Skocz do zawartości

[renowacja] Romet Pasat 1986r.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem dzisiaj Rometa Pasata z 1986 roku i zamierzam go odnowić. Jest to mój pierwszy rower tego typu. Stan techniczny nie jest zły nie posiada jakichś luzów czy czegoś innego przerzutki działają w miarę dobrze. Ma opony STOMIL made in poland pewnie jeszcze oryginalne. rower wymaga lakierowania, ponieważ w kilku miejscach pojawiła się rdza i lakier jest podrapany, odpada. poprzedni właściciel usunął naklejki "pasat", w tym miejscu aktualnie znajduje się czerwona folia.

W rowerze chciałbym zrobić/wymienić:

-opony bo są popękane

-pancerze i linki

-klocki hamulcowe

-owijke

-pomalować go

Rower ma przednia przerzutkę Romet, tylną Favorit.

 

zdjęcia:

https://plus.google.com/photos/105350393714748730525/albums/5971071775816876353

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

więc tak :) opony i koła dostaniesz w sklepie rowerowym na Placu Fabrycznym. Mają tam nawet cały nowy suport na klin, zębatki itp 

Zależy czy chcesz go zostawić w "oryginale" czy może unowocześnić. Masz tam koła 27 cali, jak kupujesz opony (nie są wcale aż tak złe :) ) to kup też dętki, pewnie też są oryginalne.  Jeśli nie dasz rady sam go porobić to polecam sklep/serwis niedaleko na Stojałowskiego. Koła masz w miarę wycentrowane, pamiętaj że jak wymienisz koła to i hamulce musisz wymienić ( a przydałoby się z przodu wymienić, tył jest ok) na dobrą sprawę możesz spokojnie cały sezon rowerować bez napraw. 

 

ps

to nie poprzedni właściciel zerwał naklejkę tylko jego poprzednik :) poprzedni nakleił tam folię pod kolor. 

życzę powodzenia i daj znać jak tam postępy prac się mają. Cieszę się że rower poszedł w dobre ręce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały rower już rozebrałem, usunąłem stary lakier i pomalowałem na czarny połysk. Z kierownicy zdjąłem taśmę izolacyjną. Wszystkie chromy i części aluminiowe wypolerowane, łożyska, łańcuch, przerzutki wyczyszczone i posmarowane. Linki i pancerze wymienione. Na rowerze można już jeździć bo wszystko działa chodź czekam jeszcze żeby kupić opony i dętki, bo owijka na razie nie jest mi potrzebna i nie wiem czy będę ją kupować ponieważ wszystkie chromy ładnie się prezentują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci że kawał dobrej roboty :) ja się zastanawiałem nad połączeniem czerwieni i czerni ale czarny z chromem wygląda niesamowicie :) malowany był z puszki czy dałeś gdzieś do pryśnięcia? jak z puszki to dobrze wyszło. Kiera wygląda elegancko ale jak jest zimno to tylko jazda w rękawiczkach wchodzi w grę :) te lampy które ci dałem teraz już raczej nie będą pasować stylistycznie do roweru. polecam poszukać jeszcze pompkę w chromie i dać to etui na narzędzia. Tych błotników które dostałeś w pakiecie raczej bym nie zakładał. Całość wygląda nieziemsko! 

 

ps warto by było dobrać jakieś pasujące korki na końce kierownicy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rowerze przejechałem już ponad 100km. Jeździ się dobrze, inaczej niż na mtb. Wymieniłem opony, dętki, opaski na obręczy. Naprawiłem przedni hamulec, bo przy hamowaniu klocki uciekały na oponę. Na rowerze poprzedni właściciele musieli mało jeździć ponieważ zmieniając opony zauważyłem, że dętki nie miały ani jednej łatki a na nich też pisze Made in Poland.

 

Niestety chyba będę musiał go sprzedać, nie stać mnie na utrzymanie dwóch rowerów. Zaliczyłem mały wypadek na mtb i muszę trochę części kupić, chodź wolałbym go sobie zatrzymać bo jest w naprawdę świetnym stanie.

 

aktualne zdjęcia:

http://pokazywarka.pl/mzjzeo/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leaderbike, zamocuj klamki tam gdzie ich miejsce. Jesli nie wiesz gdzie, mala podpowiedz, tak bys mogl hamowac w gornym chwycie. Nawet sie nie zastanawiaj, czy posluchasz tej porady, tylko tak zrob. Dla dobra swego i innych na drodze :)

 

Ps. Fajny rowerek, nie sprzedawaj go, albo tylko w dobre rece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cena wydaje mi się odpowiednia, ponieważ rower jest w naprawdę świetnym stanie nowy lakier, opony, dętki, linki, pancerze, ful polerka. W podobnej cenie są rowery w gorszym stanie.

Edytowane przez leaderbike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie była pierwsza rzecz którą malowałem sprayem, po drugie te które kupowałem nie były najtańsze. Podkład jest antykorozyjny. Na na wierzch jeszcze lakier bezbarwny. Ja nie dostrzegłem nigdzie żadnych zacieków czy coś. W sumie jest 5 warstw lakieru. Był malowany w odpowiedniej temperaturze i lakier nie odpada. Same spraye to ok 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...