hehe12 Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Wybieram się z kolegą na rajd rowerowy dookoła Polski. I chciałbym zmodernizować troche jego rower. suport, mechanizm korbowy, koła są nowe, z przerzutek nieindeksowanych, zrobiłem mu indeksowane. Ale hamulce są średniej jakości. Nie odskakują idealnie, czasem trzeba je doregulowywać, czasem jeden klocek zacznie z jednej strony trzeć obręcz. A przy hamowaniu przedniego koła czuć w klamce jakieś pulsowanie (nie wiem czemu). Poza tym klamki nie mają maksymalnego oporu - chodzi mi o to że w innych rowerach jak nacisnę klamkę to czuć opór i dalej cisnąć klamki się nie da - nie wiem w czym tutaj jest problem? Linki? Pancerze? A może źle coś zamontowałem te pancerze i linki? Potrzebuję jakieś średniej/wyższej klasy hamulce vbrake + klamki/klamkomanetki Co możecie mi polecić? http://imageshack.us/a/img706/7633/0umw.jpg http://imageshack.us/a/img837/3079/t8dn.jpg http://imageshack.us/a/img34/9131/dhoj.JPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Klamki jak i szczęki nie są jakieś tragiczne w tym rowerze - powiedziałbym nawet, że całkiem przyzwoite. Wymieniłeś linki i pancerze na nowe? To, że hamulce nie odskakują od razu po zwolnieniu klamki to zwykle właśnie problem zbyt dużego oporu linek w pancerzach. W jakim stanie są klocki hamulcowe? Mogą być nierówno wytarte i być może trzeba je przyciąć na płasko lub w ogóle wymienić bo klocki to V-ek to nie jest majątek. Stan obręczy jest równie ważny. Czy jest prosta i czy powierzchnia współpracująca z hamulcem nie jest już zużyta lub po prostu nie równa. Poza tym nawet na zdjęciu widać, że w przednim hamulcu klocek hamulcowy jest zbyt daleko od obręczy na zwolnionym hamulcu co skutkuje zbyt dużym skokiem jałowym i jak to nazwałeś: "brakiem blokady". Jeśli nie da się wyregulować tak, żeby klocek odsuwał się dosłownie na 1 lub 2 mm od koła to oznacza, ze obręcz trzeba podprostować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Naciśnij dźwignie obu hamulców i zaobserwuj jak zareaguje na to rama i widelec. Czy poddają się przy dociskaniu klocków do obręczy? Skoro miałeś manetki bez indeksacji to raczej nie był to rower dobrej klasy, więc materiał ramy i widelca mogą być nienajlepszej jakości i pracować przy korzytaniu z hamulców. Jeśli tak jest to rozwiązaniem może być zamontowanie tzw boosterów, czyli usztywniających elementów mocowanych pomiędzy ramionami a śrubami je mocującymi. Mają one kształt podkowy i ich zadaniem jest zapobieganie pracy ramy i widelca. Boostery były popularne w czasach gdy pojawiły się hamulce v-brake, jest szansa że znajdziesz je w sklepach. Pulsowanie w czasie hamowania najczęściej spowodowane jest "podbiciem" obręczy czyli jej deformacją w wyniku najechania na ostrą przeszkodę, która w pewnym stopniu uszkadza obręcz deformując jej ścianę. Jeśli koła są nowe i obręcze nie są uszkodzone to być może na powierzchni ciernej obręczy są zadziory lub inne nierówności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Widać ze to zaniedbane trochę, brudne. Należy zdjąć hamulce wyczyścić tulejki, jak sie da rozebrać. Nasmarować i poskładać. Wymienić linki, pancerze i hamulce będą ja nowe. w razie potrzeby wymiana okładzin. Jeżeli podczas mocnego hamowania widać ze ramiona rozginają ramę bądź widelec to jak tobo pisał należy zastosować boostery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.