Skocz do zawartości

[Amortyzator] Zakup - Reba RL Solo Air 2013 vs. SID RL Dual Air 2012


sheva87

Rekomendowane odpowiedzi

Ach, ten gościu z aukcją od Reby SL, cena wyjściowa 949zł... Kurde, no nic nie mam do Małopolski jako takiej, ale Kraków, z ich cenami, to jest naprawdę szał ciał. I nie wytłumaczysz, że sprzęt ma swoje lata, że serwis na początku też będzie kosztował.

 

Ciekawe, jak długo na allegro potrwa ten stan "ochłapów". Jak widać, chyba nie wielu się przekonało jeszcze do 650B, albo jeszcze rowerków na sklepie nie mają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale solidnego maila mu wysmarowałem, ot, tyle wiem w tym temacie :D Jak wszystkie Krakusy, on wierzy, że dostanie więcej. Życzę szczęścia :) Kurde, w dodatku nick "brojly" sugeruje mi jakiegoś 15 latka, wiecznego wielbiciela DragonBall. Może to tylko przypadek...

 

Zresztą, nie on pierwszy, i nie ostatni. Gościu, co Rebę XX białą chciał sprzedać w licytacji od 650ziko, to też "coś pogoniło". Niby umówieni byliśmy na cenę, a przez weekend gościowi się odwidziało. Niby sezon w plecy, bo jakaś kontuzja, a mi odpisuje, że sobie zostawi na rekreacyjną jazdę. Zobaczymy, czy będzie zgrywał takiego cwaniaka na wiosnę.  :wallbash:

 

A link tutaj, bo nie lubię być gołosłowny: http://allegro.pl/rock-shox-reba-xx-2010-i3855054066.html

 

Na niemieckim eBay-u jeszcze żadnej z powyższych sztuk nie widziałem :huh:

 

Nic, zostaje nam czekać do końca marca, jak ludzie zejdą z trenażerów i zaczną sprzedawać swoje rowerki z Rebami, Reconami Gold TK, Reconami SL, i "łykną" modę na 650B :P

 

 

Edytowane przez Beskidek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nie sprzeda nikomu" - dla mnie on może to nawet sprzedać do muzeum RockShox-a, albo na ebayu, jeśli na tyle się wycenia. Proszę bardzo, droga wolna, nie widzę dla niego przeszkód. Tu jest jednak Polska, inne warunki płacowe, i pewne pułapy cenowe się już utarły na dany sprzęt. A nie przesadzajmy, takiej inflacji nie ma, żeby używany sprzęt z roku na rok jeszcze drożał. Allegro też stawek ostatnio nie podnosiło - w końcu przychody i tak muszą mieć konkretne.

 

 Jeśli gościowi nie pasowało, to zawsze może dać licytację. Niech jego wymagania zostaną zweryfikowane przez rynek. 

 

 Ostatecznie, po co ma się to gdzieś kurzyć w kącie, w oczekiwaniu "na lepsze dni".

 

 I tak, jakby sprzedawał za 700zł, to pewnie bym się pierwszy w kolejce ustawił, a co, nikt mi nie zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kamar nie wiem czym się sugerujesz wybierając między dwoma amortyzatorami o tak różnym skoku, ale zastanów się co robisz :P

Zmiana geometrii roweru gwarantowana jak zmieniasz skok z 100 na 130 mm.

 

Ja mam pytanie z innej beczki. Wiem że takie tematy były już mega dużo razy poruszane jednak za każdym razem ktoś zasieje mi w głowie ziarno niepewności ;P

Chodzi mi o różnice między modelami Reby. Pomiędzy RL, RLT a RACE. 

Czy to prawda że RACE to to samo co nowe RLT?

Czytałem że różnią się tylko i wyłącznie tym iż w RLT można z zewnątrz ( pokrętłem ) regulować Floodgate a w RL wewnątrz kluczykiem. Ok, przyjąłem to do wiadomości, a później jeden z serwisantów którego pytałem o różnice powiedział że w RLT jest inny, lepszy i nowszy system tłumienia.

Może ktoś z was lepiej to wyjaśni ponieważ nie wiem czy warto dokładać trochę kasy do RLT.

Z góry dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość za pytanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, 

 

podłączam się trochę późno pod dyskusję, ale trafiłem tutaj szukając info o "rzyganiu olejem" - po ostatnim serwisie spuszczając powietrze z negatywnej komory rzygnął mi do pompki czerwonym olejem. Kilka razy wcześniej regulowałem ale dopiero teraz mi się to trafiło a od serwisu już kilka tygodni minęło. jednak z tego co wyczytałem to nie jest objaw awarii tylko feler serwisu. jak bym się mylił proszę mnie wyprowadzić z błędu.

 

użytkuję Sida RL dual air 2012 DNA poplock. nie jestem jednak znawcą ale jak ktoś ma jakieś pytania to mogę pomóc odpowiedzieć. 

 

Z regulacją uważam, że nie ma dramatu - jak nie masz nie wiadomo jakich wymagań zawsze można negatywną ustawić tak jak pozytywną. Ja ustawiam w negatywnej +5 psi, trochę bardziej miękko.

 

przestawiłem sobie go na 120 mm, a raczej w serwisie mi przestawili. Co do możliwości zmiany skoku to informacje są skąpe i pytając nikt jednoznacznie nie mógł odpowiedzieć. Dopiero po rozebraniu stwierdzili, że rzeczywiście da się to zrobić, czyli wyjąć podkładki. 

 

nie jestem samodzielnie sam w stanie stwierdzić, czy zmieniła się charakterystyka pracy. 

 

Sam jednak ważę dość dużo i dla cięższych osób rzeczywiście sid nie jest najlepszy - jak podpompuję pod swoją wagę wydaje mi się za twardy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To nie feler serwisu. Fabrycznie amor jest smarowany smarem stałym, można go zastąpić olejem lub np. redrumem, wtedy amorek chodzi nieco lżej, jest czulszy ale minusem tego jest właśnie wydmuchiwanie oleju przez wentyl. Ot cała historia.

Zapewne został zalany redrumem który jest bardzo gęsty i dopiero po czasie dostał się w okolice wentyla, to zupełnie normalne.

Jeśli nie możesz go ustawić z satysfakcjonujący Cie sposób znaczy że jeszcze za mało się bawiłeś, te amory idzie ustawić niemal pod każdego. Oczywiście mają swoje ograniczenia ale dochodząc do progu możliwości widelca użytkownik przeważnie już zdaje sobie z tego sprawę czego potrzebuje i jak to uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wyczytałem, że powodem tego jest zastosowanie oleju ale nie byłem pewien czy trzeba coś z tym robić czy nie jest to żaden niepokojący objaw.

 

Z amorem jak mówie nie jestem ekspertem i sobie ciągle dostosowuje a to co chciałem napisać, to że zawsze da się go ustawić.

 

Zmieniłem skok na 120 dlatego, żeby trochę zmienić pozycję na rowerze (kiera 2cm wyżej) i pozwolić sobie na odrobinę większy SAG.

 

wcześniej próbowałem różnicę 10-15 psi więcej w negatywnej, ale ostatnio zmniejszyłem różnicę do 5 psi przy mniejszym ciśnieniu w pozytywnej. wydaje mi się, że pracuje lepiej.

 

ale podsumowując - nawet jak ktoś nie chce się bawić może ustawić równe ciśnienie w 2 komorach a jak ma ochotę, to może się bawić ile chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Do zmiany pozycji wystarczy odwrócić mostek we wzniosie, dołożyć podkładek lub ew. wymienić go na model z wyższym wzniosem, można też założyć giętą kierownicę. Zwiększenie skoku amortyzatora skutkuje zmianą geometrii roweru, podnosi główkę ramy i zmienia się kąt natarcia koła, prowadzenie roweru się uspokaja. Nie jest to jednoznacznie złe ale możliwe że będzie przeszkadzać i nie będziesz mógł zidentyfikować problemu.
Odnośnie ciśnień i ustawiania jest cały obszerny wątek
Raz: Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne
Dwa:  RS Reba Dual i Solo Air - Dostrojenie

W prawdzie tyczy się reby ale sid ma identyczną konstrukcję i podobną charakterystykę, po 2012 już niemal identyczną jak reba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kto wymyślił że SIDy nie nadają się dla cięższych osób?

Ktoś puścił taką plotę i z tego co widzę wszyscy ją powtarzają.

 

Ja ważę 130 kg ponad i mam SIDa z 2012 RLT z DA ze skokiem 100mm.

Działa wyśmienicie! Ciśnienia mam rzędu 140+ na 150- PSI.

 

Amortyzator pod moja wagą nie siada (SAG rzędu 15%) natomiast idealnie wybiera nierówności i nie dobija do konca.

Dla porównania powiem, że w rowerze dziewczyny jest Reba RL też ze skokiem 100mm i przy takich samych cisnieniach czuje bujanie jak w starym cadilacu.

SID jest dla mnie bardziej żwawym amortyzatorem przy tej samej konfiguracji.

 

Polecam aby kolega sam przejechał sie na jednym i drugim i dopiero wtedy podjął decyzje.

 

PS. Robiłem mu roczny przegląd i szczerze jedyne co było w nim do zmiany to oleje 5W i 15W + oczywiście przesmarowanie uszczelek kurzowych i oringow.

Moge powiedzieć ze po roku katowania go pod moja masa jest jak nowy.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edytowane przez asked
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ta opinia powstała jeszcze za czasów sidów na goleniach 28mm które faktycznie były dosyć miękkie, przy 75kg już było czuć jak przy hamowaniu chowa się pod ramę, szczególnie na tarczówkach.

Odnośnie jakości pracy, czasem po prostu wystarczy porządne smarowanie (czytaj: serwis) i działanie widelca zmienia się odczuwalnie na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...