Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No fakt, głupio to zabrzmiało. To chyba pierwszy wypust XCR'a z powietrznym tłumieniem. 

 

P.S> Czy ktoś posiada manual do tego amortyzatora?

Napisano

Kiedyś szukałem manuala do tego, ale nie znalazłem. Ciekaw jestem jak wygląda ten amorek w środku. W międzyczasie pozwoliłem sobie jednak na zakup Raidona sf14... Jak na razie uważam, że jest spoko - zamiast plastikowych tulei mamy solidne - sądzę, że metalowe albo ceramiczne tuleje więc luzów nie będzie, no i możliwość zmiany skoku... to jest to :D w Raidonie sf14 29" są 4 możliwości: 80mm, 100mm, 120mm i 130mm. Ponadto ma złote golenie i manetkę blokady skoku... w środku tłumik all in one czyli zamknięty "kartridż" olejowy z lockoutem i regulacją tłumienia powrotu.

Sądzę, że ten xcr może być podobny ale nie wiem jak ze zmianą skoku i tulejami....

Napisano

No i nadszedł czas prawdy!! :) Zapewne ucieszy to wielu - rozebraliśmy z kolegami SF14 XCR Air. Oczywiście pretekstem była zmiana skoku co zostało dokonane, natomiast to co najważniejsze - amor nie ma beznadziejnych plastikowych tulei tylko podobne do tych w raidonie. Tak więc poprawili amora! W stosunku do raidona różni go srebrna goleń i zmiana skoku tulejkami - w raidonie jest to taka "winda" blokowana bolczykiem który trzeba wypchnąć i wbić. Raidon finalnie da większe możliwości regulacji skoku. Dla xcr'a 120mm to chyba max. Tak przerobiony XCR Air jest m.in. w Kellysie Reyon 10

Napisano

Jak dla laika, to brzmi dobrze. Niedawno stałem się posiadaczem roweru z zamontowanym XCR Air RL-R, stąd interesują się tym tematem. Nawiązałem kontakt z firmą Suntour i poprosiłem o instrukcję obsługi do amortyzatora. Ku mojemu zdziwieniu dostałem instrukcję do amortyzatorów Axon, Epicon i Raidon z 2010 roku (domyślam się, że podobieństwo konstrukcji jest na tyle duże, że ta instrukcja będzie odpowiednia). Poprosiłem więc o wyjaśnienie, którymi danymi do ustawiania komory powietrznej mam się sugerować. Zobaczymy jaka będzie odpowiedź.

Napisano

 

 

  W dniu 9.09.2014 o 09:49, bobanr napisał:
Poprosiłem więc o wyjaśnienie, którymi danymi do ustawiania komory powietrznej mam się sugerować

 

Żadnymi. Napompuj tyle, żeby mieć prawidłowy SAG tj 15-20% skoku.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

 

 

  W dniu 9.09.2014 o 11:07, ugupu napisał:
Żadnymi. Napompuj tyle, żeby mieć prawidłowy SAG tj 15-20% skoku.
może to pytanie z gatunku głupich ale oglądałem dziś mojego xcr-a air i nie bardzo wiem gdzie jest zawór do pompowania. Byłbym wdzięczny za jakieś przykładowe foto 
Napisano

Na koronie widelca po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy. Trzeba odkręcić plastikowy kapselek (palcami) i pod spodem jest wentyl. Potrzeba specjalnej pompki do amorów.

Napisano

 

 

  W dniu 17.11.2014 o 05:12, ugupu napisał:
Na koronie widelca po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy. Trzeba odkręcić plastikowy kapselek (palcami) i pod spodem jest wentyl. Potrzeba specjalnej pompki do amorów.
Dzięki!  
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.