TheGie Napisano 10 Stycznia 2014 Napisano 10 Stycznia 2014 Witam. Przymierzam się do wykonania serwisu amortyzatora, chciał bym się poradzić: - uszczelki SC 32x42x7 - czy takie uszczelki powinienem zakupić ? Przykładowa aukcjahttp://allegro.pl/uszczelniacze-32x42x7-marzocchi-32-aprilia-red-ros-i3860423348.html -Oringi- opcjonalnie po rozebraniu -Olej Motorex 7.5W 220ml Czy powinienem się spodziewać jakiś niespodzianek? Czy wymiana będzie przebiegać podobnie ? <iframe width="1280" height="720" src="//www.youtube.com/embed/lOMoqsszEXY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Cytuj
TheGie Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Napisano 29 Stycznia 2014 Czy mocowania hamulców tarczowych są uniwersalne (amortyzator->hamulec). Czy hamulec Shimano M445 mogę zamontować na tym amortyzatorze ? Cytuj
kporys Napisano 29 Stycznia 2014 Napisano 29 Stycznia 2014 Jak masz PM to możesz, jak IS, to musisz kupić adapter IS->PM i tarczę 180. Cytuj
TheGie Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Napisano 29 Stycznia 2014 (edytowane) Czekam na zamówione przednie koło z tarczą SLX SM-RT68 M 180mm Mocowanie na amortyzatorze wygląda na ISO, wzorując się tym zdjęciem: Trzeba będzie popatrzeć za adapterem w razie czego, lub kupić hamulec pod ISO Dzięki kporys Edytowane 29 Stycznia 2014 przez TheGie Cytuj
TheGie Napisano 6 Marca 2014 Autor Napisano 6 Marca 2014 Szybkie pytanko odnośnie korka (zaworu) w prawej ladze. Mam przypuszczenie że przepuszcza powietrze. Czy mogę wymienić go następująco z poziomu roweru (bez ściągania widełek z roweru): -spuszczam powietrze -odkręcam korek -wkładam nowy korek z nowymi oringami -zakręcam -pompuję. Cytuj
TheGie Napisano 11 Marca 2014 Autor Napisano 11 Marca 2014 (edytowane) Czy naprawdę nikt nie wspomoże? Jestem pewny że walnięty jest wentylek w korku aluminiowym. Chciał bym go wymienić całego lub wymienić wentylek z tym, że nie chciał bym ściągać widelca z roweru. Czy jak spuszczę powietrze i odkręcę ten korek nie wyrządzę żadnych szkód ? Edytowane 11 Marca 2014 przez TheGie Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 11 Marca 2014 Mod Team Napisano 11 Marca 2014 Jeżeli spiernicza ci przez zaworek co jest mało prawdopodobne możesz go wymienić, to zwykł wentylek jak w dętkach. Ale najprędzej ucieka przez uszczelki tłoka. Trzeba rozebrać widelec i wymienić uszczelki. Cytuj
TheGie Napisano 11 Marca 2014 Autor Napisano 11 Marca 2014 Wydaję mi się że jest to wentylek, ponieważ podczas pompowania wydostaje się z obszaru łączenia pompka-wentylek dźwięk powietrza powietrza "pss". Nie cały czas ale co jakiś czas psyknie sobie. Sprawdzałem pompkę na innych amorach i pompka jest dobra. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 11 Marca 2014 Mod Team Napisano 11 Marca 2014 No to wykręc wentylek. Masz czym ?? jak nie to musisz sobie sprawić, najlepiej taką czapeczkę z tym kluczykiem. kup nowe wentylki i sprawdź. ale jak mówiłem, wentylki bardzo rzadko nawalają. Cytuj
TheGie Napisano 11 Marca 2014 Autor Napisano 11 Marca 2014 Puklus dzięki za podpowiedzi. Postaram się dziś kupić zaworek i kluczyk i jutro wymienić. Cytuj
TheGie Napisano 28 Kwietnia 2014 Autor Napisano 28 Kwietnia 2014 Szybkie pytanko. Przeprowadzam serwis amora, po jednej stronie mam sprężynę i olej a w drugiej komorze powietrze (teoretycznie bez oleju). Tam gdzie srężyna 220ml oleju. Czy tam gdzie jest komora powietrzna też wlać troszkę oleju do smarowania ?? Cytuj
TheGie Napisano 30 Kwietnia 2014 Autor Napisano 30 Kwietnia 2014 (edytowane) Wykonałem serwis. Wymieniłem olej, wlałem 220ml do lewej strony (tam gdzie jest sprężyna) i 10ml do prawej gdzie jest powietrze. Problem pojawił się taki, że przy powrocie amortyzator stuka, jak by nie miał tłumienia zwrotnego. Co powinienem zrobić ??Film z stukaniem (w tle będzie słyszale "mruczenie", kto się uparł że będzie kamerzystą) http://youtu.be/FzhHfVLNwm4 Edytowane 30 Kwietnia 2014 przez TheGie Cytuj
TheGie Napisano 4 Maja 2014 Autor Napisano 4 Maja 2014 Podziękowania dla Puklus, przyczyną stukania było wlanie oleju do złej lagi. Wlałem tam, gdzie jest sprężyna a powinienem wlać do drugiej. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 4 Maja 2014 Mod Team Napisano 4 Maja 2014 Bo wiesz ... czytanie ze zrozumieniem to jednak istotna sprawa Nie wspominając ze wlewanie oleju do sprężyny ... zwłaszcza szklankę ... nie ma za bardzo sensu Cytuj
TheGie Napisano 4 Maja 2014 Autor Napisano 4 Maja 2014 Bo wiesz ... czytanie ze zrozumieniem to jednak istotna sprawa Nie wspominając ze wlewanie oleju do sprężyny ... zwłaszcza szklankę ... nie ma za bardzo sensu Co prawda to prawda...na przyszłość zrobię dobrze Cytuj
TheGie Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Napisano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) Dokucza mi hałas sprężyny oraz stuki podczas powrotu. Metoda z zastosowaniem rurki termokurczliwej nie pomogła.Amortyzator cechuję się sprężyną w jednej ladze oraz komorą powietrzną w drugiej (SSV System). Czy jest możliwość, przebudować ten amortyzator tak aby pozbyć się sprężyny z jednej strony? Czy jest możliwość zastosować na tą stronę systemu z innego amortyzatora marzchochi ? Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez TheGie Cytuj
TheGie Napisano 20 Sierpnia 2014 Autor Napisano 20 Sierpnia 2014 Naprawdę nikt nie obcował z tymi amortyzatorami ? Cytuj
TheGie Napisano 5 Września 2014 Autor Napisano 5 Września 2014 Z amorka wyleciała sprężyna, praca amortyzatora jest zadawalająca, gdzie dodatkowo słychać "syk" powietrza. Niestety pewne stuki zostały. Sytuacja ma się tak: gdy, koło oderwę lub będę blisko straty kontaktu z powierzchnią, będzie słychać stuknięcie przy powrocie, tak jak ponownym kontakcie z ziemią. Nie trzeba poderwać wysoko koła i uderzyć. Przekłada się na to, że jak na drodze napotkam przeszkody np kamienie, amor będzie stukał - irytuje mnie to. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.