olek7411 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Witam! Jestem nowy na forum więc jak w złym dziale to proszę przenieść i mnie powiadomić o tym Tak jak w temacie. Zastanawiam się nad tym czy jeżdżąc w zimę może stać się coś z amortyzatorem. Tamtą zimę przejeździłem w połowie i połamałem amortyzator nie był jakiś markowy zwykły China Teraz mam SR Suntour XCM 100mm. I się zastanawiam czy nie uszkodzę kolejnego. A i teren w jakim jeżdżę to miasto i delikatnie poza miastem raczej drogi odśnieżone lub mała warstwa śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Zsumuj sobie zimno, wodę i sól na drogach w ujęciu korozji metali oraz negatywnego wpływu na gumę. I masz odpowiedź. XCM ma słabiutkie uszczelki, więc uszkodzeniu mogą ulec także jego elementy wewnętrzne. Ale z drugiej strony to tak niski klasowo widelec, że na zimę idealny, nie szkoda takiego sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Póki zima będzie taka jak do tej pory, czyli bez śniegu to spokojnie można jeździć. Jak już sie zaczną breje zimowe, to fajnie by było dobrze czyścić widelec po każdej jeździe, zwłaszcza jeżeli to drogi widelec. Ale Fenthin dobrze prawi XCM to można by rzec stworzony do jazdy zimą heh czyścił bym tylko golenie górne i ewentualnie uszczelki od czasu do czasu zakrapiając na nie oleju np, albo brunox lub jakiś inny płynny smar. Oczywiście nie tak żeby ciekło tylko by zwilżyć uszczelki by nie zaczęły pękać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Po powrocie z jazdy umyj widelec ciepla woda, splucz to co sie na nim zebralo, szczegolnie golenie i uszczelki. Jesli rower pomieszkuje w warunkach domowych to ma szanse wyschnac, wiec nie dac sie zjesc korozji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 A to dzięki bardzo I tak na wiosnę chyba planuję wymianę amortyzatora. To czyli tylko zwilżyć uszczelki i będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Czyścić górne golenie po jeździe i czasami czymś kapnąć na uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Jak nie będziesz dopuszczał do zbytniego zawilgocenia i przetrzesz czymś golenie to będzie ok. Tylko ten amor w temperaturach poniżej zera jest prawie zupełnie sztywny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Golenie wycieram do czysta po każdej jeździe gdzie jest błoto czy choć trochę wody. Kupie jakas oliwke na razie później Brunoxa Deo nie mogę znaleźć w moim miescie. Wiem, że jest sztywny strasznie poniżej zera Ale ciśnienie w oponach niskie i jakoś daje radę. A co do amortyzatora. To po zamontowaniu go mam luzy co dziennie. Nie wiem o co chodzi. Pomoże ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Gdzie te luzy ? może masz luzy na sterach ? Łatwo to wyczuć wystarczy zahamować przodem i druga ręką złapać za górną miskę, pod mostkiem jak jest luz to wyczujesz. Jest jest strasznie sztywny a nie ma blokady to można wyjąc jedną sprężynę będzie miększy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Dziś go nasmarowałem przed jazdą chodził w miarę już. Luzów na górze praktycznie nie ma za to na dole jest i to wyczuwalny i jakby rura sterowa stukała o ramę. Łożyska też są nie typowe jakieś. Dziś wrzucę zdjęcie jak pójdę to rozebrać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Możesz załozyć harmonijki jak ja na epicona i uszczelnić je taśmą czy czym tam chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 A co to sa te hermonijki? Pierwszo slysze I tak wygladaja te lozyska w rowerze w moim starym rowerze byly zupelnie inne Wysłane z mojego MOVE przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Masz maszynowe, ciężko wyczuć gdzie ten luz, może dolne łożysko ma dość życia ?? Tak przynajmniej to tam wygląda ... Harmonijki to takie gumowe ochronki na golenie i na pewno by ci nie zaszkodziły. Ło takie ło ło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Lozyska wymieniane na poczatku sezonu ale coz trzeba jednak i tam zajzec. To jutro to sprawdze, a nad harmonijkami pomysle Wysłane z mojego MOVE przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Dziś go nasmarowałem przed jazdą chodził w miarę już. Luzów na górze praktycznie nie ma za to na dole jest i to wyczuwalny i jakby rura sterowa stukała o ramę. Łożyska też są nie typowe jakieś. Dziś wrzucę zdjęcie jak pójdę to rozebrać To już kaplica powoli. Też myślałem, że mi stery padły mając XCR, a to były luzu na amortyzatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Lozyska wymieniane na poczatku sezonu ale coz trzeba jednak i tam zajzec. To jutro to sprawdze, a nad harmonijkami pomysle Wysłane z mojego MOVE przy użyciu Tapatalka To raczej łożysk bym nie podejrzewał, maszyny wytrzymują dużo więcej. Mogło być za słabo skręcone albo luzu trzeba szukać w innym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Wlasnie skrecane jest mocno kierownica chodzi ciezko juz Wysłane z mojego MOVE przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Można kupić tuleje ślizgowe ... Ale czy jest sens ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Najlepiej będzie kupić coś sztywnego. Na zimę wystarczy jakiś złomek za 50 zł stalowy. Po pierwsze nic ci się nie zepsuje, po drugie rower będzie lżejszy, po trzecie fajnie się prowadzi opuszczony rowerek. Przedwczoraj zrobiłem przekładkę właśnie z xcm-a (6k km, 1mm luzów, brak pracy, wżery na goleniach) na mosso i powiem Ci, że to był świetny ruch Nareszcie rower przyśpiesza jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Nie no po zimie to ja już chyba wymienię ten amortyzator Znajdę coś dobrego do 400-500 zł? Nie jeżdżę jakoś specjalnie mocno trochę po asfalcie do lasku szutrowe drogi i na działkę. Wychodzi tak z 50km dziennie Można kupić tuleje ślizgowe ... Ale czy jest sens ? A te tuleje ślizgowe to jakie? I gdzie je zamontować? Szukam w Google ale nic nie mogę znaleźć Tak teraz patrzę i jestem naprawdę zielony w temacie amortyzatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Raidon LOD za ok.400zł pod warunkiem, że masz tarcze. Kolega teraz kupił i praca sporo lepsza niż XCM'a szczególnie w temp. 5', kiedy XCM w ogóle nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Hamulca z przodu w ogóle nie mam. Myślę jeszcze nad kupienie w kwietniu XCR'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Nie kupuj XCR, to zło, luzy łapie szybciej od okrążenia BMW M5 na torze poznań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek7411 Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 To już nie wiem. Chyba zostanę na tym co mam i dozbieram pieniądze na coś lepszego. A ten Raidon LOD to dobry wybór by był? Ważę 56 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael26 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 ja polecę amortyzator który sam użytkuję, a mianowicie http://www.ebay.pl/itm/New-SPINNER-Enduro-Air-TX-Suspension-Alloy-Fork-For-MTB-White-/190944674339?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item2c75308223&_uhb=1 . W Polsce jest nie do dostania. Praca lepsza od epicona, waga podobna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.