tasman199 Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 Cześć mam taka prosbe, bo mam możliwosc zakupu używanej piasty (jw) w moim zdaniem okazyjnej cenie. I chciałbymm prosic żeby ktos kto miał doczynienia z nia wyraził swoja opinie. nie chodzi mi o opisy na allegro czy w google tylko o rzetelna opinie urzytkownika. i mam jeszcze jedne pytanie, czy jest cos na co nalezy szczególnie zwracacc uwage przy zakupie używanej piasty zapomniałem dodac ze chodzi o przednia piaste, i nie wiem czy to ma znaczenie ale waze ok 120kg
jasskulainen Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 z przodu nie specjalnie ma sie co popsuc sprawdz jedynie jak obracaja sie lozyska...
Schwefel Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 Zwróć uwagę czy nie ma uszkodzeń mechanicznych (pęknięć korpusu, wyrwanych oczek) i czy kręci się bez zgrzytów.
rybciasum Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 Te piasty mają miano "legendarnych" sprawdź tylko czy wszystko z nimi OK.
tobo Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 PIastę łatwo sprawdzić w środku, rozbiera się ją bez narzędzi; po zdjęciu końcówki od strony bębenka można go zdjąć. W bębenkku są dwa łożyska, w korpusie też dwa. Poza tym znajdzesz w środku dwie sprężyny i dwa kółka zębate, elementy mechanizmu zazębiającego oraz tuleję. Oś nie powinna być wytarta albo nacięta, podobnie tuleja, łożyska powinny się kręcić bez szurania.
rybciasum Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 "zapomniałem dodac ze chodzi o przednia piaste" hmmm..
tobo Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 No cóż, przednia 240tka jest tak samo awaryjna jak wszystkie inne przednie piasty na łożyskach maszynowych Łożyska w przednich padają znacznie wolniej niż w tylnych, praktycznie nie zdarzają się awarie, uszkodzenia itd. Jak zakręcisz piastą i łożyska obracają się płynnie to można brać.
tasman199 Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Napisano 14 Stycznia 2014 własnie niewiem jak mam ocenic to czy kreci sie lekko, pamietam jak była włozona do koła i sie nim zakreciło to kreciło sie lekko i fajnie i to było pewien czas temu, a teraz jak wziałem sama piaste kreci sie troche oporniej niz w całym kole. zawsze tak jest ????????
Punkxtr Napisano 14 Stycznia 2014 Napisano 14 Stycznia 2014 Płynność obrotu w piastach DT zależy w dużej mierze od zastosowanych kapsli/zatyczek na końcówki osi. Najciężej obracały się stare wersje, z gumowymi uszczelkami. Nowsze kręcą się zauważalnie lżej i co ciekawe nie chronią piasty gorzej. Z mojego doświadczenia wynika, że poszczególne kapsle (nawet z tej samej serii) potrafią różnić się tolerancją wykonania i mają różny wpływ na jakość obrotu. Często od błota zatyczka, jak i wnętrze korpusu na obwodzie wyciera się, po czym piasta kręci się lżej. Jak już pisali wyżej koledzy, z przodu rzadko się coś psuje. Co prawda dawno temu była całkiem spora partia wadliwych piast 240s (sam się na nią załapałem), ale marne szanse, abyś na taką trafił. Padały tam łożyska; średnio co 100-200 km. Sprawdź, czy kołnierz nie jest pęknięty przy szprychach. Jakość obrotu osądzisz po zakręceniu piastą w dłoni, ale dopiero po zdjęciu zatyczek. Zobaczysz też, czy wnętrze jest w miarę czyste. Na koniec włóż koło w widelec, zapnij zacisk i sprawdź, czy nie ma luzów.
tasman199 Napisano 15 Stycznia 2014 Autor Napisano 15 Stycznia 2014 Ok, dzieki bardzo wszystkim za odp.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.