dymcio111 Napisano 14 Stycznia 2014 Napisano 14 Stycznia 2014 Cześć Z racji dopiero pierwszego serwisu, musiałem założyć temat. Muszę zrobić serwis amorów w moim Specialized Camber Comp 2011 . Ma przebieg ~3500km, bez serwisu jedynie czyszczenie z Brunoxem. Blokada mi ostatnio przestała już łapać, praca dampera się też od dłuższego czasu pogorszyła. Ciężko coś znaleźć info na temat serwisu i chyba dostępność części słaba w PL bo nic znaleźć nie mogę. Damper Rock Shox Ario RL, air spring, rebound adj. and LO, 7.875x2.0" manual service http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/xbxuQEpdkBmJdQ16n0Kpua0zxa-NELqa05ZWhJA-6wc/mtime:1372788148/sites/default/files/techdocs/tm_my102.pdf od 125str http://www.sram.com/service/rockshox/49,150 obrazkowa http://www.bikeradar.com/gear/article/workshop-how-to-service-ario-and-monarch-shocks-26080/ Zestawy serwisowe na eBay: http://www.ebay.com/bhp/rock-shox-ario lub pełny: http://www.universalcycles.com/shopping/product_details.php?id=9886&category=136 Ciężko znaleźć mi coś innego na temat serwisowania ciekawe czy mój Ario dużo się różni od tego z filmu Ktoś może serwisował takie dampery i może się podzielić uwagami co i jak robić i na co uważać żeby nic nie zwalić Może w PL gdzieś są jednak dostępne zestawy serwisowe bo chyba takich uszczelek i oringów nie znajdę w sklepie hydraulicznym żeby podmienić Wszelkie pomocne linki mile widziane.
Mod Team Puklus Napisano 18 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 18 Stycznia 2014 Przede wszystkim masz wszystkie potrzebne narzędzia ? Głównie adapter czy jakiś swój własny patent na nabijanie komory w tłumiku ? Nigdy nie rozbierałem dampera RSa, na pewno będzie olej do wymiany, i w zależności od tego jak jest wymyślona blokada, skoro przestała działać to może być uszczelka. W PDF masz to dokładnie opisane, krok po kroku, fakt ze inny damper ale konstrukcje są analogiczne. Wersja obrazkowa tyczy sie tylko Air can czyli komory powietrznej. Jak nie będziesz miał czym napompować komory azotowej nawet go nie rozbieraj bo w ogóle przestanie działać tłumienie. Nawet fajnie jest opisane jak tłok miedzy komorowy ustawić także mając narzędzie i ten pdf. na pewno sobie poradzisz bo bez tego byś go składał z 10 razy Uszczelki to zamiast kupować za grube pieniądze można się z nimi przejść do hydraulicznego powinni dobrać odpowiednie za kilka zł. Warto dodać ze mają pracować w oleju.
dymcio111 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Napisano 18 Stycznia 2014 podstawowe narzędzia i imadło w razie czego mam. Widziałem, że ludzie normalnie powietrzem pompują, pompkę Beto MP-035 do 400 PSI mam. Tylko widzę, że patent z adapterem trzeba by zrobić, chyba że może ktoś wie gdzie takie ustrojstwo kupić Czyli jak sprawię sobie ten adapter + te informacje instrukcje które dałem w temacie to dam radę raczej zrobić to sam bo chciałem się czegoś nauczyć bo nie sztuka oddać na serwis i zapłacić sporą kase... to tylko w ostateczności
Mod Team Puklus Napisano 18 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 18 Stycznia 2014 Dasz bo tam nie ma jakiejś wielkiej filozofii, czysta mechanika i jedyny problem to brak narzędzi, wiedzy i tyle. U nid dis http://www.sram.com/rockshox/products/air-valve-adapter-tool or somtin lajk to ja sobie sam robię w domu takie zaworki. 10$ to nie tak drogo jednak ... w polsce to średnio chodliwy towar. Dam ci kilka rad - rób zdjęcia krok po kroku, co jak było dokładnie, nawet sobie cyferki dawaj, bo ja jak jeden tłumik rozebrałem to później ni cholery nie działał znaczy działał wiele mililitrów oleju później - jak spuścisz powietrze z tłoka, delikatnie odkręć tłoczysko z całą resztą wyjmij, wylej olej i zmierz na jakiej głębokości siedzi tłok, następnie możesz go wyjąć bez tej wiedzy składanie will F**k up Your day - rób powoli i rozważnie jak nie wiesz to czytaj, pytaj bo jak coś urwiesz beye bida. - jak będziesz wkładał już naprawioną całość oleju ma być w sam raz nie za dużo nie za mało, ja zawsze wlewam minimalnie więcej i jak sie przy skręcaniu przelewa znaczy powinno być
dymcio111 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Napisano 18 Stycznia 2014 dzięki znalazłem takie adaptery zamienniki, chyba powinny pasować:http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/pompki-rowerowe/akcesoria/p,adapter-do-widelcow-amortyzowanych-rock-shox-sks,6808.html http://www.cyklotur.com/akcesoria/pompki-rowerowe/akcesoria/p,adapter-do-widelcow-amortyzowanych-rock-shox-sks,6808.html a ten wkrętak to postaram się samemu zrobić z pręta czy jakiejś śruby i dam chłopakom na warsztacie w robocie żeby mi dospawali rączkę http://www.sram.com/rockshox/products/schrader-valve-removal-tool w manualu jest napisane żeby zalać olejem 7WT, jakbym moim Motorex 5W zalał dobrze by było czy jednak lepiej kupić ten 7W chyba że zmieszać 15W i 5W.
Mod Team Maniak Napisano 18 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 18 Stycznia 2014 Można mieszać, przynajmniej parę razy spotkałem się z tym że producent pozwala. Widze ostro idziesz, pełen serwis zawiechy
dymcio111 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Napisano 18 Stycznia 2014 no myślę, że już czas 2 sezony bez niczego, żeby jeszcze dobrze działało... no a ewidentnie trzeba zajrzeć, tym bardziej ,że w czerwcu planujemy kilku dniowy wypad w Beskidy to pod koniec miesiąca jak tylko wypłata będzie to biorę się za kompletowanie reszty potrzebnych rzeczy i start od amorów po piasty do roboty Może kupię u mnie w mieście olej, widziałem na allegro sprzedają RockShox'a 120ml 7WT za 15zł to nie majątek.
Mod Team Maniak Napisano 18 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 18 Stycznia 2014 Zapłacisz za wysyłkę 10zł i jest 25zł. Tyle co pół litra castrola do amorków (o ile mają 7WT). Ja wiem czy się kalkuluje?
Mod Team Puklus Napisano 18 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 18 Stycznia 2014 Ja zalałem sobie motulem 10w, taki tylko miałem i niby ok bez większej różnicy ale jak sie zrobiło zimno momentalnie zesztywniał... kiepski ten olej. Nie mniej jednak można oleje mieszać. Ale raczej trzymać się tego ze syntetyczne do syntetycznych itd .. Ja bym zalał 5w jak masz pod ręką i przetestował. Odbicie można sobie ustawić ale jak nie masz regulowanej kompresji może sie lekko cha-ka zmienić ale RS chyba stosuje 5w do tłumików. Ile ważysz bo to też istotne? Jak już raz rozbierzesz i poskładasz prawidłowo następną wymianę oleju idzie zrobić w dosłownie 5 min Nie przestrasz się tego co wylejesz, bo prawdopodobnie będzie to szatańska czerń czy coś koło tego
dymcio111 Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Napisano 18 Stycznia 2014 Zapłacisz za wysyłkę 10zł i jest 25zł. Tyle co pół litra castrola do amorków (o ile mają 7WT). Ja wiem czy się kalkuluje? 15zł i odebrałbym osobiście jak coś http://allegro.pl/olej-do-amortyzatorow-rock-shox-2-5wt-120-ml-i3881337172.html , ale może i pomieszam te 2 Motule. Ja bym zalał 5w jak masz pod ręką i przetestował. Odbicie można sobie ustawić ale jak nie masz regulowanej kompresji może sie lekko cha-ka zmienić ale RS chyba stosuje 5w do tłumików. Ile ważysz bo to też istotne? Na 136 str manuala piszą o oleju 7W. 88 kg, dosyć często zdarza mi się jeździć w sezonie w okolicach ~100km i często zabieram plecak jeszcze.
Mod Team Puklus Napisano 18 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 18 Stycznia 2014 Jesteś dość ciężki wiec 7.5-10 będzie dobrym rozwiązaniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.