tiomek Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Przymierzam się do zakupu 29era, na pewno do wymiany od razu pójdą hamulce na xt m785. Mam teraz takie niewiadome: - z tyłu tarcza 180, ale z przodu 180 czy 200? - tarcze RT76 czy RT86 z kanapkowo włożonym aluminium w tarczę? - klocki żywiczne czy metaliczne? Zależy mi na "miękko" działającym hamulcu - czyli dobrej modulacji, żeby nie "rwało". Rower ma mieć charakter trajlowy, na pewno nie będę męczył go na ekstremalnych zjazdach DH, ale też chciałbym czuć się pewniej, niż na zwykłym ściganckim XC. Jest prawdopodobne, że na wakacjach pojedzie ze mną w góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Tarcza 180, na tył można dać 160 nawet, to na tyle mocny hamulec ze chyba nie ma sensu 180 na tył pchać. Tarcze chyba bez większej różnicy która, a klocki żywiczne są ok ale szybko z nimi sie zaczynają problemu typu osłabienie siły, skrzypienie i takie tam. Metaliczne działają lepiej i stanowczo ostrzej jak się nagrzeją na zimno są raczej słabe. Oczywiście shimano bo innych nie testowałem. Hamulec shimano ogólnie jest miękki bardzo fajnie wyczuwać momenty hamowania tak że powinieneś być zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 te tarcze co podałeś ogólnie są polecane ,a czy z przodu chcesz dać 180mm to zależy już ile ważysz . jeśli nie dużo to 160 tez wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 (edytowane) Daj 200, będzie większy spokój. 11% siły tylko przybędzie względem 180, więc modulacja znacznie nie ucierpi, a pojemność cieplna sporo większa. 160 jest dobre do xc, a nie do "pewniejszego" roweru trail, więc na tył zostań lepiej przy tych 180 Edytowane 15 Stycznia 2014 przez derwisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Daj daj, nawet 300 zwłaszcza jak widelec ma max 180 np w parametrach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Po kiego grzyba tarcza 203 w ścieżkowcu ? 180 będzie wystarczające a nawet więcej jeżeli rider nie waży 100kg+ . 160 z tyłu będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 (edytowane) Puklusie drogi, skoro kolega jako jedną z opcji wymienił 200, to mniemam, iż rower jego jest gotowy taki rozmiar łyknąć. A skoro rower ma być pewny, do tego z przeznaczeniem ścieżkowaca, to tarcza 200mm jest absolutnie na miejscu. Zdarzało mi się zagrzać 180tki do tego stopnia, że musiałem stawać, żeby ostygłyJasinski, ważysz 100kg+? Wiesz ty o czym mówisz? Nie chodzi o siłę, lecz o pewność, czyli pojemność cieplną.Zwłaszcza że minusem jest tylko waga. Nawet nie bardzo można powiedzieć, że łatwiej pogiąć, bo tarcze shimano na pająk są baaardzo wytrzymałe. Edytowane 15 Stycznia 2014 przez derwisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Ok ale my ciągle nie wiemy jaki ma widelec i czy faktycznie rozsądnym będzie tam pchać 200mm. Poza tym nie uważam tak dużej tarczy za koniecznej w rowerze który raczej do zjazdów nie będzie wykorzystywany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Z tyłu sprawa jest prosta, bo najprawdopodobniej nie da się założyć mniejszej tarczy niż 180. Z przodu jest fox z goleniami 32, na stronce piszą, że do takich widelców tarcza 200 jest ok. Ja ważę mało, max 70 kg + ekwipunek. Mało prawdopodobne, że będę jeździł w deszczu bo tego nie lubię, ale kałuż nie uniknę. Co myślicie o tarczy z przodu 200 + klocki żywiczne z radiatorem? Myślę o tych żywicznych, bo na pewno będę miał krótkie wypady i nie chcę się denerwować na niedziałające hamulce na początku. Natomiast tarcza 200 - z uwagi na pojemność cieplną, która pozytywnie wpłynie przy dłuższych zjazdach. Czy są jakiekolwiek minusy tarczy 200, nie licząc masy? Siła większa, czyli gwałtowność hamowania też, ale jak dam żywiczne to spoko? Czy większa tarcza przyczyni się do szybszego zużycia widelca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 16 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Moim zdaniem lepsza opcja to tarcza 180 i klocki metal. Taki set właśnie mam, też ważę ok. 70kg i nigdy nie miałem kłopotów nawet na długich zjazdach. No i to nie jest tak że metaliki są słabe na zimno i dopiero po rozgrzaniu łapią siłę. Na zimno metaliki są silne, po rozgrzaniu silniejsze. No i starczają na ~ 2 razy dłużej niż żywiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Dokładnie jak mówi sznib , waże 75kg i 180/160 jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Też tak uważam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Rowniez popieram kolegow wyzej. Zestaw 180/160, plus klocki metal, gdzie waze 80kg w rowerze XC sa w zupelnosci wystarczajace. Tarcza 200 to bardziej obciazony widelec, jest bardziej podatna na skrzywienia, choc na pajaku pewnie nie, lecz cena Mialem porownanie klocki zywiczne do metalu, a wiec metal na zimno jest mocny, ale na cieplo jest kosa. Zywica na poczatku jest ok, pozniej zaczynaja sie schody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Miedzy tarczami 180 a 200 nie ma szokującej różnicy w sile, jest wyczuwalna, pewnie nie na każdym hamulcu, na pewno 200 ma większą pojemność cieplną co sie przydaje przy dużych zjazdach, jak nie planujesz takowych nie me sensu zakup takiej tarczy. Prędzej jak już to klocki z radiatorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Jestem umysł ścisły i sobie to obliczyłem. Jeżeli chcę, żeby rower 29'' z tarczą X mm hamował tak samo jak rower 26'' z tarczą 180 mm, muszę zamontować w nim tarczę o wielkości równej X = (29/26)x180mm = 200,8mm. Mam pytanie do osób polecających tarczę 180 mm, na kołach jakiej wielkości jeździcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 29 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 26. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Ja 26, jednak używam tylko jednego palca do hamowania i to czasami strach go mocniej ścisnąć swobodnie sie wystrzelę najmniejszym "mietkiem podnietkiem" próbowałem 2 palcami hamować ... dla mnie to śmierć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 A ja uważam że do XC 160/140 starcza, a 160/160 daje to już nadmiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 140 na tyle, sam miałem wsadzać jednak miałem komplet 160 i tak zostało. Tutaj trzeba pomyśleć tak: Czy będę robił dłuuugie i w miarę strome zjazdy, wazę sporo i mogę zagotować hamulce ? - tak, to bierzemy 200 i sie nawet nie pytamy - nie, to przód 180 tył 160 Dlaczego ? Jest kilka powodów, duża tarcza potrafi zadzwonić, irytujące, łatwiej ją pogiąć, nawet jej nie dotykając Bardziej daje widelcowi w piec i ramie także, przy widelcach typu np Duro czy nie daj boże XCR kończyło się połamanymi widelcami. Tu mamy Foxa wiec obaw nie ma, Jenak skoro zwykłe hamulce V brake czy nawet Cantiliver, zablokują koło bez problemu jak sa ustawione ... to po co tarcze 200 czy 180 ?? Jak go nie widzę, z przodu ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Zgadzam się z Tobą i faktycznie muszę sobie sam odpowiedzieć, czy jestem w stanie zagotować hamulce Z ankiety na emtb, większość osób w rowerach enduro stosuje przód 200, tył 180, a enduro to raczej zjazd. Brat ma rower 29 kross unplugged, tarcze przód 180, tył 160, juicy 3, klocki zdaje się, że metaliczne - niestety ale taki układ jest dla mnie niewystarczający, bo V-brake XTR z dobrymi klockami są mocniejsze. Stąd te całe dywagacje, czy by może nie dać 200 do przodu. Czy znajdzie się ktoś, kto potwierdzi z doświadczenia (lub zaprzeczy), że tarcza 180 w rowerze 26" daje tyle samo siły co 200 w 29erze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Musisz pamiętać, że koła 29 kręcą się wolniej niż 26, stąd nie do końca tak to wychodzi. Ale faktycznie, z punktu widzenia fizyki, hamulec na tej samej tarczy w kle 29 będzie słabszy. Ale pamiętaj, że xt to żylety, konkretne, nie sugeruj się nieprodukowanymi od dawna j3, zapewne w znacznym stopniu wyeksploatowanymi. Przy twojej wadze muszę odwołać moje wcześniejsze twierdzenia, 203 z przodu ma sens przy osobach 85+. W twojej sytuacji wziąłbym komplet 180. Tak jak mówili koledzy, starczyłoby spokojnie 180/160, a zapewne nawet 160/140, jeśli chodzi o siłę. Ale jeśli nie chcesz przegrzać tarczy na zjeździe, lepiej poniżej 180 nie schodź. Ludzie zapominają, że to co sprawdza się w xc, w górach leży i kwiczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Na Mazowszu wystarczy spokojnie 160/140 na klockach żywicznych. W Górach Świętokrzyskich nie wyobrażam sobie efektywnie hamować na zestawie mniejszym niż 180/160. Przy fullu zauważyłem, że całkiem nie najgorszym pomysłem byłoby dać 180/180 (wydaję mi się, że w tym przypadku dużo więcej hamuje się hamulcem tylnym niż w rowerze HT). Ten sam zestaw sprawdził się również w Karpaczu (klocki metaliczne). Podsumowując - uniwersalny zestaw to 180/160 z półmetalikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Ja tam tyłu praktycznie nie używam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 Witam, podepne sie do tematu z ta roznica ze chodzi o kola 26. Kupilem hamulce xt 785, w komplecie sa klocki metaliczne z radiatorami F03C, do pelni szczescia brakuje tarcz, nie chcialbym przeplacac, ale jednoczesnie chce osiagnac maksymalny efekt bo troche waze, a z tego co czytam te hamulce stac na wiele. Tarcze beda w rozmiarze 180/160 Czy wg Was warto doplacac za Ice tech?? czy ta technologia znaczaco polepsza jakosc dzialania? Rower to merida 99, moja waga 90+ , jezdze o kazdej porze roku po trojmiejskich lasach. wielkie dzieki za pomoc pozdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.