Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Spróbuj,za jakiś czas będziesz robił za granicą 80% zakupów.W tych 20% dobrych cen w polskich sklepach online i tak znajdziesz nawet nie przepakowane rzeczy "bulk" np.z bike-discount.

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

A co powiecie na to?

 

kierownica-amoeba-scud-h_3278.jpg

 

http://allegro.pl/amoeba-scud-31-8-720mm-269g-mtb-trialowa-trial-i3922939740.html

(dla czytających po wygaśnięciu aukcji: Amoeba scud HB-T155)

 

Z nazwy i typowego zastosowania trialowa, ale.. Jeśli potraktować ja jako kawałek rurki i nie patrzeć na napisy, to ma sporo zalet

- Płaska jest? Jest - jak się ustawi na płasko, a nie trialowo końcami w górę

- Gięcie w tył jest? No jest, i to nawet większe, bo 15 stopni. Dla mnie to nawet lepiej.

- Szeroka - 720mm.

- Do tego całkiem lekka wg opisu i stosunkowo tania.

- Fajne jest to, że pogrubienie centralnej części ciągnie się daleko na boki. Dzięki temu gięcie nie spowoduje takiego cofnięcia pozycji, jak np. wspomniane w wątku 3T extendo (12 stopni), więc może obyłoby się bez wydłużania mostka przy zmianie z "typowej" rurki z gięciem około 5-8 stopni..? No i mamy więcej miejsca na lampki, liczniki, gpsy, trąbki, mapniki, lemondki, koszyki, .... ;)

 

Waham się tylko dlatego, że wolałbym coś z niewielkim wzniosem, bo wysoki jestem i preferuję kierownicę na wysokości siodełka. A może coś przegapiłem i jest to fatalny pomysł?

Edytowane przez karolg
Napisano

W czym lepsza jest kierownica o gięciu ~10st od takiej ~5st przy długości około 700mm?

Chodzi o bardziej anatomiczne ułożenie nadgarstków?

Napisano (edytowane)

Do minusów szerokiej kierownicy dochodzi fakt mocno utrudnionej jazdy przez zakorkowane miasto ale sądzę, że użytkownicy szerokich kierownic na miasto się nie zapuszczają.

 

Poza kurierami itp. straceńcami szeroka kierownica w mieście rzadko bywa utrudnieniem. Zwykle jest jakaś alternatywa przejazdu,

a w przypadku totalnego zawału na asfalcie (jak często to się zdarza?), można chwilę poczekać z blacharzami.

 

Edytowane przez artoor
Napisano

Szerokosc to w miescie jednak zawadza, w lesie zawadza, na wyscigach zawadza :-) i w mieszkaniu zawadza. Dramat! Ale w mega urwilapich dolach pomaga, mam 660, i spokojnie testowalbym wiecej, ale....nie w P.Kampinoskiej:-) trzeba sie przestroic, kilka razy zawadzalem i wypadalem na waskich singlach z roweru jak malpiszon. Co do kata to 660 musze miec 5 stopni, a 9 robi mi krzywde, kazdy lubi cos innego.

Napisano

Kiedyś była jeszcze Salsa pro moto flat bar. Taka jest w moim rowerze, 710 i 11 stopni do tyłu, były też 5 w tył, obie z zerowym wzniosem. 

 

Niestety z tego co wiem fhm matuszewski ktory byl dystrybutorem salsy się zwinął.

 

Wygląda to tak:(może nie do końca widać)

 

IMG_7155%20%5B800x600%5D.JPG

 

 

Napisano

Kiedyś była jeszcze Salsa pro moto flat bar. Taka jest w moim rowerze, 710 i 11 stopni do tyłu, były też 5 w tył, obie z zerowym wzniosem. 

 

Niestety z tego co wiem fhm matuszewski ktory byl dystrybutorem salsy się zwinął.

 

Wygląda to tak:(może nie do końca widać)

 

.....

No niezły żagiel :) Szkoda, że nie widać jak wygląda gięcie.

  • Mod Team
Napisano

Widać, tylko poszukać się nie chce :P

 

IMG_0002.jpg

 

Na focie 11 stopni.

 

W JuKejowie do wzięcia za 45 funia, ale jak znam życie to i u Niemca kupisz...

 

 

Relatywnie niedrogą opcja jest także węglowy Exotic:

 

zm_med_CC-HF183175.jpg

 

750mm, 6.5st gięcia, na ebajcu za 60-65 funtów...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

No, 11 stopni to już sporo. Nie wiem, czy przy takim gięciu nie będzie konieczna wymiana mostka na dłuższy.

Napisano

Eksperymentuję z kierownicami od pewnego czasu i im dłużej kombinuję, tym mniej wiem, doradźcie proszę.
Teraz jeżdzę z kierownicą 680mm, 9st w tył, 5st do gory, 35mm wzniosu.
Gięcie jest ok, ale wznios przeszkadza, muszę go gubić mostkiem w dół. Rower dziwnie wygląda, a sama kierownica jest niepotrzebnie cięższa.
 
Czy powinienem szukać jakiegos low-risera np 
-rise: 17mm / 0.6”,
-backsweep: 9deg
-upsweep: 3.5deg
 
Czy może flat o dużym gięciu do tyłu (11st), ale obrocić ją w mostku, aby część tego gięcia poszła w górę?

Napisano (edytowane)

Ładnie pięknie ale wszystkie są ze wzniosem :(

 

 

 

Waszym zdaniem, taka kierownica jest warta uwagi? http://www.bontrager.com/model/08360 364g za 690mm to chyba sporo.

 

Z tą wagą, to chyba jednak kawał rury. 

Edytowane przez evildick
Napisano

 

 

na karbonowy.pl jest taka kiera za 127 zł Aerozine flat bar XB1.0A 700mm
 

No przyznam, że bardzo ciekawa.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Zagadnienie rozwiązane  :thumbsup:  W końcu zdecydowałem się na Aerozine R5 Flat bar, 8 stopni gięcia do tyłu, długość 710 mm. Nie wiem jak odczucia z jazdy, bo przed chwilą założyłem. Mam nadzieję, że w weekend będą pierwsze testy  :)  Dziękuję wszystkim za pomoc w tym temacie  :thumbsup:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...