Skocz do zawartości

[amortyzator] Nabiajanie nowej gwiazdki-pytanko o ...


tyshek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witka,o nabijaniu nowej gwiazdki czytałem,nie znalazłem odp na trapiące mnie pytanie. Chodzi mi o to, jak nowa gwiazdka trzyma się w rurze sterowej amora,jakoś sama się kontruje ?

  • Mod Team
Napisano

Znasz pojęcie tarcie i siły sprężynujące ? To właśnie głównie o te 2 pojęcia się gwizdka trzyma w rurze. A nie wypada poprzez klinowanie :D

  • Mod Team
Napisano

Owszem to będzie problem.

 

Rura sterowa gwintowana ma 1" średnicy, ta nie gwintowana na a-head ma 1 1/8".

 

Gwiazdkę będzie bardzo ciężko wbić, właściwie nie możliwe. Połączenie mostek kierownica też tutaj wyjdzie słabo nie ta średnica.

Napisano

Posiadam amor Suntour Nex 4110 v2,w sieci pisze że rura sterowa ma 1 1/8". Obecnie mam mostek wpuszczany 1",po zmianie ramy chce założyć mostek ahead.

Napisano

A wiesz, że chyba tak. Tyle że to nic nie zmienia. Calowa sterówka też jest węższa w środku, ma chyba 7/8". Poza tym nie ma sterów, które sparowałbyś z jednej strony z główką pod stery calowe, a z drugiej z widelcem ze sterówką 1 1/8". 

Napisano

Nie daje mi spokoju ta sterówka,a nie chce mi się rozbierać i zmierzyć dokładnie jaki mam w końcu amor :icon_confused: Za to zmierzyłem mostek, ma 25,4,prawie-nie liczę jakości wykonania i brakujących sześciu setek :thumbsup: fotka niżej.Ciężko było by wsadzić calowy mostek w calowa sterówkę.Poprawcie mnie jak się mylę.

 

zf94.jpg[/img]

Napisano

Dobra,inaczej :laugh: czy wymiana sterów pod 1 1/8 '' wchodzi w rachubę ? Oczywiście zakładając zmianę amora z ze sterówka 1 1/8'' Podejrzewam że istotna jest średnica mufy,ile powinna mieć średnicy?

Napisano

Raczej wymiana na ahead, bo stery 1 1/8" już masz. Skręcane, ale jednak.

 

Co dziwne, obejrzałem Twój rower i wygląda na to, że to stery pół-zintegrowane. Najpopularniejsza średnica takich pod sterówkę 1 1/8" to 44mm, stery oznaczane jako ZS44. Ale tak nietypowych rozwiązań jak u Ciebie dawno nie widziałem, więc przed wymianą wypadałoby wybić je z główki i zmierzyć.

Napisano

Googlarka pokazała mi to :

 

-średnica rury sterowej góra-28,6mm,dół 30,0 mm

-średnica wew. główki ramy góra i dół 44,0mm

 

Co to oznacza w kontekście planów wymiany mostka na ahead?

Martwi mnie te 30,0mm na dole,nie kminie tego,sterówka amora ma dwie średnice ? Załóżmy że mam te stery pół-zintegrowane,co zrobić żeby założyć mostek ahead?

Napisano

30mm to średnica dolnej bieżni dolnego łożyska. Trzeba ją nabić na widelec. Dla ułatwienia tylko końcówka sterówki jest zgrubiona.

 

A żeby założyć mostek ahead, wymieniasz stery, docinasz sterowkę, nabijasz gwiazdkę i zakładasz mostek. Tu nie ma żadnej filozofii. O ile wystarczy Ci sterówki, jesli chciałbyś korzystać z aktualnego widelca. Ale powinno, najwyżej nie będziesz miał możliwości założenia podkładek

  • Mod Team
Napisano

Musisz z racji że owych nie bardzo da się zastosowywać w wersji ahead, miałem ten sam problem. To rozwiązanie to naprawdę jedno z dziwniejszych i nie spotykanych ... moje pytanie brzmi:

 

Co chcesz uzyskać? Czyli:

- wymienić widelec na ahead?

- wymienić mostek z klasycznego na ahead ?

- inna opcja ?

 

Zmiana mostka nie jest dobrym rozwiązaniem, aaale można, ja tak zrobiłem, stosując adekwatny adapter. Jeżeli chcesz zmienić widelec musisz zmienić stery.

 

Napisano

Tak chcę wymienic amor i mostek na ahead z klasycznego. Napisz proszę jak rozwiązać ten problem,jakie stery kupić.

Napisano

Teoretycznie nie trzeba wymieniać sterów, ALE wiąże się to z pewnymi przeróbkami:

1. trzeba by było nagwintować sterówkę nowego widelca /bez sensu - dostęp odpowiedniego narzędzia oraz utrata zalet systemu ahead/

2. lub pozbyć się gwintu z dolnej nakrętki, tak by przeszła niegwintowana /możliwa utrata szczelności, więc może dobrze byłoby podłożyć jakiegoś oringa pod pierwszą podkładkę lub mostek/

3. obowiązkowo pozbyć się w zupełności górnej nakrętki.

I jakoś to powinno działać.

 

Albo po prostu kupić nowe stery, już stricte ahead.

Napisano

Oprócz wymiany sterów to chyba 3 opcja wchodzi w grę. Ogólnie skłaniał sie będę jednak ku wymianie sterów,to nie jest duży koszt. Ale najpierw rozbiórkę zrobię i upewnię się że mam stery pół-zintegrowane,na oko wychodzi że mufa ramy ma 44 mm.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Tak więc kaskę już nazbierałem na wymianę części,jestem w przededniu zakupu.Mam nadzieje że stery są kompatybilne ze sterówką owego amortyzatora którego podałem w linku niżej ?

 

stery --> http://allegro.pl/maszynowe-stery-396-neco-ahed-98-gr-alu-st03-i3992546053.html

amorek -->http://www.sparrow-bike.pl/index.php/cza-asci/amortyzatory/sr-suntour-nex-hlo-28-czarny-bialy-1-1-8.html

 

Mam jeszcze jedna wątpliwość,zastanawia mnie czy szerokość goleni amora w miejscu na ośkę to jest standardowy wymiar,na obecnym mam 100mm.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Podepnę się pod temat bo nie ma sensu zakładać kolejnego:

 

Czy jest jakaś różnica w gwiazdkach pod rury 1 1/8" stalowe i aluminiowe???

 

Mam wrażenie, że rura aluminiowa w moim nowym widelcu ma trochę grubsze ścianki. Próbować wciskać w nią standardową gwiazdkę?

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...