Jaca911 Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Z autopsi mogę powiedzieć, że jest poprawa - amortyzator chodzi jak nowy. Ale poprawa w moim przypadku była na krótko, po kolejnych 1000km trzeba manewr powtórzyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 25 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Moim zdaniem 1000km to dużo jak na tego typu widelec ja tam bym go przerobił na powietrzny jak wnętrze lagi świeże Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 W sezonie letnim robię ponad 1000 na miesiąc, czasem sporo więcej. Jakbym robił serwis co 500km jak zaleca producent, to bym co tydzień go rozbieral nie zarobiłbym na olej i nic innego bym nie robił tylko dlubal w darcie. To ostatnia jego zima - poprzednia dała mu podpalić tak, że na powietrze go nie da rady zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceber1 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Czy mogę się podpiąć do tematu , bo mam taki amortyzator i dopiero zacząłem z nim przygode po lesie i jak dla mnie strasznie jest twardy tzn ugina się jak go nacisne ale na dziurach coś słabo chodzi , bo aż w nadgarstkach wczoraj czułem . Boję się za to zabrać żebym czegoś nie zepsuł , ale jak mam serwisowac go co chwile to muszę się sam tego nauczyć { bo mnie troche niestać } Więc nic z niego nie leci i pracuje ale jest dość twardy , czy mógł się zastać ? . Czy można bez rozbierania jeszcze coś zrobić , czy jednak nauki czas zaczać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 23 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Waga dosiadacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Z braku czasu moje serwisowanie amortyzatora się przedłużyło i dopiero jutro się za to zabieram Nic nie piszcie, już tak mam że często długo się za coś biorę W każdym razie jestm gotowy do serwisu Na rowerze jeszcze trochę pojeździłem, ale ogólnie bardzo mało. Piszę bo mam pytanie o konkretne ilości oleju? Próbuję znaleźć jaki mam dokładnie amortyzator, ale nie jestem do końca pewny. Mam Krossa A6 Level v-brakee 2010. W specyfikacji jest napisane, że amortyzator to Rock Shox Dart 2, 100mm, patrzę na instrukcję i nie wiem za bardzo ile mam lać oleju? Przy dwójce jest 150mm i nic więcej, czyli nic nie leje się do dolnych lag. I są jeszcze dwa opisy do RSD2, ale Turnkey, wiadomo że 120mm nie mam, więc to odpada, a w 80-100mm jest podane 93mm 5w i 10mm 15w. Jakby ktoś mógł napisać jaki dokładnie jest ten Dart w tym Krossie i ile mam lać? Jeśli ta druga opcja, to rozumiem że te 10mm, to jest podane podjednyczo i mam liczyć łącznie 20mm? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Jak masz blokadę skoku (pokryto na prawej goleni) to jest turnkey. Jak nie ma to zwykły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Pokrętło niebieskie "Lockout"? Jeśli tak to takie pokrętło jest. Rozumiem że wtedy mam postępować według instrukcji do RSD2 Turnkey 80-100mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Amortyzator rozłożony, wyczyszczony, na razie idzie dobrze, myślałem że będzie gorzej, zobaczymy jak pójdzie składanie Chcialem się jeszcze spytać o kwestię uszczelnienia dolnych śrub, tak by nie wylewał się olej, o czym pisaliście wcześniej. Jak dokładnie to zrobić? Nałożyć jakąś uszczelkę na śrubkę i tak to wkręcać, czy wymyślić coś innego? I jeszcze tak przy okazji spytam się o łożyska w sterów. Jednak wyciągałem amortyzator z ramy i teraz zastanawiam się czy wyczyścić łożyska, kulki itd.? Tak patrząc na nie, nie widzę brudu, choć muszę przyznać, że jakoś smaru za bardzo też nie widać, tzn. czuć smar gdy dotknie się palcem, ale w starych rowerach zawsze smarowałem więcej, tak że kulki były tak mnie więcej w połowie zatopione w smarze, tutaj natomiast trochę mnie zdziwiło, że tego smaru za bardzo nie ma. Czy tak powinno być, czy po prostu smar gdzieś się ulotnił i pasowałoby nasmarować świeżym smarem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Jako uszczelki dobrać nowe oringi. Jeśli łożyska są na wiankach to umyć, odtlyscic bieznie i dać nowy smar np. ŁT-4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Nie wiem czy dobrze napisałem to o co mi chodziło Chodzi mi o dolną część amortyzatora, tam gdzie są te śrubki, a tam nie ma oringów (mam je tylko przy uszczelkach), więc nie wiem czy w takim razie mam takie kupić specjalnie na te śrubki? Na razie jeszcze nie lałem oleju od dołu, ale z tego co rozumiem, to jak tam go zaleję, to wtedy po zakręceniu śrubek, olej będzie wyciekać, bo w tym amortyzatorze nie ma tam uszczelenienia tylko był smar stały, tak? Chyba, że mi się coś pomieszało i nie zrozumiałem, co dokłdnie mam uszczelnić Michuuu napisał: "uszczelnienie dolnych śrub wiążących dolne lagi z górnymi", więc dla pewności, co dokładnie mam uszczelnić, bo ja to zrozumiałem jako te dwie śrubki, które wkręca się od spodu amortyzatora, czy faktycznie o nie chodzi? Edytowane 23 Czerwca 2014 przez Gizmo21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Dart 2 turnkey ma na dolnych srubkach mieć oringi. Do dolnych lag wlewasz olej i oringi uszczelniaja dół. Jak się dobrze przyjrzysz to na srubkach zobaczysz resztki uszczelek. Edytowane 23 Czerwca 2014 przez Jaca911 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Ok, przyjrzałem się śrubkom i tak, jeśli idzie o śrubkę prawą, to jest tam jakaś czarna (chyba) podkładka, potem podkładka srebrna, następnie tez coś srebrnego i potem ta gumowa uszczelka, czyli oring, tak? Wygląda, że jest w dobrym stanie, czy w takim razie też trzeba wymieniać? Natomiast inaczej wygląda sytuacja ze śrubą lewą, tam przy śrubie nie widzę nic... Czyli gdzieś uszczelkę zgubiłem? Pooglądałem dokładniej i nie wiem czy możliwe, że uszczelka została w środku? Bo tak mi się wydaje, że została na gwintach. Rozumiem, że to o czym była mowa tutaj w tym temacie wczesniej, czyli o konieczności uszczelnienia tych śrub, bo tam jest smar stały, to dotyczyło amortyzatora RSD2 zwykłego, tak? Mam pytanie jeszcze odnośnie samru Łt-43, znalazłem dziś na stacji coś Orelnu, tylko że było greasen Łt-4-S3, czy jest tutaj jakaś różnica między tymi smarami? Na internecie też czasem widzę puszki Orlenu, gdzie czasem jest puszka żółta, czasem czerwona, niby na opakowaniu jest Łt-43, a w opisie pisze łt-4s-3, przeważnie jest napisane - liten, a ja znalazłem dziś ten greasen, czy te smary czyms się różnią? Co do łożysk w sterach, to są normalne, tzn. w tym sensie, że takie same jak w starszych rowerach, czyli dwa wianki z kulkami. Dużo smaru powinno się nakładać? W starych rowerach zawsze dawałem dość sporo, tak że kulki były w połowie zatopione, natomiast tak jak pisałem, tutaj praktycznie smaru za bardzo nie widać. Edytowane 23 Czerwca 2014 przez Gizmo21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Lewa golenia to jest od sprężyny. Tam śruba dosyć dokładnie wchodzi w prowadnice plus idboj uszczelniaja bardzo dobrze śle ja i tak oring dołożyłem (50gr nie pieniądze). Druga strona (prawa z tlumikiem) jest trudniej uszczelnic bo raz musi być uszczelka która widziałeś. A oprócz tego musi być ring nowy i dobry na tym "kluczyku" który wciska na koniec ten do regulacji zając-żółw. Raz że uszczelnia dwa że trzyma żebyś go nie zgubił. Smar "Towot" Z tego co pamiętam to ŁT-4 nie jest wodoodporny a ŁT-43 jest. W Castoramie jest ŁT-43 za chyba 12zł pucha 800gram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Wiem, że może trochę przynudzam, ale jeszcze parę pytań Gdzie mogę dostać uszczelki takich rozmiarów? Podejrzewam, że w sklepie z uszczelkami do łazienek może być problem z dostaniem takiego rozmiaru? W sklepie rowerowym dostanę takie uszczelki, czy szukać gdzieś indziej? Dziś oglądając dolne golenie od środka, świecąc sobie tam latarką, w lewej goleni, przy samym dole widzialem coś co przypomina uszczelkę, tylko że tak jakby już zniszczoną, została tylko połowa, czy to możliwe, czy to został tam jakiś brud? Odnośnie jeszcze prawej śruby, to ten cały "mechanizm", że tak to określę, czyli te podkładki itd., da się jakoś w miarę łagodnie ściągnąć, by wymienić tą gumową uszczelkę, która jest przy samej główce śruby? Właśnie jeszcze tak oglądając całą tą śrubę, ciekawi mnie do czego aż tyle tam tego, tzn. chodzi mi o to czy tam jeszcze jeszcze jakaś uszczelka, np. wczoraj się zastanawiałem czy to co mi wygląda na czarną podkładkę nie jest uszczelką? Czyli podsumowując potrzebuję kupić takie dwie gumowe uszczelki i one do uszczelnienia dolnych goleni wystarczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 (edytowane) Raz, że pisałem w nocy, dwa, że z telefonu i wyszedł język mało zrozumiały...Oringi kupuję w sklepie z łożyskami, pasami transmisyjnymi i oringami. Mam taki w Krakowie całkiem po drodze.Tym uszczelnianiem to bym się tak nie przejmował bo dart i tak ciągnie wodę górą to po pewnym czasie trzeba konserwację powtarzać.Z księgi serwisowej RS:- przecieranie górnych goleni po każdej jeździe- smarowanie górnych goleni (brunox deo) co każde 10 godzin jazdy.- serwis całego amora co każde 100 godzin jazdy.Najważniejsze dla pracy jest smarowanie ślizgów i całe uszczelki kurzowe. Ja stosuje polecany tu smar z Orlenu wapniowy. Teoretycznie są dedykowane smary do ślizgów każdego producenta amortyzatorów ale nie w amorze za 300zł... Edytowane 24 Czerwca 2014 przez Jaca911 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 A gdzie ten sklep się znajduje, jeśli można spytać? Może by mi podpasowało jeśli nie jest gdzieś daleko, na obrzeżach Krakowa. Jeszcze dwa pytania, pierwsze odnośnie ślizgów, gdzie one się dokładnie znajdują, bo przyznam sie że za bardzo nie wiem One są pod tymi duzymi uszczelkami na górze w dolnych goleniach? Jeśli tak, to czy jest możliwość je nasmatować nie ściągając uszczelek, bo ich nie wyciągałem, nie chcę ich zniszczyć, a chyba wyciągnięcie mogłoby je uszkodzić. I drugie pytanie jeszcze ostatni raz odnośnie uszczelki do dolnych śrub. Mam pytanie jak ściągnąć gumową uszczelkę z tej prawej śruby? Ona jest przytrzymywana przez te podkładki i coś tam jeszcze i za bardzo nie widzę jak to można by wykręcić. Czy tę uszczelkę trzeba po prostu czymś podważyć i ściągnąć, czy może jednak to wszystko jakoś się odkręca? Natomiast na drugiej śrubie, to rozumiem, że tylko po prostu nakładam uszczelkę i zakręcam śrubę? Ps. Burnox deo faktycznie warto stosować? Różne opinie czytałem, jakoś sam nigdy go nie używałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 (edytowane) Sklepik jest na Conrada dokładnie tam gdzie kiedyś było Neste24 koło hotelu BestWestern. Ja dołożyłem tylko oringi. Slizgi smarowalem paluchem przez uszczelki kurzowe, jak skladasz całość to się smar rozprowadzi jak trzeba. Brunox deo zaleca producent darta Edytowane 24 Czerwca 2014 przez Jaca911 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 A czy w rowerowym dostanę takie uszczelki, czy nie bardzo, albo będą one droższe niż w takim zwykłym sklepie? Jak z tą uszczelką z prawej śruby? Jak ją ściągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 (edytowane) Nie sciagalem, dołożyłem drugą Edytowane 24 Czerwca 2014 przez Jaca911 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Tzn. bo tam jest tak - głowka śruby, potem gumowa uszczelka, potem coś co za bardzo nie wiem jak nazwać, take coś o kształcie cylindra, następnie srebrna podkładka i potem czarna i na tą ostatnią podkładkę mam nałożyć nową uszczelkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Ja miałem tylko gumę i tyle. Śruba z dziurą tam gdzie wchodzi imbus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 (edytowane) Hmm, próbowałem zamieścić zdjęcie, ale po zmiejszeniu, by móc je zamieścić jest tak małe, że właściwie nic nie widać... W takim razie nie wiem, u mnie jest ta guma, ale potem właśnie są jeszcze jakieś elementy, które się na tej śrubie trzymają i dociskają gumę do główki śruby. Ps. Poszukałem po necie i znalazłem coś takiego: http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/page-5 Zdjęcie zamieszczone na tej stronie pokazuje taką śrubkę podobną do mojej, tzn. z tymi podkładkami. Edytowane 24 Czerwca 2014 przez Gizmo21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gizmo21 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Mam pytanie odnośnie składania. Wlałem olej, ale nie mogę włożyć tłumika, cały czas coś go odbija, tak jakby powietrze, gdy włożę bez oleju, to wchodzi bez problemu. Co można z tym zrobić, może jakoś źle go wkładam? Chyba już nie mogę edytować poprzedniego posta, w kazdym razie jeśli idzie o powyższy problem, to dzięki instrukcji udało mi się z tym jakoś uporać, tzn. miałem blokadę skoku ustawioną i stąd te problemy. Ale teraz za to pojawiły się inne sprawy 1. Najważniejsza, przez którą nie mogę skończyć składania, chodzi mianowicie o to, że nie mogę dobić gwintów do samego końca, goleni górnych do dolnych. Udało mi się to za pierwszym razem, gdy sprawdzałem jak to wygląda, ale potem gdy dolałem już olej, niestety już się nie udało, gwinty do wkręcenia śrub są za daleko... Pórbowałem parokrotnie, ale nie udaje mi się dobrze ich dobić. Tak więc na razie olej musiałem wylać i składanie zakończyć, jest jakiś na to sposób? 2. Drugie co mnie ciekawi, to goleń od strony sprężyny. O ile od strony oleju amortyzator pracuje, da się ręką nim ruszać, o tyle od strony sprężyny się nie da, jest totalnie sztywna. Nie wiem czy tak być powinno? Wydaje mi się, że nie bardzo, bo przecież chyba w takim przypadku amortyzator nie za bardzo będzie działał? Czy w takim razie coś złożyłem nie tak? 3. Przy wlewaniu oleju do dolnych goleni muszę zostawić trochę luzu zanim docisnę je do końca? Początkowo docisnąłem do końca i nie mogłem wlać oleju, ale niestety potem gdy zrobiłem luz, by wlać olej, to od tego momentu nie mogłem już docisnąć goleni do samego końca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.