Skocz do zawartości

[opony ] zestaw 26" zwijanych do uszczelnienia z ZTR Crest


shiler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po zakupie kółek przyszedł czas na opony. Szukam kompletu opon które będzie się dało uszczelnić na obręczy ztr crest, dość lekkich (najlepiej do 550 gr, max 600), do codziennej jazdy po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Opony w typowe góry już mam (Geax gato 2.3 i saguaro 2.2). Niestety fundusze ograniczone (160 zł) więc opony tubeless ready raczej odpadają. Szukam zwykłych opon zwijanych które się bezproblemowo uszczelnia. Moje typy:

Na tył:

1. Schwalbe Racing Ralph 26x2,25 PERFORMANCE (tutaj może udało by się Evo TL-Ready)

2. CONTINENTAL RaceKing 26x2.2 ZWIJANA

3. Coś innego?

Czytając forum naczytałem się o cienkich ściankach tych opon. W opcji 1 RaRa wersja Perf. jest cięższa i może przez to będzie wytrzymalsza? Najcięższa z nich jest RK. Czy te podstawowe wersje idzie uszczelnić na moich obręczach? Pewnie z Racing Ralph Evo TL-Ready nie będzie problemów, jednak ona jest najlżejsza i boję się o jej wytrzymałość (przecięcia).

Na przód:

Na przód się zastanawiam czy coś z większym bieżnikiem czy mniejszym.

1. Nobby Nic 26x2.2 Perf lub Rocket Ron 26x2,25 Perf

2. Mountain King 26x2,2 kevlar lub x-king 26x2.2 kevlar.

3. Coś innego?

Mam w domu drutówkę Rocket Ron i uszczelniałem ją ghetto tubeless i ścianki boczne są dość cienkie i chwilę trwało zanim zatkało pory w oponie żeby nie wyciekało. To już było jakiś czas temu i długo tak nie jeździłem. Teraz mam ją na dętce. Pojeżdżę na niej jeszcze trochę i zobaczę czy taki bieżnik mi wystarczy czy coś z większym potrzebuję (NN lub MKing).

Czy któreś z tych opon nie będę w stanie uszczelnić na obręczy ztr crest , z powodu cienkich ścianek przepuszczających mleczko, czy też z powodu niekompatybilności z tymi obręczami (tak gdzieś wyczytałem że Schwalbe te zwykłe nie zawsze da się uszczelnić) ? Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uszczelniałem na ztr alpine

 

schwalbe rocket ron i racing ralph w wersji performance

 

rocket ron byl bardzo szczelny i trzymal cisnienie od razu

 

racing ralph mial bardzo duzo miko dziurek na bocznych sciankach i nie trzymala cisnienia za dobrze

 

na wiosne bede zalewac ponownie i zobacze jak to sie bedzie sprawdzac

 

podobno w schwalbe bardzo wiele zalezy jaka akurat sztuka sie trafi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

160 pln na sztukę czy komplet?
  Za komplet, jak by było za sztukę to nie pytałbym o najtańsze wersje

 

 

na tył bym wział geaxa saguaro
pisałem ze mam zestaw taki bardziej górski gato 2.3 na przód i saguaro 2.2 na tył, poza tym saguaro przy rozmiarze 2.2 waży 640 gr i kosztuje min 120 zł.

 

 

saguaro zas dlatego, ze nie znika szybko i ma dobra przyczepność
Tu mogę potwierdzić. Nawet na błotnej Zawoi 2012 GG jako napędowa spisała się świetnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Schwalbe uszczelniają się w zależności od danego wypustu, nie raz już miałem ten sam model i jedna opona była idealnie szczelna a inna znów totalne sito i naprawdę trwało zanim załapały. Osobiście lubię opony schwalbe, szczególnie NN i RoRo za ich dobre parametry jezdne, z wyłączeniem RacinRalpha który się powinien nazywać dancing-ralph :D

W sumie z przecięciami też różnie bywa, raz przeciąłem oponę w idealnie przez 2 klocki więc w najgrubszym możliwym miejscu, więc to chyba bez znaczenia jakiej by byłą firmy i tak by poległa. Nigdy nie udało mi się zniszczyć ścianki w oponie TL-Ready więc ogólnie.

Jako zestaw uniwersalny poleciłbym: RoRo+RoRo, jako zestaw szybki RoRo na przód I RaRa na tył, zestaw trakcyjny NN-przód i RoRo-tył.

Z moich odczuć wersja Evo i Performance dosyć różnią się gumą i osnową, wersja Evo zachowuje się dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...