Jdzej77 Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 Witam,szykuje się do zmiany roweru, a że sam nie mam wystarczającej wiedzy chciałem się was poradzić. W czerwcu planuje jechać do Włoch i zależy mi na rowerze, który mnie tam dowiezie wraz z bagażem. Zdaję sobie sprawę, że budżet ~1700zł (bez sakw i bagażnika itp) nie zapewni mi czegoś niezniszczalnego, dlatego też chciałbym znać wasze zdanie na ten temat, aby nie kupić/złożyć szmelcu.Szczerze mówiąc mocno zastanawiam się nad składaniem. Wymyśliłem coś takiego: + mam 171cm 68 kgRama: accent nordkapp 18" ~480złWidelec: ?Hamulce: wezmę szczęki ze starego roweru tylko dokupię klamki i klocki ~40złPrzerzutka p: Alivio ~75złPrzerzutka t: Alivio 9rz ~100złKaseta + łańcuch: HG50 9 rz + HG53 ~128złKorba: Acera 48x38x28 ze starego bikaManetki: Deore 3x9 ~165złKoła: obręcz Alexrims ace 18 ~100zł piasta novatec 2 łożyskowa/deore ~120/60 zł szprychy DT Alpine III ~40zł opony schwalbe Marathon ~80zł właśnie patrze na allegro, że do jutra są do kupienia 2 koła na obręczach Alexrims ace 18 i piastach novateca 2 łożyskowych za 335złPedały mam kiera mostek sztyca siodło też + składanie i zaplatanie na 90% mam za darmo.Jeśli chodzi o rowery złożone, to myślałem nad unibikiem ale z tego co czytałem to ramy pękają. A tak to nie mogę znaleźć żadnej innej dobrej? propozycji.Jak byście mogli się wypowiedzieć co o tym sądzicie i coś doradzić to byłoby fajnie. Pozdrawiam Jędrzej
seraph Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 Ja mogę doradzić, żebyś zdecydował się jednak na napęd 8rz, bo nie dość, że jest tańszy to trwalszy i łatwiejszy w regulacji Będzie w sam raz do roweru na długie wyprawy. Możesz zostać przy Alivio włącznie z manetkami i będzie ok. Co do Unibike'ów to duża część osób jest zadowolonych, a jak poszukać to ramy każdej firmy pękają...
mklos1 Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 W ogólności tanich rowerów nie opłaca się składać, ale skoro zaplatanie masz gratis to moje propozycje są następujące: Widelec: Jeżeli chcesz amortyzacji, to coś na poziomie SR NEX w zupełności wystarczy (przy założeniu, ze rama jest pod skok 63mm). Dobrej amortyzacji nie zapewni, ale ochroni przednie koło przed uszkodzeniami. Normalnie w rowerach wyprawowych stosuje się widelec sztywny, raczej stalowy. Przerzutka przód: Tourney lub Altus. Do jazdy po stosunkowo płaskim podłożu nie jest potrzebna. Przerzutka tył: Acera Kaseta: HG-30 Manetki: Acera Wszystko co uda się zaoszczędzić, przeznacz na lepsze koła. Piasta tył raczej 4 łożyska maszynowe i 36 otworów. Lepsze szprychy. Łożyska maszynowe, o ile nie posiadają wady, są praktycznie bezobsługowe do końca swoich dni. Ostatnio przez przypadek otworzyłem takie łożysko, Po 6 tyś km smar jak nowy. Na przodzie rozważ piastę z dynamem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.