bobanr Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 (edytowane) Chcesz powiedzieć, że nabijałeś XCR'a powietrzem? Edytowane 1 Września 2014 przez bobanr
pietrushkin Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Tak, nabijał powietrznego XCR'a powietrzem
bobanr Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 No fakt, głupio to zabrzmiało. To chyba pierwszy wypust XCR'a z powietrznym tłumieniem. P.S> Czy ktoś posiada manual do tego amortyzatora?
machinehead Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 Kiedyś szukałem manuala do tego, ale nie znalazłem. Ciekaw jestem jak wygląda ten amorek w środku. W międzyczasie pozwoliłem sobie jednak na zakup Raidona sf14... Jak na razie uważam, że jest spoko - zamiast plastikowych tulei mamy solidne - sądzę, że metalowe albo ceramiczne tuleje więc luzów nie będzie, no i możliwość zmiany skoku... to jest to w Raidonie sf14 29" są 4 możliwości: 80mm, 100mm, 120mm i 130mm. Ponadto ma złote golenie i manetkę blokady skoku... w środku tłumik all in one czyli zamknięty "kartridż" olejowy z lockoutem i regulacją tłumienia powrotu. Sądzę, że ten xcr może być podobny ale nie wiem jak ze zmianą skoku i tulejami....
machinehead Napisano 7 Września 2014 Autor Napisano 7 Września 2014 No i nadszedł czas prawdy!! Zapewne ucieszy to wielu - rozebraliśmy z kolegami SF14 XCR Air. Oczywiście pretekstem była zmiana skoku co zostało dokonane, natomiast to co najważniejsze - amor nie ma beznadziejnych plastikowych tulei tylko podobne do tych w raidonie. Tak więc poprawili amora! W stosunku do raidona różni go srebrna goleń i zmiana skoku tulejkami - w raidonie jest to taka "winda" blokowana bolczykiem który trzeba wypchnąć i wbić. Raidon finalnie da większe możliwości regulacji skoku. Dla xcr'a 120mm to chyba max. Tak przerobiony XCR Air jest m.in. w Kellysie Reyon 10
bobanr Napisano 9 Września 2014 Napisano 9 Września 2014 Jak dla laika, to brzmi dobrze. Niedawno stałem się posiadaczem roweru z zamontowanym XCR Air RL-R, stąd interesują się tym tematem. Nawiązałem kontakt z firmą Suntour i poprosiłem o instrukcję obsługi do amortyzatora. Ku mojemu zdziwieniu dostałem instrukcję do amortyzatorów Axon, Epicon i Raidon z 2010 roku (domyślam się, że podobieństwo konstrukcji jest na tyle duże, że ta instrukcja będzie odpowiednia). Poprosiłem więc o wyjaśnienie, którymi danymi do ustawiania komory powietrznej mam się sugerować. Zobaczymy jaka będzie odpowiedź.
ugupu Napisano 9 Września 2014 Napisano 9 Września 2014 Poprosiłem więc o wyjaśnienie, którymi danymi do ustawiania komory powietrznej mam się sugerować Żadnymi. Napompuj tyle, żeby mieć prawidłowy SAG tj 15-20% skoku.
machinehead Napisano 9 Września 2014 Autor Napisano 9 Września 2014 (edytowane) W kwestii zmiany skoku w tym XCR to kwestia identycznych zabiegów jak w tym filmie:http://youtu.be/njdHkam5CGA w RAIDONIE wygląda to już tak: Edytowane 9 Września 2014 przez machinehead
malutki Napisano 16 Listopada 2014 Napisano 16 Listopada 2014 Żadnymi. Napompuj tyle, żeby mieć prawidłowy SAG tj 15-20% skoku. może to pytanie z gatunku głupich ale oglądałem dziś mojego xcr-a air i nie bardzo wiem gdzie jest zawór do pompowania. Byłbym wdzięczny za jakieś przykładowe foto
ugupu Napisano 17 Listopada 2014 Napisano 17 Listopada 2014 Na koronie widelca po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy. Trzeba odkręcić plastikowy kapselek (palcami) i pod spodem jest wentyl. Potrzeba specjalnej pompki do amorów.
malutki Napisano 17 Listopada 2014 Napisano 17 Listopada 2014 Na koronie widelca po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy. Trzeba odkręcić plastikowy kapselek (palcami) i pod spodem jest wentyl. Potrzeba specjalnej pompki do amorów. Dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi