sapek67 Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 BB30, czyli suport o zwiększonej średnicy (oś korby ma 30mm), samo BB to Bottom Bracket, czyli właśnie suport PF, czyli Press-Fit oznaczy to tyle, że miski suportu są wciskane a nie wkręcane. a jeśli chodzi o średnicę zewnętrzna np bb30? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 30 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Nie posiadam takowego suportu. http://en.wikipedia....s_and_threading Widać, że sama średnica mufy pod PF BB30 to 46mm, czyli ponad 11mm więcej niż w 'normalnym' suporcie, tak więc raczej reszta wymiarów również jest odpowiednio większa, ale tu odsyłam do google jeżeli chcesz dokładnych wymiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sapek67 Napisano 31 Października 2011 Udostępnij Napisano 31 Października 2011 (edytowane) zgadza się, PF bb30 to 46mm średn. zewn. ,reszta standard 68 mm lub 73mm i 30mm oś bb30- 42mm pod standardowy rozmiar mufy. Dla zainteresowanych posiadający PF- FSA w 2012 zrobi PF pod ośkę 24mm zwykłe i ceramic Edytowane 31 Października 2011 przez sapek67 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 13 Marca 2012 Udostępnij Napisano 13 Marca 2012 Korzystam jak tylko mogę z tego słowniczka ale są momenty, że głupieję - dwie definicje brzmią tak samo, lub jedna definicja zawiera się w drugiej (np. z opisów w słowniczku nie mogę dojść czy posiadam wolnobieg, czy kasetę, bo tak naprawdę nie wiem czym się to różni z zewnątrz), przydało by się zrobić równolegle do słowniczka temat zawierający anatomię roweru, czyli definicje, lub same nazwy, a definicje się znajdzie w słowniczku, pogrupowane według funkcjonalności/miejsca w którym się znajdują. Tak dla przykładu to co mam przy kierownicy wcale nie wygląda jak ster i nie wiem jak to mam nazwać. Inny przykład, to ktoś pisze że kwadrat chce wymienić na octalink, ok fajnie, ale czy to temat dla mnie (nawet jeśli nie teraz to w przyszłości), w które miejsce mam spojrzeć żeby zobaczyć czy u mnie jest kwadrat czy oktalink. Ideałem byly by zjęcia, ale na początek samo pogrupowanie z porostymi informacjami było by dobre, np rower dzielimy na ramę, przednie koło, tylne koło siodełko i kierownicę, każdy z tych elementów dzielimy na przednie koło: opona, dętka, piasta, szprychy, piastę dzielimy itd. oczywiście zrobić to wg. jakiejś sensownej listy np. rama ---suport ... przednie koło ---opona ------dętka ------wentyl ---rafka ... tylne koło ... siodełko --- sztyca ------amortyzator na sztycy itd dobrze by było aby w tej liście znajdowały się alternatywy np --- wolnobieg (alternatywa kaseta) --- kaseta (alternatywa wolnobieg) Wszystko po to, aby ktoś tak zielony, jak ja mógł sobie ogarnąć, o co chce się zapytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 13 Marca 2012 Udostępnij Napisano 13 Marca 2012 co to jest pivot i do czego sluzy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Marca 2012 Piwot to śrubo-tuleja do której przykręca sie ramiona od hamulców Vbrake, cantiliever i ich pochodnych. A wygląda po zdemontowaniu z ramy mniej wiecej tak http://avebmx.pl/image/data/Dartmoor/pivot.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 A ja zapytam co oznacza w oponach system TL Ready? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 22 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Chodzi o system bezdętkowy (pełna nazwa to Tubeless Ready, chociaż różni producenci stosują różne skróty/nazwy, choćby geax ma swoje TNT). Na specjalną obręcz (chodzi o specjalny rant, by stopka opony szczelnie przylegała) zakłada się właśnie oponę przeznaczoną pod ten system, chociaż zwykłe opony też mogą działać (różnią się właśnie stopką), na obręcz nakleja się opaskę uszczelniającą i do tego wszystkiego wlewa się uszczelniacz (-: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eastern Napisano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Zapytam, bo tak szukam i szukam. Co znaczy w ogólnym znaczeniu trasa zjazdowa "Single Track"? Chodzi o jedno torową, taką ścieżkę w lesie, gdzieś w górach? Z góry dzięki za opowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 17 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Dokładnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumeel Napisano 5 Maja 2012 Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 Dodam jeszcze, że na single track to na tyle wąska ścieżka, że nie tylko nie da się jechać obok siebie dłuższy czas ale i wyprzedzanie bez "współpracy" z przodu jest trudne;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Nie ma definicji steru - jest rura sterowa, jest mostek ale jaś steru nie znalazłem.Skoro już przy sterach jesteśmy przydało by się określić rodzaje sterów: a-head (z gładką rurą sterową) i ścięte na pióro ang. quill (tradycyjne, z gwintowaną rurą sterową). Teraz już to wiem, ale kilka tygodni temu był to dla mnie problem, gdy szukałem części do roweru - wiedziałem jak wygląda i jak działa, ale bez nazwy w wyszukiwarce to tylko na chybił-trafił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abelja Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Pytanie pewnie głupie, ale nurtuje mnie to od jakiegoś czasu. Co to znaczy top cap? W której części roweru coś takiego się znajduje? Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 29 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 W przypadku sterów ahead jest to część, znajdująca się nad mostkiem, jakby na zakończeniu rury sterowej. Top Capa dokręca się śrubą do gwiazdki nabitej w rurę sterową widelca w celu zredukowania luzów Na fotce: http://img543.images.../5315/029xr.jpg to właśnie ta czerwona część tuż nad mostkiem (z lewej strony fotki). W sterach klasycznych top cap nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 To pomarańczowe to TopCap. Służy do kasowania luzu łożysk sterowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tfaruk Napisano 6 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 OEM - wiem, jak to się ma do sprzętu i oprogramowania komputerowego, ale jak wygląda sprawa z pedałami? Jest jakaś wielka różnica między pedałami np. M520 box a OEM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 6 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 Pewnie nie mają pudełka i dodatków, same pedały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Jeżeli chodzi o wersje OEM w rowerach to np producenci stosują oemowe wersje widelców by zbić z ceny, Np RS Recon gold bez tłumika. Często oemowa wersja widelca jest po prostu inna nie spotykana w malowaniu czy konfiguracji Faktycznie na temat sterów nie ma za wiele wiec coś skrobne, ogólnie dzielą sie na 2 rodzaje klasyczne, stosowane w starszych konstrukcjach i A-head - klasyczne: W skrócie stery to łożyska zaprojektowane tak by osadzić w ramie i umożliwić gładkie kręcenie kierownica. W klasycznych rura sterowa jest gwintowana stery skręcają całość, mostek wkładany w pusta rurę sterową, można w zależności od długości mostka regulować wysokość kierownicy. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/Serie_sterzo.jpg/220px-Serie_sterzo.jpg - a-head: Tutaj rura sterowa jest gładka, mostek nakłada sie na rurę i to on jest odpowiedzialny za trzymanie całości w kupie. Luz kasuje się tzw kapslem, top capem, który wkrecenie w umieszczoną w rurze sterowej szyszkę - gwiazdke czyli element wbijany z centralnie umieszczonym gwintem ściska całość. Aby regulować wysokość kierownicy niezbędna jest długa rura sterowa, i podkładki pod lub nad mostek. http://www.romed.pl/images/produkty/RBD1-0020154_0.jpg z wyglądu stery ahead nie wiele sie różnią od klasycznych, różni sie głównie góra czyli docisk łozyska i na upartego moze te systemy zmieszac . Sterów ahead jest wiele odmian od miesek zewnętrznych po zintegrowane, pół zintegrowane i jeszcze kilka ciekawych opcji używanych głównie w rowerach szosowych. całość czyli stery, mostek, kierownica to tzw kokpit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Ja mam pytanie co do typów rowerów (w wątku o tym nie znalazłem odpowiedzi), czym różni się enduro od all mountain? W ofercie GT są one wyraźnie rozdzielone... No i pojawia się jeszcze coś takiego jak trail, ale to chyba połączenie XC z enduro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Masz wszystko wytłumaczone co do typów rowerów w dziale FAQ. /wytapatalkowane z x8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maree Napisano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 Proponuję dodać do słownika pojęcie Ghost Shift. Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o samoczynną zmianę biegu będącą efektem złej pracy napędu związanej np. z dostaniem się zanieczyszczeń do pancerza prowadzącego linkę przerzutki No ale dla pewności niech się wypowiedzą lepiej Ci, którzy używają tego pojęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Ja mam takie pytanie. O co chodzi z nazwą Shadow? Na czym to polega czego dotyczy i w ogóle jakieś konkretne i bogate wyjaśnienie.Wiem, że chodzi o przerzutkę i w sumie tyle, ale czym to się różni od tych co nie są Shadow to nie wiem. Dziękuje z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Shimano wprowadziło takie rozwiązanie do tylnych przerzutek, mają one mniejszy profil by zapobiegać uszkodzeniom. Przykład Shimano RD-M970 oraz wersja Shadow RD-M972. Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Mniejszy profil, czyli? Szczerze to nie widzę jakiś dużych znaczących różnic między tymi dwiema przerzutkami. Poza tym, że ta druga Shadow jest bardzo mocno odchudzona i ma mniej materiału użytego i na pewno jest dużo lżejsza. Taki minimalizm w czystej postaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merenor Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Shadow jest jakby bardziej schowana w rowerze, trudniej nią zawadzić o gałęzie, do tego linka jest prowadzona inaczej, bardziej "gładko", bez gięć i ramię, które ciągnie linka, jest inaczej skonstruowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.