Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

posiadam Sida XX z zerwanym gornym gwintem mocowania hamulca.

Czy orientuje sie ktos gdzie w warszawie mozna wykonac naprawe poprzez helicoil, badz powiekszenie gwintu do M6?

Z gory dzieki.

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Jak Ci się udała ta sztuka?

Widziałem że chłopaki ze spider suspensions zrobili sida z taką awarią, przez powiększenie gwintu, w prawdzie nie są z warszawy ale możesz zapytać.  Jednak od razu Ci mówię że jest tam tak mało materiału że trzyma się to na słowo honoru, serwis sam odradzał jazdę na tym, zrobili to pod osobę 50kg i spokojną jazdę.

Edytowane przez Maniak
Napisano (edytowane)

Potwierdzam słowa kolegi powyżej, znajomy miał w ten sposób naprawiany identyczny model Sida. Skutek: wyrwało mu zacisk, wkręciło w szprychy, a OTB ukruszyło dwa zęby. Wniosek: z całej sytuacji zadowolony był chyba tylko dentysta :D

 

Niestety SID XX to wersja zawodnicza (wylajtowana), przez to mniej wytrzymała i mniej podatna na różnego typu naprawy. Jak się coś popsuje to zawodowcy je do kosza wyrzucają :P

Edytowane przez kamfan
  • Mod Team
Napisano

Kolego wymyślasz z tą wytrzymałością, wersja XX różni się tłumikiem, cała reszt to to samo.

Jedyna sensowna opcja to wymiana dolnych lag. Ok 900zł za nowe, ostatnio karbonowy.pl wystawiał na allegro za 500zł używane, możesz się do nich odezwać, może jeszcze je mają.

Napisano (edytowane)

Miałem podobny przypadek dawno temu z Manitou R7. Zrobiłem amora w  warsztacie samochodowym na Lubelskiej. Metodą helicoil.

Edytowane przez bobiik
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Wszystko fajnie ale mocowanie hamulca w manitou i foxach jest kwadratowe i masywne, w nowych RS'ach jest odchudzone i cieniutkie. 

Przykład: (na fotce jest ciut starsze wydanie sid'a, nowsze modele mają jeszcze bardziej odchudzone mocowanie ale nie mogłem znaleźć fotki, byłoby jeszcze lepiej widać) 

Fox_2008_fork_disc_brake_mounts.jpg

 

Rock_Shox_SID_hollow_lower_legs.jpg

Edytowane przez Maniak
Napisano (edytowane)

Kolego wymyślasz z tą wytrzymałością, wersja XX różni się tłumikiem, cała reszt to to samo.

Ano, masz rację myślałem o XX WC  :thumbsup:

Edytowane przez kamfan
  • Mod Team
Napisano

Sposobów jest sporo, od przegwintowania rozmiar wyżej, przez helicoile do aż zalania żywica czy klejem żywicznym otworu rozwiercenie i nagwintowanie :P

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Moim zdaniem bezpieczny sposób jest tylko jeden: przekładka dolnych goleni.

Przegwintowując z M6 na M8, materiału będzie na styk, myślę że to rozwiązanie odpada. Zalanie żywicą/klejem i rozwiercenie żeby w ten sposób uzyskać gwint to bardzo głupi pomysł moim zdaniem w przypadku mocowania przedniego hamulca, wstawienie na klej śruby z uciętym łbem i dokręcanie nakrętką też jest bardzo niepewne, zawsze może puścić w najmniej oczekiwanym momencie, no i widelec robi się niesprzedawalny, chociaż i tak w sumie już jest. 

Niemam pewności jaką zewnętrzną średnicę ma helicoil, wydaje mi się że jest mniejsza niż m8 więc można próbować, bo teoretycznie niema nic do stracenia oprócz zębów :D. Wytrzymałość pewnie nie będzie ta sama, nie chciałbym z tym jeździć po górach ale może niedużym kosztem da się jeszcze na widelcu pośmigać do czasu znalezienia goleni do przeszczepu.

Edytowane przez Maniak
  • Mod Team
Napisano

Parę rzeczy robiłem, zdaję sobie sprawę że to dobre spoiwo mimo to z czystym sumieniem nie zastosowałbym bym jej w tym miejscu.

Przynajmniej gdybym sam miał na tym jeździć, mam na myśli rozwiązanie docelowe, jako rozwiązanie tymczasowe ma to jako taki sens.

Co do helicoil to wiem że wewnętrzna średnica zostanie ta sama, chodzi mi o zewnętrzną, o to ile trzeba rozwiercić aby to zamontować, może ktoś zmierzyć średnicę tej reparaturki?

Napisano

Witam wszystkich,

nie wchodzac w szczegoly sam osobiscie tego nie zerwalem. Resztki gwintu na koncu sa lecz sruba nie ma naciagu...  Waga osoby dosiadajacej XXa na szczescie nie jest duza - 50kg.

Osobiscie zastanawiam sie nad helicoil, pytanie tylko gdzie mi to ktos zrobi na terenie warszawy?

Z gory dzieki za informacje.


Miałem podobny przypadek dawno temu z Manitou R7. Zrobiłem amora w  warsztacie samochodowym na Lubelskiej. Metodą helicoil.

Moglbys podac dokladniejsze namiary na ten warsztat?

Jak z wytrzymaloscia helicoil, miales jakies historie potem?

Napisano

Witam wszystkich,

 

nie wchodzac w szczegoly sam osobiscie tego nie zerwalem. Resztki gwintu na koncu sa lecz sruba nie ma naciagu...  Waga osoby dosiadajacej XXa na szczescie nie jest duza - 50kg.

 

Osobiscie zastanawiam sie nad helicoil, pytanie tylko gdzie mi to ktos zrobi na terenie warszawy?

 

Z gory dzieki za informacje.

Moglbys podac dokladniejsze namiary na ten warsztat?

 

Jak z wytrzymaloscia helicoil, miales jakies historie potem?

To jest warsztat ktory znajduje sie na ulicy Lubelskiej w drodze na dworzec wschodni. Idąc od Grochowskiej jest po prawej stronie.Z tego co sie orientuje jest tam jedyny taki warsztat. Nic sie pozniej nie dzialo z amorem. Dodam jeszcze ze lagi sa chyba w R7 magnezowe.

Napisano

Bobiik, juz znalazlem nr tel i skontaktowalem sie z tym warsztatem. Juz nie miesci sie na lubelskiej tylko w wesolej :) Dzisiaj jade po wyrok, co i jak da sie zrobic. Swoja droga bardzo dobrze pamietaja twoja R7-ke :)

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Jak by co na przyszłość dla potomnych:

http://www.cx80.pl/index.php/nasze-produkty/auto-weld-spawanie-na-zimno/cx-80-auto-weld-spawanie-na-zimno

Materiał po zastygnięciu obrabialny, wytrzymały i trwały.

Kilka razy ratowałem tym gwinty, gniazda łożysk.

Można wypełnić otwór całkowicie i wiercić i nagwintować albo nałożyć trochę, śrubę posmarować czyś tłustym (olej, smar) i przed zastygnięciem wkręcić. Jak preparat zwiąże śrubę wykręcamy i gwint jak nowy. Warto spróbować nie tylko do takich zastosowań.

  • Mod Team
Napisano

Czy z czystym sumieniem możesz polecić ten produkt? Mam do sklejenia kominek w piecu centralnego ogrzewania jest tam blacha ocynkowana przez co już jeden takiego rodzaju klej nie pomógł (technicoll)

  • Mod Team
Napisano

W zależności od powierzchni należy dobrze zmatowić, jeśli jest miejsce powiercić niewielkie wgłębienia, by klej miał większa powierzchnie zaczepu. Jeżeli warunków nie będzie ekstremalnych powinno trzymać.

Napisano

Ja mam przegwintowany na M8 górny otwór, tarcza 180mm, nic się z tym nie dzieje, po za tym warto się chwile zastanowić i zobaczyć jak działają siły w przednim hamulcu- śruba jest ścinana , zacisk dociskany   do amora, więc nie mam mowy o jakiś ponownym zerwaniu gwintu np z żywicy, zerwanie gwintu w tym miejscu to tylko nieumiejętność montażysty (u mnie to nie ja zerwałem) 

Napisano (edytowane)

Reba 2011, "słupek' okrągły tak jak w SID'zie, foty nie pokaże bo  nie chce mi się rozkręcać hamulca, ostatnio idealnie mi się udało ustawić

Edytowane przez Cox

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...