Skocz do zawartości

[rower] cross składak czy gotowiec


Jdzej77

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
szykuje się do zmiany roweru, a że sam nie mam wystarczającej wiedzy chciałem się was poradzić. W czerwcu planuje jechać do Włoch i zależy mi na rowerze, który mnie tam dowiezie wraz z bagażem. Zdaję sobie sprawę, że budżet ~1700zł (bez sakw i bagażnika itp) nie zapewni mi czegoś niezniszczalnego, dlatego też chciałbym znać wasze zdanie na ten temat, aby nie kupić/złożyć szmelcu.

Szczerze mówiąc mocno zastanawiam się nad składaniem. Wymyśliłem coś takiego: + mam 171cm 68 kg

Rama: accent nordkapp 18" ~480zł
Widelec: ?
Hamulce: wezmę szczęki ze starego roweru tylko dokupię klamki i klocki ~40zł
Przerzutka p: Alivio ~75zł
Przerzutka t: Alivio 9rz ~100zł
Kaseta + łańcuch: HG50 9 rz + HG53 ~128zł
Korba: Acera 48x38x28 ze starego bika
Manetki: Deore 3x9 ~165zł
Koła: obręcz Alexrims ace 18 ~100zł
             piasta novatec 2 łożyskowa/deore ~120/60 zł
             szprychy DT Alpine III ~40zł
            opony schwalbe Marathon ~80zł

 właśnie patrze na allegro, że do jutra są do kupienia 2 koła na obręczach Alexrims ace 18 i piastach novateca 2 łożyskowych za 335zł
Pedały mam kiera mostek sztyca siodło też + składanie i zaplatanie na 90% mam za darmo.

Jeśli chodzi o rowery złożone, to myślałem nad unibikiem ale z tego co czytałem to ramy pękają. A tak to nie mogę znaleźć żadnej innej dobrej? propozycji.
Jak byście mogli się wypowiedzieć co o tym sądzicie i coś doradzić to byłoby fajnie. 

Pozdrawiam Jędrzej

Napisano

Ja mogę doradzić, żebyś zdecydował się jednak na napęd 8rz, bo nie dość, że jest tańszy to trwalszy i łatwiejszy w regulacji :thumbsup: Będzie w sam raz do roweru na długie wyprawy. Możesz zostać przy Alivio włącznie z manetkami i będzie ok.

 

Co do Unibike'ów to duża część osób jest zadowolonych, a jak poszukać to ramy każdej firmy pękają...

 

 

Napisano

W ogólności tanich rowerów nie opłaca się składać, ale skoro zaplatanie masz gratis to moje propozycje są następujące:

Widelec: Jeżeli chcesz amortyzacji, to coś na poziomie SR NEX w zupełności wystarczy (przy założeniu, ze rama jest pod skok 63mm). Dobrej amortyzacji nie zapewni, ale ochroni przednie koło przed uszkodzeniami. Normalnie w rowerach wyprawowych stosuje się widelec sztywny, raczej stalowy.

Przerzutka przód: Tourney lub Altus. Do jazdy po stosunkowo płaskim podłożu nie jest potrzebna.

Przerzutka tył: Acera

Kaseta: HG-30

Manetki: Acera

Wszystko co uda się zaoszczędzić, przeznacz na lepsze koła. Piasta tył raczej 4 łożyska maszynowe i 36 otworów. Lepsze szprychy. Łożyska maszynowe, o ile nie posiadają wady, są praktycznie bezobsługowe do końca swoich dni. Ostatnio przez przypadek otworzyłem takie łożysko, Po 6 tyś km smar jak nowy. Na przodzie rozważ piastę z dynamem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...