McWolf Napisano 28 Stycznia 2011 Napisano 28 Stycznia 2011 QR9, QR15, albo QR20 oznacza średnice osi przedniej piasty. Standard to 9 mm. Nie jest to do konca prawda QR to Quick Release - System pozwalajacy na szybkie zdjecie i zalozenie kol, odnosi sie za rowno do przedniego i tylnego kola. Oznaczenie 9/15/20 to faktycznie srednica osi przedniego widelca oraz piasty, ale sam skrot QR oznacza szybko sciagalny zacisk kola/piasty. Cytuj
Arek03170 Napisano 29 Stycznia 2011 Napisano 29 Stycznia 2011 faktycznie, miałem niekompletną wiedzę i trochę domysłów. Ale od czego jest forum i starsi koledzy Cytuj
Mod Team safian Napisano 13 Lutego 2011 Mod Team Napisano 13 Lutego 2011 (edytowane) Może mnie ktoś kompetentny uświadomić co to są lagi a co to są golenie w amortyzatorze? Dziękuję Edytowane 13 Lutego 2011 przez safian Cytuj
Cycu85 Napisano 13 Lutego 2011 Napisano 13 Lutego 2011 golenie jest to pojęcie ogólniejsze, masz golenie górne i dolne, górne są wpuszczane w dolne (zazwyczaj, pomijam upside down'y), a lagi to ślizgi, element pracujący amortyzatora, czyli to co nie powinno być porysowane, bo ma wpływ na jakość pracy amortyzatora. Jeśli coś namieszałem to poprawić . Cytuj
Mod Team safian Napisano 13 Lutego 2011 Mod Team Napisano 13 Lutego 2011 OK, dzięki właśnie nie byłem pewny, czy to golenie górne, czy dolne Cytuj
Cycu85 Napisano 13 Lutego 2011 Napisano 13 Lutego 2011 http://www.mtbr.com/cat/older-categories-bikes/front-shocks-2002/manitou/dorado-sc/PRD_357710_1486crx.aspx to gdzie tutaj są lagi? Golenie górne? Cytuj
Mod Team safian Napisano 13 Lutego 2011 Mod Team Napisano 13 Lutego 2011 Czyli ogólnie mówiąclagi w chodzą w golenie Wynika z tego, że w upside-down'ach lagi są na dole Cytuj
Cycu85 Napisano 13 Lutego 2011 Napisano 13 Lutego 2011 dlatego lagi to nie golenie górne tylko część ślizgowa/pracująca goleni. Cytuj
Artro Napisano 13 Lutego 2011 Napisano 13 Lutego 2011 (edytowane) Lagi to te golenie amortyzatora, które wchodzą w drugie golenie Edytowane 13 Lutego 2011 przez Artro Cytuj
Jacobsen Napisano 15 Lutego 2011 Napisano 15 Lutego 2011 (edytowane) Lagi to te golenie amortyzatora, które wchodzą w drugie golenie No moje laickie oko, to amortyzator posiada jedną parę goleni i jedną parę ślizgów (wyjątkiem jest Lefty od Cannondale'a). Termin goleń został przecież zaczerpnięty z anatomii, gdzie oznacza podudzie. Tak jak człowiek nie ma goleni górnych i dolnych, tak amortyzator też mieć nie może. Czyli golenie-na dole, ślizgi- u góry. Chyba że jest up-side-down wtedy, jak sama nazwa wskazuje, to co u góry jest na dole i na odwrót. Czym są "Lagi" to inna sprawa. Trzeba by się zastanowić nad etymologią tego słowa. Ale sam wyraz jest raczej w znaczeniu potocznym. Laga to synonim kija, pałki, drąga - czyli podłużnych przedmiotów o przekroju owalnym. Szczególnie popularnie używany w gwarze śląskiej: "Bier ta laga i walimy !" . Więc na dobrą sprawę lagą można nazwać wszystko co podłużne i walcowate, np. części amortyzatora od korony widelca do osi koła. Na pewno "lagi" nie znajdziemy w technicznym opisie lub książce serwisowej. Tak ja to rozumiem. Edytowane 15 Lutego 2011 przez Jacobsen Cytuj
cubus88 Napisano 21 Marca 2011 Napisano 21 Marca 2011 (edytowane) miesiac temu bylo ale poprawic trzeba! Edytowane 21 Marca 2011 przez cubus88 Cytuj
maree Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 Proponuje dodać do słownika terminów rowerowych pojęcie "offset" dotyczące sztycy Cytuj
Mod Team safian Napisano 10 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2011 Offset to przesunięcie jarzma sztycy względem całej osi sztycy Tu sztyca z offsetem: http://www.rodex.net.pl/rdx/produkty//sztyca.p.x-sp10.jpg Widać, że cała sztuca nie jest w jednej linii A tu bez offsetu: http://www.rodex.net.pl/rdx/produkty_token//sztycatk914.jpg Całość jest w jednej linii Cytuj
MMMAAACCC7 Napisano 26 Czerwca 2011 Napisano 26 Czerwca 2011 a grupa 200cx? stare toto ale na dzisiejsze jaki poziom? Cytuj
skydancer Napisano 4 Lipca 2011 Napisano 4 Lipca 2011 Często w relacjach z wyścigów, zwłaszcza w trudnych warunkach (błoto, deszcz) ludzie piszą o zjawisku "zaciągania łańcucha". Co to jest i czym się objawia? Cytuj
ukaniex Napisano 4 Lipca 2011 Napisano 4 Lipca 2011 Efekt "nawijania się łańcucha na zębatkę". Łańcuch nim kręcić się wraz z zębatkami pozostaje na nich (ostatnio próbowałem znajomemu wytłumaczyć i tez mi ciężko to szło. ). Znalazłem arcydzieło które wyjaśni Ci istotę problemu. Cytuj
kosa23 Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 Q factor, From Wikipedia, the free encyclopedia 650,650b: What is 650B?650B is an old tire size designation for what is known today as 584mm ETRO - a currently obscure size, at least in North America, that has been used in the past on some of the finest bicycles. 584mm sits nicely between the standard road bike wheel size - 622mm ETRO (i.e. 700c) - and the standard for off road bikes - 559mm ETRO (i.e. 26"). The tires currently available in the United States range from about 30mm wide to 38mm wide, though there are other sizes available in Europe. For more detailed information on tire sizing in general please see Sheldon Brown's article on the subject. Na stronie Sheldona Browna jest całkiem przydatny słowniczek. Cytuj
brt0555 Napisano 23 Października 2011 Napisano 23 Października 2011 W sumie w wolnej chwili warto przestudiować całą książkę Zinna, gdzie pojęć myślę, że jest pod dostatkiem. Jak będę miał chwilę to chętnie wrzucę jakąś listę. Cytuj
sapek67 Napisano 30 Października 2011 Napisano 30 Października 2011 Coś z wkładów suportowych? PF bb30 BB30 Cytuj
Mod Team safian Napisano 30 Października 2011 Mod Team Napisano 30 Października 2011 BB30, czyli suport o zwiększonej średnicy (oś korby ma 30mm), samo BB to Bottom Bracket, czyli właśnie suport PF, czyli Press-Fit oznaczy to tyle, że miski suportu są wciskane a nie wkręcane. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.