Skocz do zawartości

[ok 4000] przełaj na stali


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Przymierzam się do zmiany sprzęta na nadchodzący sezon. Dystanse, jakie pokonuję są różne: od 15-100km najczęściej po płaskim - asfalt 70%, szutry i inne offroady 30% mniej więcej. Rower ma służyć przede wszystkim do sprawnego i szybkiego do pokonywania tras.

 

Zakładam zakup gotowego i upgradu w przyszłości.

 

Wymagania:

 

MUST HAVE:

1. Rama i widelec: STAL
2. Hamulce mechaniczne tarczowe
3. Rama i Widelec, które przyjmą oponę; 38-40mm

4. Drop Bar
 

NICE TO HAVE:

1. suport NIE-pressfit
2. Dodatkowe klamki hamulcowe na kierownicy

3. Waga ok 11
5. Osprzęt SH105

 

Z mojej wiedzy, biorąc pod uwagę powyższe, wychodzi coś w stylu roweru przełajowego/wyprawowego. Poza tym mam ochotę wypróbować rower przełajowy.

Uprzedzając ewentualne sugestie: nie chcę trekinga ani crossa

 

Zasadniczo mam dwa problemy.

 

1. Zakładając geometrię ramy przełajowej, jak dobrać odpowiedni rozmiar (jakiej długości TT szukać)?

193cm, 92kg, noga 94cm

Ja kierunek obrałem na ST:58-50cm, TT: 58-60cm ale ekspertem nie jestem i chętnie wysłucham innych opinii.

 

2. Wstępnie mam na oku 3 rowery, w każdym rozważam największy dostępny rozmiar:

 

1. Verenti Substance

(TTH 580mm, HT 150mm, ST(CC) 545mm)

 

2. Cotic RoadRat

(TTH 610mm, HT 165mm, ST(CC) 520mm)

 

3. Genesis CdF

(TTH 575mm, HT 165mm, ST 600mm)

 

Verenti ma "niby" szosową geometrię, ale krótką ST i dodatkowo krótkią HT. Nie jestem pewien jak to się ma do właściwości jezdnych.

 

Cotic ma wyraźnie slopingową górną rurę i geometrię najbardziej zbliżoną do mtb. Przyjmuje oponę 700x46c lub 29''x1,75. Dziwny montaż hamulca tarczowego na widelcu. W tej chwili nie dostępny:(.

 

Genesis najbardziej szosowa/przełajowa geometria. Najbardziej też mi się podoba. Przyjmuje opony 38c.

 

 

 

Jakieś inne typy lub komentarze do powyższych propozycji. I co z tą geometrią i rozmiarem. Czy 580mm TT będzie dla mnie dobre?

 

  • Mod Team
Napisano

Generalnie, jeśli chodzi o Twój wzrost, to za dużego wyboru miał nie bedziesz, bo przy Twoim wzroście w przypadku rowerów niecustomowych musisz celować w rozmiar XL. :)
Geometria to "temat rzeka", zwłaszcza w rowerze przełajowym. Polecałbym Ci jednak pomierzyć się dokładnie i wyniki wrzucuć do Fit Calculatora dla specyfikacji szosowej (masz tam wszystko ładnie wyjaśnione na filmikach). Kalkulator ani ramy, ani roweru za Ciebie nie wybierze jednak da Ci "obraz" czym powinieneś się kierowac w doborze odpowiedniej geometrii. Wyniki z powyższego kalkulatora wyświetlą także pomiary dla 3 różnych pozycji na rowerze (Cometitive, Eddy i French Fit). A jak wiadomo każdy lubi coś innego. Sam widzisz, że nie ma łatwo. :)

Co do wyboru samego roweru, to poza tym co wymieniłeś, zwłaszcza w tym budżecie będzie bardzo trudno - bo albo aluminium (użytkownik ubiegłorocznego Bordmana CX Team), albo wideł tylny za wąski, albo nie te hamulce (też jestem zwolenikkiem mechanicznych tarczówek w takim rowerze) albo nie ta cena.

Zwróciłbym jeszcze tylko uwagę na ten frameset (Transition Rapture CX) - zupełną nowość, który niedługo pewnie będzie dostępny u europejskich dealerów. Nie wiem jak z miejscem na opony, ale wydaje się być fajną opcją pod budowę.

Jeśli coś mi się jeszcze przypomni ze stali w tym przedziale cenowym, to Ci tu dorzucę do rozważań.


PS. Poza tym zapraszamy do tematu: http://www.forumrowerowe.org/topic/130279-rowery-nietypowe-tlusciochy-roznokolowce-29-monstercross-jedynaki-bezprzerzutkowce-itp/ (konkrety o przełajkach na szerszej gumie gdzieś tak w połowie tematu :))

  • Mod Team
Napisano

Spoko. :thumbsup:
Mnie w przełaju najbardziej odpowiada geo pod Cometitive Fit i tak dobierałem ramę.
Z Twoich pomiarów wynika, że najbardziej przypasowałaby Ci Gienkowa rama. Z trzech pomienionych przez Ciebie wyżej, moim zdaniem to właśnie Gienek jest najfajniejszym rowerem, ale za tą kasę mogliby dać osprzęt przynajmniej klasę wyżej.
Z biegiem czasu i tak pewnie bedziesz wprowadzał kolejne upgrejdy.

Napisano

No niestety faktem jest, że Genesis za tę cenę mógłby zapodać osprzęt Tiagry/105. No ale trudno jest Sora i koła na M475...

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Bo 4 klocków za kompletny rower to raczej za wielu opcji poza tymi co zapodałeś w stalce to nie ma...

 

On-One z Lachociagiem odpada bo tylko 32c przyjmuje, Kaff tak samo...

 

Surly Straggler to juz 1.5 kilo funtów czyli kolejne 3 i pół kloca...

 

O ile się nie trafi jakaś przecenka to bedzie ciężarowo...

 

Kona Rove tak samo przekracza budżet.

 

Fajną opcja monstercross'ową jest Singular Peregrine ale nawet ja dla mnie - 179cm wzrostu - górna rurka jest paździerzowato krótka w zestawieniu z podsiodłową...

 

A jak masz kogoś za Wielką Sadzawką to tam już wogóle jest bonanza... Moim cichym faworytem jet Raleigh Roper - niestety to nie ten sam Raleigh co ten w UK :(

 

Opcją ostateczną jest rama od Mistrza R. i podokrecanie gratów jakcięmogę...

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

All City Macho Man Disc do wyrwania za 1200-1300 funtów

 

Origin8 CX700 mozliwy frejmset pod zabudowę, nawet kiedyś sie pojawił na Alle...

 

 

 

Napisano

Jak to?

"MUST HAVE: rama i widelec - STAL" :D

 

BTW. XLS to rama kompozytowa, a nie aluminiowa, a Eastway to rower za 10 klocków.

 

Na wiggle jest promocja Eastwaya:

http://www.wiggle.co.uk/eastway-cx10-rival-2013/

 

A z tym "MUST HAVE" to nic się nie zmieniło. Nadal Cro-Mo na celowniku. W wolnej chwili muszę jeszcze przejechać się do Kajak Customs pogadać co i jak z frame-setem na zamówienie.

 

Jakby z Genesisem nic nie wyszło a customowa rama za droga to wowczas Cannondale. Wydaje się naprwadę rozsądny. Za 5kPLN dosteję niezłe wyposażenie, dobre geo oraz dożywotnia gwarancje na rame i wideł. 

  • Mod Team
Napisano

W przypadku customowej ramy od Kamila, to absolutne minimum z jakim musisz się liczyć, to jakieś 2 klocki. I to bez fajerweków.
Ale skoro już rozpatrujesz wydatek powyżej 1000 funtów (Eastway), to dlaczego nie brałeś pod rozwagę modelu wyżej od Gienka (Croix de Fer)? Może Kolega @kazafaza podpowie gdzie go szukać najtaniej.
Propozycje Ivana ciekawe, zwłaszcza Peregrine (na wiggle jest rama) i Straggler, który mi się marzy od samego momentu premiery.

Napisano

Ivan:

Ogromne dzięki za podpowiedzi co do rowerów/ram. Szczególne dzięki za Kone I Raleigha - te najbardziej przypadły mi do gustu. Szczególnie Raleigh ma przepiękną konstrukcje tylnych widełek przy mocowaniu osi - bardzo podobne do Genesisa.

Reszta niestety poza budżetem. Straggler w velove kosztuje 6925... Sporo.

 

Adamos:

Croix de Fer też niezły. Na Evans Cycles jest promocja na model 2013: 999GBP, ale jakoś kolorystycznie mi nie podchodzi.

 

W 90% jestem zdecydowany na CdF 2014. Standardowo 850 GBP + przesyłka.

Za wszelkie info dotyczące promocyjnych ofert CdF będę niezmiernie wdzięczny.

Napisano

p.s. do wiadomości prywatnej(może kto jeszcze tu zaglądnie o podobnych wymiarach i wymaganiach) - ja przy 189cm, nodze 34 cali(za długo u królowej, ile to w kontynentalnej mierze?), o wadze nie wspomnę, celowałbym w ramę 58cm. Lubię jednak krótkie rowery, bardziej zwrotne w terenie a czytając wymagania AT i biorąc pod uwagę dodatkowe centy poleciłbym z czystym sumem 60cm.

 

POZDRo-:ver

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dlaczego taka decyzja?, taniej to raczej nie będzie, niz gotowiec. Podpytuje bo sam szukam takiego roweru i mi osobiście genezis wydaje sie być najlepszym rozwiązanim, tylko cena... może jakaś promocja sie trafi :)

Napisano

Taniej nie będzie (kilka stówek poza budżetem), ale mam szpej taki jak chcę. Sam decyduję na czym chcę przyoszczędzić, a w co od razu zainwestować.

Np: koła, kokpit, hamulce i rurki mam docelowe. Natomiast napęd i przerzutki wymienię na coś lepszego jak nadejdzie ich czas.

 

Trza pamiętać, że rower to przede wszystkim rama + koła.

Napisano

Powodzenia w składaniu, ale:

 

rlee.gif         

 

;)

 

 

POZDRo-:ver

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...