Skocz do zawartości

[koła] Accent Airplane i piasty?


seraph

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Odkopię na chwilę temat, aby go zakończyć.

 

Ostatecznie porzuciłem czekanie na Dartmoor'y bo rok minie, a sobie nie pojeżdżę. Założyłem obręcze DT Swiss 533D. 

Ten sam przedział cenowy, czyli budżetowo, wagowo też nie ma tragedii, a wymiar 622x22 zmierzone.

 

Rocket Ron 29x2.25 (57-622) na starej obręczy nie miały nawet 52 mm szerokości, a obecnie jest pełne 57 mm balonu :thumbsup: Z tyłu trochę się przy suporcie mało miejsca na błoto zrobiło, ale tylna opona dogorewa - nowa będzie węższa.

Edytowane przez seraph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Marketingowo "MTB" lepiej wygląda niż przeznaczenie "cross/przełaj". Producenci piszą, że 19 mm jest dla zakresu szerokości opony od 1,75 do 2,35, ale te 2,35 to już wygląda jak "żarówka" i zachowuje się dziwacznie...

 

Wg mnie na obręcz 18 mm to za mało na szeroką oponę, tak do 2,0 pewnie wystarczy, ale powyżej tego trzeba już pompować powyżej minimum, bo na zakrętach ściąga oponę z obręczy.

Ja na obręczy 22 mm i oponie 2,25 jeżdżę na dętkach z 2 barami z tyłu i 1,5 bara z przodu, ale przechodzę na bezdętki i (o ile RoRo dadzą się uszczelnić) jeszcze zejdę z ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 gram więcej niż te które zaproponowałeś - tyle można nadrobić lekką oponą, albo stracić na ciężkiej, a opony 29' super lekkie nigdy nie są - zazwyczaj cięższe od obręczy.

Wolę przyczepność po prostu, a lekkie dobre części tanie nigdy nie będą szczególnie w tym rozmiarze kół.

 

I jakoś nie ciążą mi specjalnie przy rozpędzaniu, a przy większych prędkościach jest stabilnie, ale nadal wystarczająco zwrotnie. Ja jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem jeżeli się dużo katuje rower po górach czy waży ciut więcej jak wycieniowany ścigant XC to lepiej przeboleć te 100-150g więcej na obręczach, niż centrować co wypad w góry.

A jeżeli tak bardzo komuś zależy na gramach to zawsze może zamiast dętki zalać oponę mlekiem i wyjdzie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja w kwietniu kupiłem Airplainy 29 32H :PPPP

Generalnie spoko. Poddały sie jak mi założyli 3 szwy na łokciu bo sie wypieprzyłem, bicie jakoś 3-4mm. Potem tył, najechałem na kamień- Smart Sam rozcięcie 4 mm na środku, wgniot na obręczy (około 0,5mm głębokości) do tego bicie po 2 mm na lewo i prawo (w dwóch miejscach oczywiście) i teraz tył trudno wycentrować (z reszta przód też). JEDNAK winowajcą moga być śliczne, zielone, aluminiowe nyple :D

 

Ahh, dodam że jeżdżę na bez amortyzacji- zapraszam do galerii!! BTW :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w kwietniu kupiłem Airplainy 29 32H :PPPP

Generalnie spoko. Poddały sie jak mi założyli 3 szwy na łokciu bo sie wypieprzyłem, bicie jakoś 3-4mm. Potem tył, najechałem na kamień- Smart Sam rozcięcie 4 mm na środku, wgniot na obręczy (około 0,5mm głębokości) do tego bicie po 2 mm na lewo i prawo (w dwóch miejscach oczywiście) i teraz tył trudno wycentrować (z reszta przód też). JEDNAK winowajcą moga być śliczne, zielone, aluminiowe nyple :D

 

Ahh, dodam że jeżdżę na bez amortyzacji- zapraszam do galerii!! BTW :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...