Skocz do zawartości

[hamulec] Promax Decipher - doświadczenia?


machinehead

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź tarcze i klocki , mogą być zalane i wtedy nie ma hamowania. Jeśli są w oleju to tarcze odtłuszczasz , klocki nowe. Po za tym skok 3/4 nie powinien mieć miejsca na odpowietrzonym hamulcu , ale to nie zmienia faktu , że hamować powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Może masz krzywe tarcze. Jeśli tloczki chowają się do końca w zacisk to nie trzeba puszczać. W każdym razie żeby zrobić to bezpiecznie wykrecasz z klamki śrubę służącą do odpowietrzania i rozpyhasz tloczki , nadmiar wyleci.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać że dojść do ładu z tymi hamulcami to jest mega ciężko.

Przedni działałby u mnie idealnie gdyby nie fakt, że tarcza ma delikatne bicie, ale nie jest źle koło się kręci swobodnie a przycierania w jeździe nie słychać.

Z tylnym problem jest większy. Musiałem zacząć od podpiłowania delikatnie mocowania zacisku bo w ostatniej fazie dokręcania przekrzywiało trochę cały zacisk przez co klocki nie były równolegle z tarczą. Wiadomo pewnie się z czasem dotrą i będzie lepiej, ale bez tego nie dało się ich ustawić w ogóle. Na początku nawet oddałem do serwisu niby zrobili było dobrze, ale po jednej jeździe klocki się zeszły bardziej i było to samo, to z serwisem dałem sobie spokój. Rozpychanie pomagało tylko na chwile. Pozostało mi jedynie przelać układ nowym płynem z rozepchniętymi tłoczkami, zaciskając je dopiero w momencie dopychania płynu przy manetce. Po całym zabiegu klamka jest trochę miększa niż fabrycznie (trzy razy przelewałem i zawsze mi wychodziło tak samo), możliwe że jakimś cudem jest minimalnie zapowietrzony układ, ale mówię trzy razy wyszło mi identycznie. Możliwe że jakość płynu może mieć znaczenie?

Przez dłuższy czas po tym zabiegu było spoko, teraz znowu jest trochę gorzej ale jeszcze nie jest źle. Spróbuję teraz ustawić zacisk lepiej nie rozpychając tłoczków to może już będą działać cały czas tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orkana mam jedynie pod opieką bo to rower konkubiny :)

W serwisie był, ale jak pisałem wcześniej w momencie odbioru wydawało się, że im się udało, jednak po przejażdżce może dwóch, trzech problem powrócił, dlatego z serwisem dałem sobie spokój. 

Cały problem u mnie polega na tym, że rozepchnięcie klocków, ustawienie poprawnie zacisku pomaga tylko na jakiś czas. Później jakby trochę bardziej się schodzą do siebie i nie odbijają już tak wiele od tarczy. Na szczęście nie jest to w takim stopniu żeby powodowało jakieś opory w czasie jazdy, po prostu słychać jedynie przycieranie o tarcze. Może teraz po tym jak się troszkę zeszły, wymaga jedynie lekkiego przestawienia zacisku i będzie ok ale jeszcze tego nie sprawdzałem.

Osobiście nie mogę znieść dźwięków których nie powinno być:)

Trzeba przyznać hamulec dla cierpliwych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wywaliłem ten szajs do kosza. Po zakupie roweru (orkan 4) problemy z ustawieniem zacisku, niezależny serwis dał radę. Tylko co z tego jak ten hamulec zapowietrza się po kilku hamowaniach. Nie pomogła wymiana płynu, odpowietrzanie. Zarówno tylni jak i przedni zacisk trzymają koło. W poniedziałek zmieniam na XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...