Skocz do zawartości

[Serwis przedniego amortyzatora] Rock Shox Recon Silver TK Solo Air


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć ;)

 

Z racji tego, że mój rower już ma problemy z działaniem przedniego amora i dampera muszę zrobić serwis. Rower ma bez serwisu przejechane ~3500km. W obu amorach mam już problem z działaniem blokady, jak i również sama ich praca nie jest najlepsza, mimo że brunoxem często o nie dbam to już nie to samo co od nowości. W tym temacie chciałbym poruszyć serwis przedniego amortyzatora. Rower to Specialized Camber Comp 2011 .

 

Amortyzator:  RockShox Recon Silver TK, Turn Key damper, Solo Air, alloy steerer, rebound adj., disc only, 120mm travel

 

manuale jak serwisować znalazłem tutaj: http://www.sram.com/rockshox/products/recon-silver-tk  2011

 

Znalazłem też filmy:

 

Air Service:

 

 

Motion Control Service:

 

 

inny:

 

Zestawy serwisowe:

 

Motion Control:

 

rock-shox-motion-control_4285.jpg

 

Air service

 

rock-shox-air-service-ki_4139.jpg

 

Oba zestawy w cenach około 100zł

 

 

Uszczelki:

 

rock-shox-uszczelki-kurz_4140.jpg

około 65-70zł

 

 

Oleje kupiłem Motul Fork Oil 5 W i drugi 15 W   ( po 1 litrze 88,50 z wysyłka allegro za oba)

 

 

Chciałbym się was zapytać, może ktoś serwisował taki amorek i może się podzielić spostrzeżeniami.

 

1. Po tym przebiegu około ~3500km  warto robić Motion Control i  komorę powietrzną, czy  komory nie ma sensu  :icon_question:   (wydaje mi się że jakby lekko już tracił ciśnienie)

2. Mierzył ktoś może te wszystkie oringi i ma listę zmierzonych :icon_question:  

    bo zastanawiam się nad zmierzeniem wszystkich oringów i kupieniem zamienników w sklepie hydraulicznym bądź na allegro,  nie będzie problemów potem z działaniem amora :icon_question:

3. Czy ktoś używa do smarowania oringów takich smarów :icon_question:

    Finish Line Stanchion Lube

   RSP Slick Kick

    Czy dobrze nimi smarować te oringi :icon_question:  czy wystarczy jak je posmaruje tym olejem Motul 15W :icon_question:

 

Jakby ktoś też miał jakieś linki serwisowe to mile widziane :)

Jest to mój pierwszy serwis amortyzatorów i chciałbym go możliwie też tanio zrobić. Pompkę oczywiście mam. obcęgi do pierścieni muszę kupić, nasadkę 24mm. Nie mam tylko jeszcze oringów i uszczelek.

 

 

Napisano

no właśnie nie wiem czy jest sens wymieniać i potrzeba :rolleyes:  tak samo uszczelki przeciwkurzowe, czy je tylko wyczyścić i też gąbki . Rocznie to nie jeżdżę niewiadomo ile km raczej w okolicach 2 tys km.

Chyba jeszcze sezon dadzą radę raczej.  Tylko martwi mnie te blokowanie amora, bo czasami na asfaltach bym zablokował i czy niedziałanie jest spowodowane już koniecznością nasmarowania tylko i wymiany oleju bo jest sucho, czy po prostu gdzieś coś się rozwaliło lub oring gdzieś puszcza...

Napisano

Mam Recona Solo Aira TK w wersji do 29",ma przejechane jakieś 8 do 9 kkm i nie widać po nim aby coś mu dolegało a lekko nie miał bo dostaje ostro czasem a u  ciebie po 3,5kkm i wymiana wkładów,uszczelek itp,wszystko masz zobrazowane na filmiku o serwisie SOLO AIR, w modelu TK nie ma Motion Control,chyba że sobie włożysz wkład MC ale to generuje ci dodatkowe koszty i to wysokie 

  • Mod Team
Napisano

Póki tłumienie i blokada działają, widelec pracuje pełnym skokiem i nie traci powietrza, czyli nie trzeba go dopompowywać co miesiąc, czy dwa, to tylko zdejmij "portki", golenie znaczy, wyczyść gąbeczki, uszczelki, wylej olej z goleni, nalej nowego 10w albo jakiś inny byle nie za gęsty i poskładaj. Tyle.

 

Można sie pokusić o wymianę oleju z tłumika, poprawi to nieznacznie prace.

Napisano

Pisałem w pierwszym poście  jest problem bo blokada nie działa :(   to co poradzicie w związku z tym  :icon_question:   amor po wciśnięciu w dół nie wraca dobrze cały do góry, trochę zostaje wciśnięty i cały się nie podnosi do góry, mimo że puszczam kierownicę.

powietrze wydaje mi się że co jakieś 2 miesiące amor robi się troche bardziej miękki bo musiałem dopompować za każdym razem 10-20 psi,  chyba że tyle to spierdziela podczas momentu przykręcenia/odkręcenia pompki  Beto MP-035.

  • Mod Team
Napisano

Masz "uwalony" i tłumik i sprężynę powietrzną. Amor jest do całościowego serwisu - czyszczenia, wymiany uszczelek i smarowania.

Nie musisz wymieniać wszystkiego co pokazałeś na zdjęciach, np. uszczelek kurzowych bo powinny być jeszcze w dobrym stanie, chyba że mają jakieś ewidentne uszkodzenia. Podesłałem Ci pw.

Napisano

czytałem,  te schodzenie powietrza rzekome to pewnie po podłączeniu pompki ciśnienie z amora schodzi bo leci na wężyk  powietrze i dlatego pewnie mniej pokazuje. To właściwie pozostaje kwestia samego osłabionego już działania amora + zrobienie blokady, a z kolegą podejrzewamy, że może oring popuścił i olej się przelał na drugą stronę.

Za tydzień dokupię jeszcze nasadkę do grzechotki 24mm i szczypce do pierścieni segera i będę chciał działać.

  • Mod Team
Napisano

Jeśli olej przelałby się na drugą stronę to prawdopodobnie też nie mógłbyś widelca ugiąć do końca.

Jeśli natomiast się nie wraca do góry to znaczy że ucieka ciśnienie z pozytywnej do negatywnej komory, a potem powoli się wyrównuje, to najprawdopodobniejsza opcja. 

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Zrobiłem wczoraj serwis :D

Wszystko obejrzałem i wyglądało ok. Oring tylko pękł w pół ten pod pokrętłem od blokady amora dlatego pewnie w pewnym momencie pokrętło zaczęło mi latać i dzwonić, jutro kupię nowy oring. Co do komory tłumika to wyciągając tłumik to uszczelka była krzywo i nieprzylegała (taka szeroka uszczelka) , może od nowości ktoś na pałe włożył krzywo chyba że przy pracy tak się zrobiło bo praktycznie od nowości różnie działała ta blokada. Teraz sprawdzając w domu amorek to blokuje się bez problemu :) Tłumika na części pierwsze nie rozbierałem i chyba dobrze. Jak breja na dworzu wyschnie to przejadę się i sprawdzę w akcji i wyreguluje na nowo odbicie. Puki co jest fajnie płynnie działa.

Jak będę na kompie fotkę wrzucę oleju.

 

Wysłane z mojego GT-7100 SAMSUNG Galaxy Note 2. za pomocą Tapatalk 2

 

 

  • 4 miesiące temu...
Napisano

ja zakupiłem rower uzywany z 2009 roku i mam amorek RS Recon SL i teraz nie wiem z którego manuala korzystać jeżeli chodzi o serwis amorka czy z 2008 czy 2010 bo podają rózne ilości oleju jaki trzeba wlać i różne lepkości....

 

manual z 2008 podaje takie  wartości:

 

recon 335/sl solo air turnkey 120ml 5w 15ml 15w solo air 6ml 15w 15ml 15w

 

a manual z 2010

 

SL Turnkey 115ml 5w 6ml 15w Solo Air 3ml 5w 6ml 15w

  • Mod Team
Napisano

Do tłumika wlej na oko, tak by spód tłumika sie zanurzył i zakręć. Jak blokada działa a tłoczysko da sie do końca dopchać znaczy że oleju jest w sam raz. W dolne lagi procedura podobna, spuść powietrze, niech sie golenie schowają na max. Wlej oleju tyle zęby sie wylewał i to będzie jego max. poziom.

Napisano · Ukryte przez mrmorty, 13 Sierpnia 2014 - Brak powodu
Ukryte przez mrmorty, 13 Sierpnia 2014 - Brak powodu

Podłączę się delikatnie: do którego momentu na filmiku nr 1 muszę dojść aby po prostu sprawdzić ilość oleju w mojej Rebie ? Chcę się tylko upewnić, że nie jest zbyt sucha. Serwis nie jest jej jeszcze potrzebny bo ma ok. 500km przebiegu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...