Skocz do zawartości

[rama/główka] Zwężana główka ramy (tapered)


flyer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy są jakieś oczywiste wady/zalety główki ramy, która nazywa się 'tapered' ? Czyli takiej zwężanej.

Zdaje się że dawno temu wszystkie główki były robione z kawałka rurki.

Napisano

Coraz trudniej znaleźć nowe modele amortyzatorów z rurą sterową 1,1/8", więc rama z taką główką jest bardziej rozwojowa ...

Napisano

Zaletą ma być większa sztywność chociaż opinie na temat ile to dało są podzielone.

 

"dawno temu" to rowery były drewniane i miały wielkie koło z przodu.

Wszystko się zmienia (ewolucja). Taper jest bardziej rozwojowy bo takie są obecne trendy (póki nie wymyślą czegoś jeszcze bardziej dziwnego).

Oczywiście widelec z prostą rurą też zamontujesz, kwestia zastosowania odpowiednich sterów.

Napisano

No rozumiem, że świat się zmienia. Najważniejsze chyba, że nie jest to jakieś duże dziwactwo i są dostępne komponenty.

Choć jak sobie pomyślę o jakimś chudym widelcu wstawionym do takiej główki, to może wyglądać dziwnie..

  • Mod Team
Napisano

 

 

Najważniejsze chyba, że nie jest to jakieś duże dziwactwo i są dostępne komponenty.


Raczej odwrotnie. Główki taperowane to już teraz standard, a "zwykłe" odchodzą do lamusa.
Napisano

 

Choć jak sobie pomyślę o jakimś chudym widelcu wstawionym do takiej główki

Nie chudym bo górna cześć którą widać (tam gdzie zakładasz mostek) w obydwu standardach ma ten sam wymiar natomiast dolnej nie widać i nie można po wyglądzie stwierdzić czt to taper czy zwykły widelec. Tak jak tobo pisał reszta jest taka sama.

Podsumowując, wyglądem nie różni się to niczym i stawiając dwa rowery jeden z widelcem taper a drugi ze zwykłym 1,1/8 na pierwszy rzut oka nie różni się to niczym. Trzeba dopiero zajrzeć "pod kieckę" i zobaczyć jaka jest dolna bieżnia sterów.

Napisano

No rura sterowa ma inny rozmiar, ale górna część widelca/amora też może być 'wystylizowana' na tappered.

 

W produkcyjnych rowerach często mamy spasowanie dolnego rozmiaru główki do rozmiaru widelca:

http://cdn.media.cyclingnews.com/2011/09/08/2/dedacciai_titanium_head_tube_600.jpg

albo tu:

http://reviews.mtbr.com/wp-content/uploads/2012/09/Volagi_TaperedHeadTube.jpg

 

Jeśli chcemy coś zmienić, to może nam się nie uda dobrać amora/widelca i wychodzi coś takiego:

http://cdn.media.cyclingnews.com/2011/04/20/2/rockymountain_element29_head_tube_600.jpg

http://cdn.media.cyclingnews.com/photos/2009/tech/features/paris_roubaix209/PR_Astana_HT_bottom_600.jpg

 

No ale to działa też w drugą stronę, jeśli mamy prostą rurkę na główce..

Napisano

Wystylizowana na Tapered   ?????

 

Co jest nie tak w tych fotografiach?

 

Widelec Taper owszem ma szerszą koronę i troszkę inaczej to wypełnia ale jak liczysz że będzie się to tak pięknie pokrywało jak w tych kolarkach to powodzenia :whistling: .

Napisano

Wkraczamy na niebezpieczny teren stylistyczno-wizualny ;)

 
W każdym razie tak się zastanawiałem się czy jak się nabędzie taki rower z tapered + stalowy widelec to czy potem łatwo będzie go zmienić na tapered carbonowy. Widzę że technicznie nie ma problemu, czyli jest git.
Napisano

 

Wkraczamy na niebezpieczny teren stylistyczno-wizualny ;)

 

No powiedzmy że tak. Po prostu według mojej wiedzy wielkiej różnicy wizualnej tu nie osiągniesz.

Nawet może się obejść bez wymiany sterów, wystarczy do sterów taper nabyć redukcję i potem jak nie będzie potrzebna odsprzedać na alledrogo ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...