beny099 Napisano 8 Stycznia 2014 Napisano 8 Stycznia 2014 (edytowane) A więc posiadam od dłuższego czasu Magury Louise 2007.Ważę tyle co mały niedźwiedź - 104/108 kg. Założone mam tarcze przód:180 magury / tył 160 maguryKlocki oryginalne: chyba organikiStyl jazdy: w 100% XC, momentami troszkę hardcorowo, bo lubię poskakać na singlach, zjazdy z d..pą na kole itd. - Sprzęt nie ma lekko.Jestem ogólnie zadowolony z działania hampli... jednak....Przyszedł czas na wzmocnienie lub ewentualną wymianę.Opcja 1:-założenie klocków spiekanych-założenie tarcz na na pająku 180/160Opcja 2:-zakup używanych XT z klamką na 1 palec Co byście polecili ? Miałem okazję pojeździć chwilkę rowerem z takimi XT'kami i byłem naprawdę pozytywnie zaskoczony . Jednak była to jazda po parkingu a nie w terenie i nie wiem czy w terenie pod moją wagą poradzi sobie lepiej mój stary setup z spiekami i nowymi tarczami, czy xt'ki.Podpowie ktoś ewentualnie czego szukać: klocki i tarcze jakich firm. Koszty oczywiście jak najrozsądniejsze Edytowane 8 Stycznia 2014 przez durnykot pkt 2b Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 8 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2014 Założenie tarcz na pająku w tym samym rozmiarze niewiele wniesie. Z moich doświadczeń wynika,że Magury najlepiej współpracują z tarczami Magury ( Storm lub Storm SL). Wymieniłbym tarcze na 180/180 lub 203/180. Całkiem fajnie pracują klocki KoolStopa lub Jagwire. Niezłe są EBC . Cytuj
Roonin Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 (edytowane) Może trzeba im tylko zrobić serwis? Mam Louise i wiem że są dość kapryśne, wystarczy troszkę powietrza żeby znacznie spadła ich skuteczność. Z drugiej strony to bardzo silne hamulce robione właśnie pod dość agresywną jazdę i prawidłowo działające w sile hamowania nie powinny ustępować XT. Ja bym zastosował klocki i ewentualnie tarcze 180/180. Pająk tak jak kolega pisał specjalnie nie ma tu nic do rzeczy. Edytowane 19 Stycznia 2014 przez Roonin Cytuj
beny099 Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Napisano 19 Stycznia 2014 (edytowane) w takim razie spróbuje z klockami i tarczami 180/180 Mam nadzieję, że taka zmiana setupu pomoże ;] Dzięki za podpowiedzi ! Edytowane 19 Stycznia 2014 przez beny099 Cytuj
beskid Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Montowanie większej tarczy z tyłu ma sens tylko w przypadku długich zjazdów. Powód jest oczywisty czyli szybsze odprowadzanie ciepła co bezpośrednio idzie też w skuteczność. W każdym innym przypadku 180-ka z tyłu nic nie da. Za to w przypadku klocków poprawa potrafi być znaczna. Cytuj
Cox Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Założenie tarcz na pająku w tym samym rozmiarze niewiele wniesie. Z moich doświadczeń wynika,że Magury najlepiej współpracują z tarczami Magury ( Storm lub Storm SL). Wymieniłbym tarcze na 180/180 lub 203/180. Całkiem fajnie pracują klocki KoolStopa lub Jagwire. Niezłe są EBC . Jagwire półmetaliki na aluminiowej płytce po prostu genialne, tylko nie wiem czy są wersji do magury Cytuj
Mathiu Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Jaki jest model klocków w tych magurkach 5.1?Jeśli tak to akurat oryginalne klocki są w cyklotur za pół ceny.http://www.cyklotur.com/czesci/hamulce-rowerowe/klocki-okladziny/p,okladziny-hamulcowe-marta-marta-sl-typ-5-1-performance-magura,196513.htmlWie ktoś gdzie można kupić najtaniej klocki 6.1, oczywiście oryginalne? Cytuj
gnomon69 Napisano 2 Kwietnia 2015 Napisano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam wniosę doświadczenia do tematu. Jestem lekki mam 55 kg wagi. Przód : tarcza 180mm magura Julie, tył 160 mm Magura Gustaw na zjazdach jeszcze tyłu nie przypaliłem a jeżdze w enduro , FR, lekkie DH. Klocki sprawdzone tylko BBB. Tarcze testowałem różne Avidy- tragedia z Magurą, najlepsze - Formuła albo Magura. Mam ochotę na testy xt-ka na czarnym pająku. Pozdrawiam. Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez gnomon69 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.