shiler Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Witam, po zakupie kółek przyszedł czas na opony. Szukam kompletu opon które będzie się dało uszczelnić na obręczy ztr crest, dość lekkich (najlepiej do 550 gr, max 600), do codziennej jazdy po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Opony w typowe góry już mam (Geax gato 2.3 i saguaro 2.2). Niestety fundusze ograniczone (160 zł) więc opony tubeless ready raczej odpadają. Szukam zwykłych opon zwijanych które się bezproblemowo uszczelnia. Moje typy: Na tył: 1. Schwalbe Racing Ralph 26x2,25 PERFORMANCE (tutaj może udało by się Evo TL-Ready) 2. CONTINENTAL RaceKing 26x2.2 ZWIJANA 3. Coś innego? Czytając forum naczytałem się o cienkich ściankach tych opon. W opcji 1 RaRa wersja Perf. jest cięższa i może przez to będzie wytrzymalsza? Najcięższa z nich jest RK. Czy te podstawowe wersje idzie uszczelnić na moich obręczach? Pewnie z Racing Ralph Evo TL-Ready nie będzie problemów, jednak ona jest najlżejsza i boję się o jej wytrzymałość (przecięcia). Na przód: Na przód się zastanawiam czy coś z większym bieżnikiem czy mniejszym. 1. Nobby Nic 26x2.2 Perf lub Rocket Ron 26x2,25 Perf 2. Mountain King 26x2,2 kevlar lub x-king 26x2.2 kevlar. 3. Coś innego? Mam w domu drutówkę Rocket Ron i uszczelniałem ją ghetto tubeless i ścianki boczne są dość cienkie i chwilę trwało zanim zatkało pory w oponie żeby nie wyciekało. To już było jakiś czas temu i długo tak nie jeździłem. Teraz mam ją na dętce. Pojeżdżę na niej jeszcze trochę i zobaczę czy taki bieżnik mi wystarczy czy coś z większym potrzebuję (NN lub MKing). Czy któreś z tych opon nie będę w stanie uszczelnić na obręczy ztr crest , z powodu cienkich ścianek przepuszczających mleczko, czy też z powodu niekompatybilności z tymi obręczami (tak gdzieś wyczytałem że Schwalbe te zwykłe nie zawsze da się uszczelnić) ? Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biegacz1 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Jeżeli chcesz komfort i szybkość, to może zestaw: przód: Continental X-king 2.4 Tył: Continental Race King 2.2 Jedyny problem to problemy z uszczelnieniem x-kinga, ale poświęcisz trochę czasu na uszczelnienie i można kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 ja uszczelniałem na ztr alpine schwalbe rocket ron i racing ralph w wersji performance rocket ron byl bardzo szczelny i trzymal cisnienie od razu racing ralph mial bardzo duzo miko dziurek na bocznych sciankach i nie trzymala cisnienia za dobrze na wiosne bede zalewac ponownie i zobacze jak to sie bedzie sprawdzac podobno w schwalbe bardzo wiele zalezy jaka akurat sztuka sie trafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rkopec16 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 na przód polecam nobby nica, na tył bym wział geaxa saguaro - wytrzymały i dobrze trzymajacy zestaw continental bym nawet nie tykał.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider23 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 160 pln na sztukę czy komplet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 rkopec16 Dlaczego akurat taki zestaw? Nie lepiej np 2x Ikon albo Saguaro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rkopec16 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 akurat taki, bo nobby nic nigdy mnie nie zawiódł na przodzie, a na tyle ma za duże opory toczenia. saguaro zas dlatego, ze nie znika szybko i ma dobra przyczepność, na przodzie było trochę gorzej. Ikonów nie znam, nie uzywałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 160 pln na sztukę czy komplet? Za komplet, jak by było za sztukę to nie pytałbym o najtańsze wersje na tył bym wział geaxa saguaro pisałem ze mam zestaw taki bardziej górski gato 2.3 na przód i saguaro 2.2 na tył, poza tym saguaro przy rozmiarze 2.2 waży 640 gr i kosztuje min 120 zł. saguaro zas dlatego, ze nie znika szybko i ma dobra przyczepność Tu mogę potwierdzić. Nawet na błotnej Zawoi 2012 GG jako napędowa spisała się świetnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Schwalbe uszczelniają się w zależności od danego wypustu, nie raz już miałem ten sam model i jedna opona była idealnie szczelna a inna znów totalne sito i naprawdę trwało zanim załapały. Osobiście lubię opony schwalbe, szczególnie NN i RoRo za ich dobre parametry jezdne, z wyłączeniem RacinRalpha który się powinien nazywać dancing-ralph W sumie z przecięciami też różnie bywa, raz przeciąłem oponę w idealnie przez 2 klocki więc w najgrubszym możliwym miejscu, więc to chyba bez znaczenia jakiej by byłą firmy i tak by poległa. Nigdy nie udało mi się zniszczyć ścianki w oponie TL-Ready więc ogólnie. Jako zestaw uniwersalny poleciłbym: RoRo+RoRo, jako zestaw szybki RoRo na przód I RaRa na tył, zestaw trakcyjny NN-przód i RoRo-tył. Z moich odczuć wersja Evo i Performance dosyć różnią się gumą i osnową, wersja Evo zachowuje się dużo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkamyk Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Chłopaki mały off topic... Co do uszczelniania. Jak myślicie da się uszczelnić używane RaRa performance ??? Wysyłane z mojego GT-I9082 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider23 Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Chłopaki mały off topic... Co do uszczelniania. Jak myślicie da się uszczelnić używane RaRa performance ??? Zależy jak bardzo używane, ale performance ze swojej natury są grubsze, więc warto spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.