Michallll Napisano 16 Stycznia 2014 Napisano 16 Stycznia 2014 Cześć wszystkim Planuje zakup roweru do jazdy głównie po mieście i czasami na polne drogi. Z uwagi na to że lubię śmigać bezpiecznie po chodnikach to mój wybór padł na rower górski MTB i tu pojawia się kilka pytań Mam na oku dwa rowery: MERIDA MATTS TFS 100-V Rama: Merida Race Lite, aluminiowa 6061 T6, TechnoForming System Rozmiar koła: 26" Widelec: amortyzowany, RST GILA, 100mm skoku, regulacja naprężenia wstęnego, mechaniczna blokada skoku Mechanizm korbowy: Shimano FC-M171, aluminiowy, 3-rzędowy, 175mm ramię, łożyska maszynowe uszczelniane Przerzutka przednia: Shimano Tourney TX-51 SIS Przerzutka tylna: Shimano Alivio SGS 8speed Manetki: Shimano ST-EF51, 3x8, 24biegi, półautomatyczne Klamki hamulcowe: Shimano ST-EF51 Hamulec przedni: Aluminiowy V-Brake Hamulec tylny: Aluminiowy V-Brake Piasta przednia: Aluminiowa, uszczelniana, QR Piasta tylna: Shimano FH-RM70, aluminiowa, uszczelniana, QR Obręcze: AlexRims 4VBrake, aluminiowe, dwuścienne, wzmacniane, z paskiem określającym zużycie Opony: Merida Race, 26"x2,1" MTBline Kaseta: Sram PG-820, 8-biegowa Łańcuch: KMC Kierownica: Aluminiowa, Merida Comp, 620mm Siodło: Merida Sport X-Mission (bez logo) Wyposażenie roweru: dzwonek, oświetlenie odblaskowe, szybkozłącza kół, osłona mechanizmu korbowego, odblaski na pedałach, szybkozamykacz siodła, aluminiowe pedały VP Waga roweru gotowego do jazdy ~ 13,49kg ROMET RAMBLER 6.0 KOŁO/RAMA: 26"", aluminium 6010 T6 WIDELEC: Suntour SF XCT V3 DS 100mm ILOŚĆ BIEGÓW: 24 MANETKI: Shimano Alivio SLM 410 PRZERZUTKA tył, przód: Shimano Alivio, Shimano TX-50 KASETA: Shimano Alivio SLM410 MECHANIZM KORBOWY: Shimano Alivio FCM431 WKŁAD SUPORTU: THUN - uszczelniane łożyska maszynowe HAMULEC tył, przód: Tarczowe Shimano BRM375 PIASTY tył, przód: Joytech aluminiowe OBRĘCZE: aluminowe dwukomorowe OPONY: Schwalbe 26x2,25 KIEROWNICA: Zoom MTB AL 101 WSPORNIK KIEROWNICY: Zoom TDS D347 SIODŁO: Romet by Active WSPORNIK SIODŁA: Zoom SP150 PEDAŁY: aluminiowe WAGA ~ 13,90kg/18" Oba są w dość podobnej cenie jednak z tego co widzę różnią się osprzętem i tu się nasuwa pytanie, który lepiej opłaca się wziąć (z tego co widzę merida ma słabszy osprzęt) ? Dodatkowo nie do końca wiem jaką ramę wybrać, mam 177 cm wzrostu i nogę około 79-81 cm i tu się nasuwa pytanie jaka rama była by lepsza 18 czy 20 cali (do jazdy typowo miejskiej) ? Z gory dzięki za pomoc.
roweryt Napisano 16 Stycznia 2014 Napisano 16 Stycznia 2014 romet 6.0 ... mój znajomy ma i jest super
rodszyld69 Napisano 16 Stycznia 2014 Napisano 16 Stycznia 2014 Mam na oku dwa rowery: MERIDA MATTS TFS 100-V ROMET RAMBLER 6.0 Dodatkowo nie do końca wiem jaką ramę wybrać, mam 177 cm wzrostu i nogę około 79-81 cm i tu się nasuwa pytanie jaka rama była by lepsza 18 czy 20 cali (do jazdy typowo miejskiej) ? Z gory dzięki za pomoc. Romet lepszy a rozmiar możesz celować min 16" max 18" ale jak masz mozliwość to przymierz się do roweru
duq Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 WItam sam ostatnio zastanawiałem się nad ROMETAMI i jednak wybrałem wersje 5.0 z 2013...Merida fakt faktem na pewno ma lepszą ramę nie dość, że lepszy stop 6011 plus sposób produkcji poprawiają sztywność, krótko mówiąc tfs powinien być sztywniejszy przez co lepszy do ostrzejszej jazdy. Nie podałeś cen wieć trudno coś powiedzieć czy warto dopłacać do znaczku meridy i gorszego osprzętu Co do rozmiaru też miałem problem mam 178 i dość długą nogę 85 cm (taką podją przy wzroście 185) ze wzoru wychodziło 19 ale 18 jest idealna (20 cali za duża zdecydowanie) mogła by być nawet jeszcze trochę mniejsza lubię szybkie kręte drogi a do tego im większa rama tym gorzej. Zastanów się jak jeździsz oraz gdzie i sam zdecyduj co ci bardziej potrzebne. pozdrawiam
Michallll Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Napisano 19 Stycznia 2014 Romet lepszy a rozmiar możesz celować min 16" max 18" 16" to raczej za małą będzie chyba szczególnie do jazdy głownie miejskiej i lekkim terenie :> Co do cen obu rowerów to rambler 6.0 kosztuje około 1200 zł a meride 100-V mogłem mieć za 1250 zł więc cena prawie jednakowa a kwestia czy opłaca się brać lepszą ramę kosztem osprzętu ? W sumie powiedzcie mi czym właściwie różni się ten osprzęt? Najtańsze przerzutki zepsują się po 1000 km? Ostatni rok przejezdziłem na 15 letnim Huffy (około 900 km) i 20 letnim Jubilacie II (około 300 km) i rowery jak by nie patrzeć jechały W tym roku chciałbym pojeździć więcej i dlatego pomyślałem o czymś nowym do turlania się po ścieżkach rowerowych i leśnych drogach
duq Napisano 20 Stycznia 2014 Napisano 20 Stycznia 2014 W takim wypadku ja bym się nie zastanawiał tylko brał tfs....łatwiej będzie wymienić osprzęt (jeśli w ogóle będziesz chciał) a rama w meridzie powinna być dużo lepsza (wyjaśnione w poprzednim poście). Różnic w osprzęcie i tak pewnie nie odczujesz, moja dziewczyna od 4 lat ma juliet na acera z tyłu tylko raz ją regulowałem przednia bodajże tourney i również raz ją regulowałem a rower ma przejechane ponad 3k km to zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. TFS mierzyłem i 18 była idealna (wymiary moje w poprzednim poście) 16 cali zdecydowanie będzie za małe wg mnie a niestety 17 nie robią. pozdrawiam
Michallll Napisano 25 Lutego 2014 Autor Napisano 25 Lutego 2014 Ostatecznie po miesiącu poszukiwań znalazłem idealny rower dla siebie Meridy 100-v niestety mi się nie udało kupić, ponieważ skończył się rozmiary 18 cali. Z romet rambler 6.0 zrezygnowałem z uwagi na brak blokady skoku i jednak zbędne hamulce tarczowe. Zakupiłem ROMET RAMBLER 5.0 LIMITED EDITION 2013 rama 18 cali Na razie jeszcze nie mogę wypowiedzieć się jak się sprawuje ponieważ do roweru nie dołączyli przedniego samozamykacza (gdzieś zaginął w akcji), ale pod względem wizualnym wygląda pięknie (zaskoczeniem była rama, ponieważ myślałem że jest zaokrąglona a tam są wycięcia) Rozmiar ramy 18" przy moim wzroście 177 cm też wydaje się być jak najbardziej ok. Przy 20" obawiam się że mógłbym obijać sobie klejnoty...
duq Napisano 25 Lutego 2014 Napisano 25 Lutego 2014 Gdzie kupiłeś ? Mam ten sam (mam nadzieje, ze masz rock shox'a ? ) również 18 cali mój wzrost 178 dł nogi 86cm (ja przetestowałem 20' i była straszna ;/ )...poszukuje sztycy brakuje mi trochę plus planuje spd więc w moim przypadku 400mm obowiązkowe W totalnym błocie i bagnach przedziera się jak dziki zwierz....na prostej daje rade...zakręty łapie bez zadyszki. Jedyny mankament to mój powoli zmienia kolor na błotnisty z domieszką czarnego, wyciera się szybko siodełko (who cares) na póki co 500 km nie mam nic do zarzucenia, nadal staję dęba pozdrawiam
Michallll Napisano 25 Lutego 2014 Autor Napisano 25 Lutego 2014 Kupiłem na Dobre Rowery PL (z jakiegoś powodu nie można dawać linków do tego sklepu (?)) Z czystym sumieniem mogę polecić ten sklep. Mają mi dosłać samozamykacz i kapsel mostka bo był mocno porysowany (aż do metalu) więc jeszcze muszę trochę poczekać na pierwsze km. Miałem tego pecha że samozamykacz albo wypadł z pudełka albo przy składaniu wszystkiego do pudełka ktoś zapomniał wrzucić bo rower był prawie cały poskładany (doczepić koło, zamontować kierownice, siodełko i pedały). Model oczywiście brałem z amorkiem Rock Shox XC28 W sumie to mnie przede wszystkim przekonało do tego modelu. Przy okazji zakupu zmieniłem też opony na 26X1.9/2.00 SCHWALBE LAND CRUISER aby zmniejszyć trochę opory toczenia. Na razie muszę zaopatrzyć się jeszcze w drobiazgi typu stopka, uchwyt na bidon + bidon 0,75-1l, jakąś zakwe i ew jakieś błotniki (chociaż nie do końca wiem jak je mocować do amorka, bo nie ma żadnej dziury) Myślę że w marcu uda mi się trochę km zrobić to zobaczymy jak się sprawdza w mieście Pierwsze wrażenie jest naprawdę pozytywne, taki niepozorny na zdjęciach a w rzeczywistości rama bardzo masywna
duq Napisano 27 Lutego 2014 Napisano 27 Lutego 2014 Ładnie ja swojego brałem ze strony swiatsportu za 999zł aktualnie kosztuje 1199 za taką cene bym go nie kupił już. Do mnie trafił z laciem z tyłu (opna była w idealnym stanie sama dętka z dziurą ;/ ) ale sklep bardzo się postarał i zaraz po zgłoszeniu dostałem info, że już wysłali dętkę więc na plus. Błotniki sobie załatwiłem takie http://image.ceneo.pl/data/products/25941725/i-simpla-komplet-blotnikow-rowerowych-hammer-2-sde-bialy-przod-tyl.jpg prezentują się doskonale i radzą sobie wyśmienicie. Przedni montujesz w otworze od spodu amorka wszystko jest w instrukcji jak coś. Osobiście nigdy nie chciałem błotników nie wiem co mnie do tego pchnęło ale nie żałuję decyzji. Rozumiem, że licznik już masz bo lista dodatków wg mnie od tego powinna się zaczynać pozdrawiam
Michallll Napisano 27 Lutego 2014 Autor Napisano 27 Lutego 2014 To ja w DR zapłaciłem 996,55 zł brutto ponieważ jeszcze znalazłem kod rabatowy 5% za zapisanie się do newslettera Jeszcze w innym sklepie widziałem za 988 zł ten model ale dodatkowo trzeba by było robić w jakiś serwisie przegląd zerowy więc się nie opłacało Co do licznika to zakupiłem od razu z rowerem najzwyklejszy licznik KROSS KRC 108 Ma wszystko co potrzeba, czyli prędkość + dystans, reszta to zbędne bajery ponieważ i tak jeżdżę z endemondo w tel Obecnie czekam cały czas na szybkozamykacz, pewnie przyjdzie albo jutro albo w poniedziałek ale już mam pewne sugestie dotyczące tego modelu 1. Kierownica jest zbyt gruba Udało się wcisnąć przednie światło + licznik, ale już uchwyt na pulsometr w zegarku się nie zmieścił. 2. Przerzutki... Co prawda jeszcze nie jeździłem nim w trasę ale już widzę że trzeba będzie się przyzwyczaić do manetek przerzutek Dotąd jezdziłem na takich zwykłych, które obsługuje się kciukiem, a tu jakieś wajchy No ale tak jak mówię, pewnie kwestia przyzwyczajenia. Co do błotników to mógłbyś wrzucić fotkę jak one wyglądają na rowerze ? Możliwe że też sobie coś takiego sprawie, chociaż myślałem o najzwyklejszych uniwersalnych. Zależy mi przede wszystkim na tym aby dobrze chroniły przed błotem, bo już nie jedną koszulkę zniszczyłem waśnie przez "błotko" :/ Hmmm a montowałeś może ten odblask przedni ? Mam odblask + jakaś blaszka i nie mam pojęcia gdzie go się montuje
duq Napisano 28 Lutego 2014 Napisano 28 Lutego 2014 Ten odblask to kpina wielka a rozwiązanie co z tym zrobić jest proste trzeba ją zagiąć na kierownicy hahah padłem ale taka prawda....oczywiście go nie montowałem zgroza. Fakt kierownica nie dość, że gruba to jeszcze dziwnie jak dla mnie uformowana...z licznikiem nawet miałem problem, żeby założyć. Światełko (silikonowe) ledwo naciągnąłem, do tego latara musiała zająć miejsce jak najbardziej z prawej strony bo uchwyt nie da się nigdzie indziej zamontować. Do manetek się szybko przyzwyczaisz teraz wszędzie takie fastshifty montują (od dawna). Jutro postaram ci wrzucić fote bo dziś nie mam siły go wyczyścić po jeździe a takiego czarnego nie pokaże ps przy twoich węższych oponach myślę, że jeszcze lepiej będą sprawować się błotniki
Michallll Napisano 28 Lutego 2014 Autor Napisano 28 Lutego 2014 Z tym odblaskiem to bym na to nie wpadł Dzisiaj doszedł do mnie szybkozamykacz i pierwsza trasa 18 km przejechana Jeździ się całkiem przyjemnie, do manetek idzie się przyzwyczaić ale plusem są przede wszystkim działające hamulce (w starym rowerze różnie z nimi bywało) Połowę drogi przejechałem na zablokowanym amorku, a połowę na minimalnym skoku i nawet fajnie działa. Muszę jeszcze wyczuć przełożenia bo przesiadka z 15 (6 bieg nie działał więc 3 x 5) na 24 robi różnicę. Ale pojawił się jeden problem... kondycji brak Parę miesięcy bez jazdy jednak robi swoje... To tak przy okazji jak byś wrzucał fotkę to napisz mi również jak nazywają się te błotniki Trzeba będzie powoli kompletować rowerek
duq Napisano 2 Marca 2014 Napisano 2 Marca 2014 Oto fotki sory za jakość ale nie miałem czym innym zrobić ;/ mam nadzieje, że coś widać http://www30.zippyshare.com/v/11763517/file.html http://www30.zippyshare.com/v/86399242/file.html http://www30.zippyshare.com/v/1126518/file.html Błotniki - SIMPLA HAMMER 2 SDE
nemo2009 Napisano 2 Marca 2014 Napisano 2 Marca 2014 Fakt kierownica nie dość, że gruba to jeszcze dziwnie jak dla mnie uformowana To jest typowa kierownica,dla rowerów MTB.
Michallll Napisano 2 Marca 2014 Autor Napisano 2 Marca 2014 duq, przedni to powiem szczerze wygląda jak by był tylko taką atrapą błotnika i wiele nie pomaga Strasznie wysoko jest więc na nogi pewnie chlapie Ale ten tylny może być ok Pewnie sobie też taki zestaw sprawie
duq Napisano 3 Marca 2014 Napisano 3 Marca 2014 To jest typowa kierownica,dla rowerów MTB. Patrząc na to zestawienie http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,32-kierownice-mtb-proste-i-giete-prezentacja sory ale kierownica w ramblerze jest marna....wszystkie mają owalny kształt i jeśli nie mają cały czas tej samej średnicy to zwężają się. Na zdjęciach może tego nie widać wiec pewnie stąd ten komentarz. pozdrawiam ps na przedni błotnik nie narzekam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.