machinehead Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 (edytowane) Witam. Na stronie pewnego sklepu rowerowergo zauważyłem amorek SR Suntour XCR LO-R Air 29". Przy nim widniał rocznik 2014, ale przyznam się szczerze, że nie wiem czy ta konstrukcja nie funkcjonowała już wcześniej. Na bank była już włożona do jakiejś serii rowerów czego dowodem pojawiające się na allegro egzemplarze sygnowane znanymi markami. Miał już ktoś do czynienia z tym amorkiem? Może ta modyfikacja rozrusza trochę nudnego xcr'a? pytam, bo nie chcę wydawać za dużo kasy na nowego amora, a w moim scott'cie siedzi delikatny i niemrawy xct ;(Dodam jeszcze, że nie zależy mi na wadze tego sprzętu, bo nie jestem wagowym świrem a i przy moim stylu jazdy (przesiadłem się świeżo z 26" AM) delikatne sprzęty wywołują we mnie dyskomfort psychiczny. Nie interesuje mnie RS SoloAir TK, RST First, Spinner Aeris i cała masa pozostałych amorów, które zapewne będą tu wymieniane ) pozdrower Edytowane 18 Stycznia 2014 przez machinehead Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Jak widzisz są to amory OEM montowane razem z seryjnymi rowerami. Moim zdaniem różnicy w stosunku do sprężyny nie zobaczysz w tej klasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario3m Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Jeśli mogę doradzic koledze, to niech nie inwestuje w półśrodki, dwa lata jeżdżę na Epiconie i proponuję zainwestować mądrzej i rozsądniej czyli Reba, Sid, Manitou Tower Pro. Suntour przyjął politykę prostoty i jak zaczynąją szwankować bebechy wymieniają Ci odrazu cały wkład/cartidge. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Jeśli mogę doradzic koledze, to niech nie inwestuje w półśrodki, dwa lata jeżdżę na Epiconie i proponuję zainwestować mądrzej i rozsądniej czyli Reba, Sid, Manitou Tower Pro. Mam rozumieć, że Epicon należy do grupy niudanych amortyzatorów? nie chcę robić zbędnej reklamy, ale link poniżej mówi sam za siebie - to nie jest amor OEM - można go kupić w detalu.http://rowerowy.com/sklep/czesci/amortyzatory/cross_county_marathon/prod/xcr_rl_r_air29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario3m Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 (edytowane) Epicon jest w wyższej klasie niż XCR air, z tego co pamiętam prawie dwa razy droższy, ale daleko mu w jakości pracy do to tych które wymieniłem. Do tego tak jak pisałem jak coś się psuje wymieniasz cały catridge, a to koszt 350/400 pln. Mogę powiedzieć, że wcześniej w 26" miałem XCR zwykłego i po przesiadce dupy nie urywa. Edytowane 21 Stycznia 2014 przez Mario3m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 To nieźle, ja zawsze uważałem, że epicon to już naprawdę spoko amor. Mało tego, myślałem też, że może aż takiego mi nie potrzeba i zastanawiałem się nad raidonem. To bym się zdziwił, zwłaszcza, że od niedawna mam rower 29" a wcześniej w moim 26" siedział marzocchi powietrze/olej.Ogólnie to jest tak: kolega namawia mnie na RST First Air, ale to spory wydatek. Z kolei miałem do czynienia z xcr'ami z Krossa level B4 z rocznika 2014 i fakt faktem nie jest to hi-end ale dramatu nie ma. Pomyślałem więc, że może jeśli zamiast sprężyny byłoby powietrze to mogłoby być całkiem ciekawie za dużo bardziej rozsądną kasę. Zastanawiałem się też nad spinnerem aeris, ale nie wiem czy wyszła jakaś nowsza wersja tego amorka niż ta opisana na stronie 29er i ile by to kosztowało - dystrybutorem spinnera jest jak się domyślam 7anna, ale na ich stronie nie ma wzmianki o tej marce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Jeżeli zastanawiasz się nad Spinnerem Aeris 300-100 to dużo lepszą inwestycją będzie XCR. Ma on golenie 32mm vs 30mm w Spinnerze i taperowaną sterówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 (edytowane) Jeżeli zastanawiasz się nad Spinnerem Aeris 300-100 to dużo lepszą inwestycją będzie XCR No właśnie dlatego napisałem, że nie wiem jak teraz wygląda ten amor... zakładając, że spinner zrobił amora aeris 320 na koło 29" to mogłoby mieć sens. taperowaną sterówkę a po co mi taperowana sterówka? zdjęcie z pierwszego postu jest przykładowe. Edytowane 21 Stycznia 2014 przez machinehead Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Odpuść sobie Aerisa - miałem i działa to bardzo mizernie , tłumik muli już poniżej 10-15* , w dodatku tłumik jest nierozbieralny. Epicon działa od niego lepiej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vladee Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Jeżeli zastanawiasz się nad Spinnerem Aeris 300-100 to dużo lepszą inwestycją będzie XCR. Ma on golenie 32mm vs 30mm w Spinnerze i taperowaną sterówkę. To napisał ktoś, kto chyba nie miał do czynienia ani z jednym ani drugim amortyzatorem. Suntour XCR nie nadaje się do jazdy w trudnych warunkach. ( w ogóle zastanawiam się do czego on się nadaje) Jakikolwiek syf, błoto, deszcz, nie wspominając o śniegu dramatycznie pogarsza pracę tego amora. Jest to spowodowane beznadziejnym uszczelnieniem ww. widelca. Mój XCR po roku eksploatacji nadawał się wyłącznie na śmietnik. Poniżej tzw. "uszczelek" anoda przestała istnieć. Luzy przekraczały wszelkie granice. Przesiadłem się na Spinnera Aeris 300-100 AIR i mimo teoretycznie cieńszych goleni, amor jest sztywniejszy. Po dotarciu pracuje niezwykle płynnie, tłumienie jest wydajne i posiada regulację niemalże od zera, aż do totalnego zamulenia. Nie ma nawet co porównywać tych amortyzatorów, przede wszystkim Spinner jest powietrzny. A pewna firma z Łodzi sprzedała mi go za 500zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Nowy XCR także jest powietrzny . Spinnera 300-100 miałem i więcej tego czegoś nie wezme do ręki choć by mi dopłacali . Nawet Raidon lepiej od niego działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 To napisał ktoś, kto chyba nie miał do czynienia ani z jednym ani drugim amortyzatorem. Proponuję Koledze się tak nie pieklić. Miałem okazję przejechać się na obu widelcach. Dobrze utrzymany i serwisowany XCR przy mojej wadze działa dość dobrze jak na te pieniądze. Miałem okazję się także przejechać na znajomego Aerisie 300-100 od kolegi Jasińskiego. Ten wideł kompletnie nie grzeszył sztywnością, a kultura pracy na bardzo niskim poziomie. Jedyne co w tym widelcu mi się podobało to niska masa i szeroki zakres regulacji tłumienia powrotu. Dodatkowo kartridż w SR można rozkręcić i naprawić samodzielnie. W Spinnerze jest on zamknięty i można tylko wymienić w razie awarii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Hmmm, po pierwsze:Cieszy mnie niezmiernie, że moje pytanie poruszyło tyle tematów na raz i że każdy z Was szanowni koledzy poświęca mi i całemu forum czas za co DZIĘKI....po drugie:obecnie mam do czynienia w robocie z meridą z carbonu i ultralekkimi komponentami ocierającymi się wręcz o zboczenie(!) rower ten wyposażony jest w amortyzator marki Rock Shox model SID World Cup. Jakieś pytania? Teoretycznie nie, korona węglowa, ultralekka konstrukcja i gwarancja rewelacyjnej pracy. Otóż ta "gwarancja" nabiera w moich oczach nowego znaczenia. Jak na mój gust to ten amor nie "chodzi". Broni go jedynie niska waga i to, że jest marką samą w sobie, ale żadna z tych cech nie wpływa na jego pracę. Do czego zmierzam? Do tego, że może trafić się albo kiepski egzemplarz, albo tak zajechany sprzęt, ze przestaje działać.Mój przyjaciel ma Levela B4 z 2013r. kupił go latem 2013 i jakiś miesiąc temu zapytał mnie jak kasuje się luzy na kierownicy. Jest jeszcze laikiem w kwestii mechaniki rowerowej, więc wytłumaczyłem mu szybko i ogarnął temat. Co się okazało? To nie "kierownica" - chodziło tak naprawdę o luz sterowy ale nie potrafił tego nazwać. To luz na amorze! To już potrafił nazwać Dodam tylko, że kolega sprzęt raczej szanuje a jego pasją jest pedałowanie, a nie skakanie, trudne ścieżki, czy katowanie maszyny na czas. XCR - budżetówka? Sądziłem, że może podobnie jak w tym wypadku można dać mu szansę i przez chwilę miałem nadzieję, że może coś pozwoli na lepsze rokowanie... ...ciągle, niezmiennie do usranej śmierci męczy mnie to, że do 29er'ów jest tak mało fajnych amorów na rynku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 (edytowane) A kiedy ów SiD miał robiony ostatni raz serwis? Jakie miał ciśnienia? Kolega wie? Posiadam wersję wc xx i zapewniam się że chodzi genialnie a równolegle używam foxa na kashimie i nie czuje aby choć trochę mu ustępował, pod warunkiem że po pierwsze jest dobrze ustawiony, po drugie regularnie serwisowany. Mało jest amorków? Amorów jest zatrzęsienie, pytanie ile chcesz wydać. Edytowane 24 Stycznia 2014 przez Maniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Akurat kolega w Krossie B4 2013 miał na 100% starą wersję XCR'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Skoro koledzy mają wiedzę na temat widelców Suntoura, to czy w ogóle firma zapowiadała jakieś zmiany na 2014r ? bo wizualnie wyglądają identycznie. Te same emblematy, kształt... tyle, że kolorystycznie nieco inne niż jedyny z jakim miałem do czynienia z roku 2014, bo ten jest cały biały łącznie z koroną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 W 2014r XCR dostał golenie 32mm zamiast 30mm w 2013r. Do tego sprężyna powietrzna zamiast stalowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Up ... Każdy, czy tylko 29" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Na stronie eurobike jest wszystko wyszczególnione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Może inaczej Raidon dostał naklejki XCR'a, komorę powietrzną w lepszej wersji i tak powstał SF14 XCR. Raidon to teraz taki "Epicon" tylko z rurą CroMo, gorsze tłumiki i chyba nieco inna anoda na goleniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Może inaczej Raidon dostał naklejki XCR'a, komorę powietrzną w lepszej wersji i tak powstał SF14 XCR. Raidon to teraz taki "Epicon" tylko z rurą CroMo, gorsze tłumiki i chyba nieco inna anoda na goleniach No jeżeli to by się sprawdziło, to można w to wchodzić... pod warunkiem, że nie będzie to kolejny suntour przestający pracować przy ochłodzeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Słabsza praca przy ochłodzeniu to kwestia oleju w tłumiku, który można zmienić Kolega niedawno kupił powietrznego Raidona 2011, ale przejechał tylko kilka kilometrów. Mogę tylko powiedzieć, że na pierwszy rzut oka jakość wykonania bardzo dobra, praca jak za tą cenę również. W kwestii wytrzymałości itp. pisz do kolegi jasinski21444, bo używał jakiś czas tego Raidona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 31 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Nie wiem czy ja jestem ślepy czy co... ale na stronie polskiego dystrybutora nie ma AIR-a DS29 :/Tak czy siak powoli przekonuję się do tego amorka, choć przyznam, że chwilowo się wstrzymam i zaczekam na na opinie innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 To jest model na 2014 rok. Tą wersję co pokazałeś na fotce, można już za 329zł kupić, z tym że tapered. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 1 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 http://issuu.com/srsuntourinc/docs/srs-2k14_web2_6b7e4d89af8cb2/29?e=2234906/5251352 w katalogu Suntoura widnieje pod nazwą XCR Air RL-R-29......na stronie EuroBike już go nie ma :/ choć jest większość modeli na 2014 http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/xcr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi