostek - FSA K-Force OS-99 - 120 gram

Łańcuch - Sram PG-1090 - 220 gram

Kaseta Sram PC-1070 - 255 gram

Pedały - Accent Lithium - 264 gram

Zacisk podsiodłowy - AEST 34.9 - 30 gram

Sztyca - Ritchey Superlogic Carbon - 180 gram 

Siodełko - SDG I Fly RL Titanium - 200 gram

Stery - KCNC - 100 gram

Kierownica - Carver 420mm - 310 gram

Koszyk - Kellys Ratio - 40 gram

Linki i pancerze - Clark's - 120 gram

Owijka - 35 gram

Koła- Mavic Aksium M10 - 1800 gram

Podkładki - Carbon - 5 gram 

 

Razem: 7922 gram

 

 




20140122-184050.jpg

 


 


 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Waga całkiem ładna Ci powiem. skąd wybór takich kołek a nie np czegos pod szytki? byłoby to automatycznie zejście z wagi nawet o 500g przy stosunkowo nie wysokiej cenie. Czekamy na jakies zdjęcia w lepszej jakości

 

Zdjęcia zrobię jak zniknie śnieg a co do kół to nigdy nie stosowałem rozwiązania typu szytka i na razie zostanę przy takiej metodzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bębenek regularnie serwisowany jest dosyć trwały. Bardziej martwiłbym się o luzy na piastach, widziałem wypusty które już po 500km potężnie kiwały się na boki. Problem również dotknął moich cosmiców, wymiana ośki i łożysk nie pomogła, zostały jedynie dekle ale już nie miałem do nich siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat podsumował że od Aksiumów jest wszystko lepsze , zjechał 3 komplety bo tylko mavica z klubu dawali , jak możesz to szybko oddaj/odsprzedaj póki nowe

 

co do łożysk to luz jest banalny w kasowaniu, trzeba mieć tylko "specialne" klucze takie jak do konusów, 3 minuty i nie ma luzu

 

"obręcze i szprychy są OK, piasty to wynalazek szatana" -brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mavic w ogóle ma zaje-dziwny patent z kasacją luzu w łożyskasz maszynowych. Moim zdaniem to nie dziala, albo kręcą się za cieżko albo jest luz. Jeśli oczywiście trafimy na lichy wypust, do puki nie zobaczyłem to nie wierzyłem że mogą się tak sypać.

Osobiście katowałem aksiumy, starszy wypust, made in france na przełaju i były nie do zdarcia, przeżyły absolutnie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat podsumował że od Aksiumów jest wszystko lepsze , zjechał 3 komplety bo tylko mavica z klubu dawali , jak możesz to szybko oddaj/odsprzedaj póki nowe

 

co do łożysk to luz jest banalny w kasowaniu, trzeba mieć tylko "specialne" klucze takie jak do konusów, 3 minuty i nie ma luzu

 

"obręcze i szprychy są OK, piasty to wynalazek szatana" -brat

Przez 4 lata pracy w serwisie serwisowałem lub złomowałem bardzo wiele kompletów kół Aksium i wg mnie są to koła z najlepszymi piastami na rynku. Wyciąłem z nich kilkanaście w pełni sprawnych piast, które kręciły się tak samo jak nowe, w środku nie było śladu wody, rdzy, zużycia. Koła tyrane przez właścicieli rowerów przez cały rok, w trudnych warunkach pogodowych, nieserwisowane, ze względu na wysoki lokalny koszt serwisu, rowery zaniedbane, niektóre niemyte latami. Piasty odzyskiwałem praktycznie w stanie nienaruszonym z kół w których przetarły się ze zużycia obręcze, więc z reguły tutaj 3-4 lata jazdy.

Piasty są zdecydowanie lepsze niż z wyższych modeli Mavica, trwalsze i bezproblemowe w porównaniu do tak markowych produktów jak np DT, także Eastona, Shimano itd. 

Miałem Crossride, teraz w rowerze żony, komplet pod v-brake, otwarcie okazało się zbędne. W zimówce mam przedniego Crossride 4 rok, koło ma w sumie 6 lat, łożyska jak nowe. Chciałbym żeby moje Crossmaxy tak się zachowywały, dwa razy wymieniałem łożyska. :)

Moim zdaniem genialne koła do zimówki, ja poleciłbym je bez zawahania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...