Gość gmx Napisano 18 Stycznia 2014 Napisano 18 Stycznia 2014 Może ktoś ma jakiś pomysł na koła 29" pod amortyzator lefty i tylna os 12 /142. głównym kryterium jest wytrzymałość,, limit wagowy ponad 130 kg ( sam wazę 90 ) lub jeszcze lepiej brak limitu. później waga. Cena to maksymalnie 4500 za komplet. Na tą chwilę wypatrzyłem karbonowe koła Reynoldsa , które na ebay bywają w cenie około 3000, jednak nie mam jakiegoś ciśnienia na karbon. .
miskov17 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Z racji tego, że niestety koła Syntace nie występują pod lefty - zbudowałbym na Twoim miejscu koła maksymalnie zbliżone do nich. Obręcze Syntace są dostępne osobno: http://r2-bike.com/SYNTACE-Rim-29-W35-RIM-622-560g , do tego komplet piast 240s i szprychy Cx-ray. Powinieneś się zamknąć w 1000 euro. Można też pomyśleć o węższej, i lżejszej wersji obręczy Syntace, W30. http://www.forumrowerowe.org/topic/151104-kola-syntace-w35-mx-szersze-jest-lepsze/?do=findComment&comment=1410692
dawid Napisano 20 Stycznia 2014 Napisano 20 Stycznia 2014 A może zestaw typu ZTR Flow EX Piasty 240s Szprychy DT Alpine III W 2500zł się zmieścisz, a takie kółka Twoje kryteria będą spełniać. Ewentualny serwis banalny, z carbonami może być ciężko. Jak zaliczysz mocną glebe gdzie koło nie będzie miało prawa przeżyć to obręcz wymienisz w ciągu 2 dni.
BajkowiecxD Napisano 20 Stycznia 2014 Napisano 20 Stycznia 2014 Właśnie,odradzam carbon,chyba ze caly rower masz karbonowy albo bardzo ci zalezy na wadze
sivydym Napisano 20 Stycznia 2014 Napisano 20 Stycznia 2014 Odradzam bo ? Jakieś doświadczenia z takimi kołami ?
Sonix Napisano 21 Stycznia 2014 Napisano 21 Stycznia 2014 Odradzam bo ? Bo pewnie gdzieś się naczytał na innych forach odnosnie carbonu Jak zaliczysz mocną glebe gdzie koło nie będzie miało prawa przeżyć to obręcz wymienisz w ciągu 2 dni. To samo jeśli chodzi o zwykłą obręcz. Jeśli koło nie ma szans przezycia to nie ma. Teraz tylko pytanie jak kolega jeździ i na ile takich obręczy go stać. Z drugiej strony jesli nie zalezy mu na masie to i po co carbon.
Gość gmx Napisano 21 Stycznia 2014 Napisano 21 Stycznia 2014 O karbonie myślę z czystej ciekawości. Wypatrzyłem koła Reynoldsa w niezłej cenie i dlatego biorę je pod uwagę. Inną opcją sa koła oparte na obręczach ZTR ARCHEX 29'' ale przyznam szczerze że zupełnie nie znam tej firmy( zawsze jeździłem na kołach Mavic ) Może ktoś cos wie o tych kołach ZTR.
ketchup91 Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Witam, żeby nie zakładać nowego bardzo podobnego tematu podłącze się pod ten. Generalnie mam ten sam problem z doborem/wyborem kół... 29 cali pod lefty ,tył 12/142 duża wytrzymałość z tym że budżet to max 8tyś. i koniecznie obręcz carbonowa.
Gość gmx Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Ja dałem sobie spokój z obręczami karbonowymi. Do wyboru sa dwie firmy ENVE - piekielnie droga oraz REYNOLDS cena to około 5000 zł. lub ebay od 2700. Z kołami Reynolds jest jednak jeden problem - praktycznie na wszystkich zagranicznych forach piszą o kłopotach z pękającymi szprychami. Problem dotyczy różnych roczników i jes niezależny od wagi użytkownika. Sam zostałem przy fabrycznych aluminiowych ZTR ARCHEX.
ketchup91 Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 A gdybym kupił Reynoldsy i wymienił w nich szprychy np. na takie Sapim Super Spoke lub CX-Ray? Pewnie w tym momencie pozbyłbym się tej przypadłości? Lub zakup Roval Control Trial sl 29 i wymiana przedniej piasty pod proste szprychy w standardzie pod lefty.
Gość gmx Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Możesz tak zrobić jednak w tym momencie w obu przypadkach tracisz gwarancję na koła co przy ich cenie i materiale ( karbonie ) może mieć znaczenie. Myśle że lepiej będzie zdecydować się na zakup ZTR ArcheX lub jakiegoś wysokiego modelu DT
ketchup91 Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Kurcze... z tą gwarancją to masz w sumie racje. Masz na myśli jakiś konkretny model Dt Swiss? Albo jeszcze troch zaoszczędzić i dołożyć do Enve lub AX Lightness...... Tylko że cena samych obręczy to w okolicy 900-1000 euro za sztukę a gdzie reszta ...
Gość gmx Napisano 3 Lutego 2014 Napisano 3 Lutego 2014 Tutaj już musisz dzwonić do przedstawiciela DT w Polsce . www.dt4you.com
sivydym Napisano 4 Lutego 2014 Napisano 4 Lutego 2014 Tricony też maja akcje z piastą: a karbon to karbon
ketchup91 Napisano 7 Lutego 2014 Napisano 7 Lutego 2014 Dzwoniłem do 7anna w sprawie cobalt 11 29er rocznik 2014, ale nie są produkowane w standardzie przedniej piasty pod lefty....
ketchup91 Napisano 9 Lutego 2014 Napisano 9 Lutego 2014 Może ktoś ma jakieś inne propozycje które mi po prostu nie przyszły do głowy...?
sivydym Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Skoro Revo jednak nagminnie nie pękają w normalnych kołach to i nie powinno się to dziać także Reynoldsach. Waga 1530 g. przy czym obręcze w realu wygladają monstrualnie - szerokość zewn. 30 mm i wewn 21. A to że na mtbr niektórym padaja piasty - bywa. Z Cobaltami było to samo, a moje model 2010 przeżyły 2 sezony katowania, a i nowy właściciel tez ich nie oszczedza.Jakby co mini test Reynoldsów: http://magazyn.bikelife.pl/stories/kierunek-przyszlosc/zwiastun-przyszlosci i w boju: http://velonews.pl/sprzet/testy/2985-przetestowalismy-kola-reynoldsa-29er-carbon-2013
ketchup91 Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Wiadomo, nawet sprzęt za milion może się spier...ć, oba wymienione artykuły czytałem już wcześniej dlatego byłem troszkę zdziwiony jak usłyszałem o tych pękających szprychach ponieważ spotkałem się z raczej dobrymi opiniami tych kół, a co za tym idzie pozostają w mojej ścisłej czołówce kolejnym rozwiązaniem może okazać się coś takiego: obręcze:DT Swiss XMC350 29 szprychy:DT Swiss competition Straight pull nyple:DT Swiss Alu piasta przód:Extralite HyperLefty 28H piasta tył:Extralite HyperCamber 28H QR12 Chciałbym jednocześnie poznać wasze opinie(czy warto składać te koła w podanej wyżej konfiguracji czy zdecydować się jednak na solidny fabryczny set?)
sivydym Napisano 16 Lutego 2014 Napisano 16 Lutego 2014 Kolega od roku ściga się na tym secie: http://r2-bike.com/AX-Lightness-Laufradsatz-Premium-29 Jest to zestaw race day only, ale korzenie, kamienie, zjazdy... i nic. A waga 1070 g... Tak więc im lżej tym karbon jednak wytrzymalszy od alu obreczy po ok 300 g. które może są i lekkie ale przy tym wiotkie i co jazda to centrowanie. Dobra szytka także nie jest gorsza niż dobra opona, a prowadzi się dużo lepiej. Do normalnej jazdy i dla cieższego to takie Tufo Heron byłoby ciekawą sprawą: http://www.kupkolo.cz/kola-29-quot-mtb-tufo-heron_z96347/?search=heron
Gość gmx Napisano 16 Lutego 2014 Napisano 16 Lutego 2014 Widzę że zaczynamy schodzić na najlżejsze modele tym czasem chodziło o koła o dostosowane do wagi 90 kg.
sivydym Napisano 16 Lutego 2014 Napisano 16 Lutego 2014 AX pomimo swojej wagi mają limit 90 kg. natomiast Herony 92 kg.
ketchup91 Napisano 16 Lutego 2014 Napisano 16 Lutego 2014 Nie no 1070 gram to przeginka... bałbym się to założyć do roweru żeby się pod jego ciężarem nie połamały A tak na serio to 90 czy te 92 kilo limitu to za mało... i to zdecydowanie. 110 kg to taka dolna granica limitu wagowego, według mnie.Dlatego też podałem model obręczy XMC350 29 a nie chociażby XRC 320 29 w kołach które mógłbym ewentualnie złożyć. Sivydym,doceniam twoje rady ale ten kilogramowy set do 29era to krok w nie tą stronę (dla założyciela tematu-jak mniemam, jak i dla mnie) A co do tej szytki to jakoś nie jestem ich zwolennikiem, drogie to ustrojstwo i podobno dość kłopotliwe w montażu/demontażu
sivydym Napisano 17 Lutego 2014 Napisano 17 Lutego 2014 Czyli wychodzi na to że parę złotych zostanie bo nie ma na co wydac takiej kwoty skoro koła maja być sztywne, czyli i wiecej będa ważyć a za wage głównie się płaci - im mniej tym więcej. Dla mnie np Cresty są ciut za wiotkie dlatego w góry złożyłem set na WTB i19 i pomimo że teraz nagle każdy spina się nad szerokościa - najlepiej wewn. 30 mm...hmmm... to przy ich 19 mm nie ma problemu z założeniem i jazdą na oponie 2,4. Do tego szprychy 424, przód wiadomo lefty, tył "magnetyczny" Soul Kozak. I jest ok. Ale skoro ma być karbon to można zamówić takie koła u Banachów na chińskich obręczach. Podobno dają rade.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.