Skocz do zawartości

[opony]Na asfalt i dłuższe wyprawy, 28", slick lub semi-slick, do 170 zł za komplet.

Cyceron

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Z góry przepraszam za nieprofesjonalne pytania, ale nie mam dużego doświadczenia ze sprzętem rowerowym. Napiszę może nieco o tym, do jakich zastosowań potrzebuję opon:

- 95% to jazda po beskidzkich górskich drogach (oczywiście asfalt), trochę po żwirku, żadnego miasta, kostek brukowych, itd., niemal zawsze po suchej nawierzchni

- pokonuję około 2000 km na sezon

- ważę 85 kilogramów i często wożę ze sobą sakwy o wadze do 20 kg - planuję jakieś dalsze wyprawy w tym roku

- mam rower Author Stratos 2011 (wiem, że pewnie to beznadziejnie, ale na razie jestem z niego zadowolony, a sporo przeszedł)

- moje obręcze to standardowo 622x17/700C

Oryginalnie były zamontowane dość masywne opony 700/38 z mocnym bieżnikiem, które jednak dla moich zastosowań okazały się za ciężkie. Rower to typowy cross.

Chciałbym osiągnąć niższe opory toczenia bez dużej utraty wytrzymałości wydając na komplet maksymalnie 170-180 złotych

Mam następujące pytania:

- jaka szerokość opony byłaby dla mnie optymalna? Na pewno ze względu na liczne dziury w drogach nie mogą być bardzo wąskie, zwłaszcza ze względu na dociążenie sakwami, jednak 38 to według mnie przesada

- czy do takiej jazdy lepiej będzie wybrać opony slick, czy semi-slick? Nie osiągam zawrotnych prędkości na serpentynach i raczej unikam deszczu.

- i wreszcie - jakie konkretne opony moglibyście mi polecić? Z powodu ogromnego wyboru w sklepach czuję się bardzo zdezorientowany i kompletnie nie wiem, co wybrać.

Jeszcze raz przepraszam za pewnie głupie pytania, ale liczę na wyrozumiałość i pomoc.

Jeśli ten pułap cenowy jest zdecydowanie za niski, to ostatecznie mogę go trochę podnieść. Na razie jednak wolałbym trzymać się w tym, który wskazałem.

Napisano