Skocz do zawartości

[Folia ochronna] Czy oklejacie rowery folią ochronną w innych miejscach ?


Rekomendowane odpowiedzi

hmm, no właśnie - folia no name..

Wiesz, to że jest cienka nie znaczy że jest nieodporna na uderzenia....wspominany oracal stone ma 150 mikronów. Jest to wystarczający parametr. Weź pod uwagę że grubsze mocno odcinały by się od pokrywanej powierzchni tym samym zbierając brud.

Od razu zaznaczam, ja wypowiadam się na temat folii którą poniekąd znam (oracal stone) i mam poleconą. Widziałem, ba widzę auta zabezpieczone tym wynalazkiem i widzę jak skutecznie to robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dokładnie taka folia

http://allegro.pl/folia-ochronna-bezbarwna-na-lakier-maska-zderzak-i4122449157.html

Oryginalna folia przyklejona w miejscach przecierania linek była bardzo gruba, ale zbyt mała

Chciałem więcej pooklejać rower, ale błyszcząca folia zle wygląda naczarnym  pół matowym lakierze w CUBE LTD RACE 2014 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez większego problemu dla fachowca. Do tego typu rzeczy stosuje się tzw folie wylewane PCV. Są jednak naprawdę drogie, 3-4 krotnie droższe od Oracal Stone

W Oracalu jest to folia Premium cast....np. do oklejania aut właśnie, trochę inna od opisywanej przeze mnie wcześniej.. Jest mniej odporna na uszkodzenia mechaniczne, ale jej trwałość ogólną szazacuje się na ok 5 lat (metaliczne), ok 7 kolory jednolite, 8-9 biały czarny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak byście sobie poradzili z oklejaniem takiego miejsca ze spawami ?

Ja poddałem się po około 2 godzinach walki z filią.

I do tego jeszcze kolor półmatowy.

 

 

513000-ltdrace29blackline-d02.jpg

Nie widzę sensu obklejać spawów skoro one są lekko schowane za ramą. Ja nakleiłem 2 kawałki. Testowo nakleiłem folię na spaw i nie widziałem problemu w aplikacji, kwestia odpowiedniego podgrzania folii i następnie jej doklejenia. Jak będę miał chwilkę obkleję poglądowo i wrzucę-  może jesteś jeszcze większym estetą ode mnie i dopatrzysz się w tym druciarstwa/prowizorki :D

 

To jest dokładnie taka folia

http://allegro.pl/folia-ochronna-bezbarwna-na-lakier-maska-zderzak-i4122449157.html

Oryginalna folia przyklejona w miejscach przecierania linek była bardzo gruba, ale zbyt mała

Chciałem więcej pooklejać rower, ale błyszcząca folia zle wygląda naczarnym  pół matowym lakierze w CUBE LTD RACE 2014 

Dokładnie taką folię kupiłem. Jest wystarczająco gruba i póki co pancerzyki nie wyrządziły jej żadnej krzywdy. Polecam :) Całkiem zadowalający stosunek cena/jakość. Nie zmienia faktu, że dałem dupy przy obklejeniu- użytkowanie roweru zweryfikowało prawidłowe umiejscowienie folii i muszę jednak obkleić większy kawałek ramy niż początkowo zrobiłem- są już delikatne obtarcia lakieru w miejscu niezabezpieczonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawy są na równi z raną w miejscu górnej krawędzi białego paska z napisem LTD. Podgrzewanie suszarką tylko lekko poprawiło przyleganie folii.


Czy on pryska czystą wodą  na tym filmiku, czy to jakiś specjalny płyn ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się wrażeniami z oklejania. Otóż użyłem folii grubości 80 mikrometrów. Jest na oko całkiem gruba, ale nie aż tak żeby przeszkadzało na krzywiznach. Jak już pisałem, okleiłem m. in. całą dolną rurę, od spawu do spawu. Bardzo łatwo można zrobić na wymiar z dokładnością do około 3 mm - wystarczy mieć odpowiedni kawałek zwykłego papieru i ołówkiem odrysować miejsca spawów. Kilka przymiarek takiego "wykroju" z papieru i mamy idealny wzorzec, który wystarczy przerysować na folię i wyciąć. Do naklejania nie używałem żadnego płynu, jedynie bardzo starannie umyłem ramę. Tuż przed nałożeniem folii daną rurę przecierałem ją wilgotną szmatką z mikrofibry. Wyszło dobrze, nikt jeszcze się nie zorientował widząc mój rower, że jest na nim folia. Ale kilka błędów popełniłem - np. na poniższym zdjęciu nie dociąłem równo do spawu, przez co folia na nim wpuszcza pod krawędź brud.  Oklejanie zrobiłem jakoś w listopadzie zeszłego roku; Na chwilę obecną folia wygląda tak:

 

post-171993-0-97704500-1398799815_thumb.jpg

post-171993-0-85759700-1398799821_thumb.jpg

post-171993-0-55565100-1398799827_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Spawy są na równi z raną w miejscu górnej krawędzi białego paska z napisem LTD. Podgrzewanie suszarką tylko lekko poprawiło przyleganie folii.


Czy on pryska czystą wodą  na tym filmiku, czy to jakiś specjalny płyn ?

 

Jeśli już chcesz przyklejać na mokro to na samą wodę. Folii nie naciągaj na spawach, wyciśnij w miarę dobrze wodę i zostaw do wyschnięcia, najlepiej na noc. Po wyschnięciu przyduś na spawach paluchem, ewentualnie wspomóż się suszarką. A tak naprawdę klej porządnie chwyta dopiero po kilku dniach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli już chcesz przyklejać na mokro to na samą wodę

Nie zgodzę się! Tak po prawdzie przy małych powierzchniach może się udać, ale na paluchach dotykając folii możesz zostawić ślady i osłabić tym samym klej.

Są specjalne środki do montażu folii - np. Easyfol etc. Ja używałem 3-4 kropel dziecięcego szamponu bambino na pół szklanki wody (ale na małych powierzchniach). Chodzi o to żeby był "ślizg" folii i możliwość jej ułożenia na elemencie, bez jej miejscowego blokowania w chwili gdy zabraknie gdzieś "filmu" z wspomnianej wody. Zmoczenie specyfikiem rąk też jest istotne, folia nie przykleja się do palców, w przypadku wody - nie do uzyskania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego specyfiku używał mój znajomy. Ja wszystko zrobiłem na "sucho" (foty wyżej) . Szamponu używałem tylko do dużych powierzchni  przy czymś innym, w rowerze ani razu, aczkolwiek ja już parę razy folię kleiłem wcześniej dla swoich potrzeb...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystkiego próbowałem, a i tak na spawach było widać że pod folią jest powietrze.

Czy ktoś oklejał podobną folią 3M

 

oklejałem podobną co masz w filmiku rower , folia ma 2 lata  , z czego w zimę 2012/2013 było jeżdżone w zimę , lato , jesień itp . póki co się trzyma , trzeba dobrze odtłuścić i mieć fantazję w kwestii oklejenia 1 kawałkiem całego roweu, ja się poddałem i kleiłem partiami, według mnie folia jest dobra,jednakże jeśli komuś zalezy na estetyce to nie polecam , folia jest rozciagliwa przy suszarce , i według mnie spełnia swoje zadanie , aha , ważość to podobno 2 lata jeśli = będziemy na nią działać warunkami atmosferycznymi ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś folię starałem się spryskać wodą z niewielkim dodatkiem płynu do kąpieli dla dzieci, folia fajnie ślizgała się na ramie. Czasami jednak i tak trzeba było ją odklejać i znowu przyklejać, wtedy folia robiła się trochę matowa.

Folie chciałem naklejać na całej długości pionowej rury podsiodłowej, jest tam wklęśnięcie, oraz mocowanie przedniej przerzutki

 

513000-ltdrace29blackline-d04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...