Skocz do zawartości

[hamulec] Promax Decipher - doświadczenia?


machinehead

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Wiesz co ... to że robią hamulce od dawna nie znaczy że są one dobre, bo nie wiem czy zauważyłeś jakoś nie sa specjalnie popularne :P Chodziło mi o hydrauliki bo kilka lat temu nie słyszałem nawet o promaxie, pojawiały sie kopie innych producentów co nie świadczy dobrze o marce :D

 

Chcesz dobre hamulce kup shimano, magure, Hayesa, chcesz hamulce wyróżniające się z tłumu kup sobie Hope.

 

Ja bym tego nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chcesz dobre hamulce kup shimano, magure, Hayesa, chcesz hamulce wyróżniające się z tłumu kup sobie Hope.

Dobra... do brzegu bo widzę, że się nie dogadaliśmy :) mam swoje hydrauliki Shimano i nie narzekam. Pytam o Deciphera, bo interesuję się sprzętem, ale nie miałem jeszcze styczności z w pełni sprawnym [czyt. dotartym z tarczą] hamulcem]. Pracuję w branży i interesują mnie opinie użytkowników. Od tego jest forum :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...

odgrzebie kotleta ale używam tych hamulców i po ok. 200km przebiegu zrobiło się kiepsko. Manetka wciśnięta pełną siłą a zatrzymanie z prędkości ok. 50km/h zajęło im ok. 40 metrów! Szok totalny! Dlaczego tak słabo? czy oryginalne klocki tak słabe? Ogólnie tarcza regularnie odtłuszczana, nie było psikane niczym do okoła więc klocki raczej nie mogły się zatłuścić. Jeśli zmiana klocków to na jakie? Wolałbym nie zmieniać kompletu hamulców. Może tarcza 180mm? Co wtedy potrzebuje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie było psikane niczym do okoła więc klocki raczej nie mogły się zatłuścić.

Sprawdź czy nie cieknie zacisk gdzieś. Klamka chodzi normalnie czy miękko i prawie do kiery?

 

 

 

Może tarcza 180mm?

Coś pomoże ale jeśli wcześniej było git to to nie to.

 

 

 

Co wtedy potrzebuje? 

Tarcze i adapter. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulec suchy jak wiór. Cały. Myślę, że przyczyną może być też to, że coraz bardziej się rozkręcam i mocniej go używam. Ogólnie do roweru wróciłem po 8 latach przerwy. Pierwszy kontakt to był szok jak to hamuje. W miarę rozkręcania sie zaczyna brakować. Możliwe to to? Teraz więc może pomyślmy jak usprawnić ten hamulec (przedni) bo tylny jestem w stanie zblokować przy każdej prędkości. Dodam, że moja waga to ok. 105kg więc też nie mało. Tarcza + adapter wystarczy czy może jeszcze jakieś inne klocki? Ew. jakiś link do adaptera bo jeszcze się z takim nie spotkałem. Z tego co wiem to mocowanie jest post mount

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Myślę, że przyczyną może być też to, że coraz bardziej się rozkręcam i mocniej go używam.

Jeśli płyn się zagotuje albo przy mocno rozgrzanych tarczach siła spadnie ale po postoju i ochłodzeniu znów powinien działać jak wcześniej.

 

 

 

Tarcza + adapter wystarczy czy może jeszcze jakieś inne klocki?

Na początek proponuję zacząć od klocków.

 

 

 

Ew. jakiś link do adaptera bo jeszcze się z takim nie spotkałem.

Nie jest to przypadkiem zwykły adapter is-pm 180? Chyba że w widelcu masz pm to pm-pm 180? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc. Wrzucę w najbliższym czasie tarczę 180mm i klocki metaliczne i podzielę się wrażeniami. Czy grupa tarcz np. shimanowskich wpływa na siłę hamowania? np. deore vs xt? Bo różnice w cenie raczej niewielkie i nie wiem czy nie inwestować w wyższą grupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy grupa tarcz np. shimanowskich wpływa na siłę hamowania?

Nie ale lepiej kup XT albo wyżej bo ma pająk. Dziś zmieniłem RT 76 na jakąś tektro i masakra , na co wjedziesz to dzwoni jeszcze miękka jak papier. Przy XT nic nie dzwoniło i była mega sztywna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jako użytkownik tego modelu hamulców Promaxa opiszę swoje doświadczenia.

 

Mam go w Meridzie Big Nine 40-D i na chwile obecną przejechane ma 1300 km (mało teraz jeżdżę).

Co do stylu jazdy - to lekkie cross country głównie. Leśne ścieżki, polne drogi, jakiś asfalt, czasami wizyta w górach.

Z braku większego porównania do innych hamulców hydraulicznych (jeździłem tylko na Tektro Auriga Comp) co najwyżej porównam je do hamulców V-brake oraz wyżej wymienionych Tektro. Jeździłem jeszcze na cantileverach, ale to raczej nie ma co opisywać.   

 

Co do V'ek. Największą różnicę czuć podczas jazdy gdy jest mokro oraz w błocie. Promaxy hamują zawsze tak samo. Na suchym już ta przewaga nie jest aż tak bardzo widoczna. Ale powodem mogą być fabryczne klocki, które są chyba takie sobie, podczas gdy w drugim rowerze mam tandem Accent 3CC + Merida Hard Brake. 

W porównaniu do Tektro to jak mój brat miał u siebie Aurigę z fabrycznymi klockami to jakość hamowania była podobna. Różnicę in plus w stosunku do Promaxów Tektro zdobyło dopiero po zmianie klocków z fabrycznych na markowe (niestety nie wiem dokładnie jakiego producenta i jaki typ - czy ceramiczne czy metaliczne). Za to Promax wygrywa z Tektro pod względem braku awaryjności - przez okres jaki je użytkuję nic nie musiałem przy nich robić, podczas gdy brat musiał odpowietrzać + wymienił klocki bo fabryczne mu przestały hamować. Dodatkowo, o ile w Auridze tarcze brzęczały to w przypadku Deciphera nie zauważyłem tego irytującego problemu.

 

Co do innych spraw to tarcze 160mm w fabrycznie montowanch hamulcach w Meridzie podczas zjazdu z Salmopola w Szczyrku cóż stały się gorące. Większa tarcza z pewnością lepiej by odprowadzała ciepło, ale to fizyka. Za to pomimo, że tarcze praktycznie parzyły siła hamowania nie spadła drastycznie.

 

Fabryczne klocki są takie sobie. W następnym sezonie raczej będę je wymieniał na coś markowego. Dla zainteresowanych montowane są w Promaxie klocki pasujące do Avida BB5.

 

Dużym plusem jest ich brak awaryjności - zupełnie nic przy nich nie robię. Nie odpowietrzam, nie czyszczę tarcz, nie reguluję, oleju także nie zmieniałem od roku.

 

Tak, że podsumowując:

+ jakość hamowania w każdych warunkach (jak za te pieniądze)

+ praktycznie mogę powiedzieć, że w moim przypadku są bezawaryjne

+ cena

+ nawet fajnie wyglądają

- fabryczne klocki mogłyby być lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc zmieniłem tarcze na SLX 180mm i na starych klockach poprawy jakiejkolwiek nie było. Dziś przyszły do mnie klocki półmetaliczne JAGWIRE i poprawa siły hamowania jest ogromna! Ale pojawił się inny problem. Przy mocnym hamowaniu coś wydaje przeraźliwe dźwięki, tak jak by klocek na chwilę puszczał, następnie znów łapał tarczę takie bardzo mocne skrzypienie. Może ktoś zna powód takiego zachowania?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięki ustały więc to chyba była kwestia dotarcia klocków.

 

Przy ostatniej wizycie w serwisie poprosiłem gościa aby ustawił mi przedni zacisk bo ja nie mogłem sobie poradzić i ciągle w którymś momencie tarcza tarła o klocki.

 

Odebrałem rower z serwisu, podniosłem za kierownice, zakręciłem kołem i cisza. Zadowolony zapłaciłem 10zł, wsiadam i jadę do domu. W domu coś mnie tchnęło by zobaczyć co tam serwisant nawywijał. Kto zgadnie co spierdzielił? :D

 

zrqkqtjrwibh_t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...