skaktus Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Witam. Dostałem od znajomego damper jak w tytule. Z tego co wiem poci się. Amora jeszcze nie montowałem - brak czasu. Z założenia ma on zastąpić KindShock-a 291 i myślę że jest do dobry kierunek - jeśli nie to dajcie znać. Główne pytanie dotyczy serwisu - czy można go zrobić samemu w domu to po pierwsze. No i drugie - czy gdzieś można dorwać niezbędne uszczelki ? Szukam po google, ale zazwyczaj nie ma do konkretnego modelu tylko do innych i stoję w kropce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Poprzednim dystrybutorem Manitou był Wigwam z Warszawy - nie sprzedają ale gdybam że mają jeszcze części. Obecnie dystrybutorem jest Velo z Gliwic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skaktus Napisano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Poczytałem nieco na www i niektórzy piszą że można dorwać uszczelki za parę zł w sklepach hydraulicznych itd. Pytanie teraz jak dostać się do amora. W pierwszej kolejności spuścić powietrze i pytanie co dalej ? Kręcenie komorą, niby wszystko jasne, ale jak ją złapać itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Lektura do poduszki. http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2006%20Radium%20and%20Metal%20Shock%20Service%20Manual%20-%20Rev%20NC.pdf wyglądem tłumika się nie sugeruj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skaktus Napisano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Patrzę na wnętrze dampera pierwszy raz w życiu i mam takie pytanie - skoro damper cieknie, to gdzie jest ten olej ? Czy tylko nad samym tłokiem i pełni on rolę uszczelki / smarowania (+ właściwy oring) czy jest w innym miejscu ? No i tak na mój rozum - jeśli jest on nad tłokiem, wówczas do wymiany uszczelka tłoka i coś jeszcze czy na tym można poprzestać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 W komorze powietrznej jest pewna ilość oleju, którą , w przypadku nieszczelności uszczelki kurzowej, może się sączyć na zewnallątrz. Może także być nieszczelność między komorą olejową a komorą powietrzną. Przede wszystkim sprawdź uszczelki kurzowe,wymień jeśli trzeba, załóż i sprawdź czy faktycznie cieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Czyżby ten radium r co kilka dni temu znikną z allegro ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skaktus Napisano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Dokładnie nie wiem o jakiego chodzi, ale tego Radiuma mam już w łapkach. Waszym zdaniem, można taki serwis przeprowadzić w domu bez większych problemów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Tak pod warunkiem że będziesz miał adapter do nabicia komory azotowej. Sam damper i jego tłumik jest prosty. Jak cieknie pewnie któryś oring jest do wymiany i tyle. Zalać zalecanym olejem i tyle. Ale jak nie masz czym lub jak nabić komory to go nie rozbieraj samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Poprzednim dystrybutorem Manitou był Wigwam z Warszawy - nie sprzedają ale gdybam że mają jeszcze części. Obecnie dystrybutorem jest Velo z Gliwic. Tobo, prostowałem już nie raz to twierdzenie, Wigwam wycofał się z Manitou, części nie mają, a mechanik od tych widelców już tam nie pracuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Jak się poci na tłoczysku to nie jest aż tak źle, sprawdź czy nie wybija ci oleju z tłumika, jak nie to jest ok Po rozkręceniu komory powietrznej posmaruj wszystkie elementy olejem do amorów, nie musisz tam go wlewać, byle było natłuszczone, nadmiar wybije przez uszczelkę kurzową na zewnątrz, warto robić taki serwis co jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Warto dodać ze po spuszczelu powietrza zbiornik powierza można śmiało odkręcić, mój sie w rekach dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skaktus Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Tak pod warunkiem że będziesz miał adapter do nabicia komory azotowej. Sam damper i jego tłumik jest prosty. Jak cieknie pewnie któryś oring jest do wymiany i tyle. Zalać zalecanym olejem i tyle. Ale jak nie masz czym lub jak nabić komory to go nie rozbieraj samemu. A może coś bliżej ? Tutaj mnie tym zabiłeś. Miałem wrażenie że spuszczam powietrze, odkręcam główną komorę, wymiana uszczelki, smarowanie, składam, pompuję pompką do amortyzatorów i tyle. Czy w tym wypadku, o ile dobrze myślę, komora azotowa jest w samym tłoczysku, natomiast główna komora to "zewnętrzna puszka" którą odkręcamy po spuszczeniu powietrza ? Czy ową komorę azotową można pompować zwykłym powietrzem ? Na forach nie ma jednoznacznej odpowiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 A może coś bliżej ? Tutaj mnie tym zabiłeś. Miałem wrażenie że spuszczam powietrze, odkręcam główną komorę, wymiana uszczelki, smarowanie, składam, pompuję pompką do amortyzatorów i tyle Słuszne masz wrażenie. Od tego powinieneś zacząć. Czy w tym wypadku, o ile dobrze myślę, komora azotowa jest w samym tłoczysku, natomiast główna komora to "zewnętrzna puszka" którą odkręcamy po spuszczeniu powietrza ? Dobrze myślisz. Odnośnie pompowania komory azotowej,czy też IFP- nie ma jednoznacznej odpowiedzi,bo i szkoły są różne. Producenci i serwisanci ( niektórzy) twierdzą,ze tylko i wyłącznie azot,bo wykazuje brak zmiany objętości pod wpływem zmiany temperatury. Z kolei inni serwisanci oraz Ci ,którzy sami serwisują sobie tłumiki twierdzą,ze po napompowaniu powietrzem nie widać różnicy. I słusznie,bo te można dopiero ewentualnie zauważyć w skrajnych sytuacjach. Jeśli nie masz wiedzy ,wprawy i konieczności- nie ruszaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skaktus Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 W takim razie wykonam serwis w wersji podstawowej i będę sprawdzał co i jak. Jeszcze jedno, odnośnie amortyzatora - skąd mógł się pojawić olej ? Czytam na forach i z tego co ludzie piszą, główna komora z powietrzem fabrycznie nie była zalewana olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Radiumy nie mają oleju w komorze powietrznej,jednak niektórzy serwisanci wlewają małą ilosc oleju ( np. 2 ml) do komory w celach uszczelniajacosmarujacych. W najgorszym przypadku olej przedostaje się z tłumika- wtedy jest gorzej. Wymień uszczelki i sprawdź... nic innego nie pozostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Radium ma w negatywnej części zbiornika ... elatomer ? on mógłby wchłonąć olej ... nie wiem czy to dobry pomysł dlatego chyba lepiej użyć smaru stałego. Jednak jeżeli olej wycieka przez tłoczysko lub spod pokrętła ... no to bez rozbiórki komory azotowej sie nie obejdzie. Adapter można zrobić samemu, lub tez kupić za ok 50zł lub i więcej. W manitou jest zaworek samochodowy czyli Schradera a przynajmniej powinien być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skaktus Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Czy ktos z was moze okreslic koszt naprawy komory azotowej?Dzis dopytalem i amor trzyma cisnienie i cieknie ale wciaz nie wiem skad.Bede montowal go na probe dopiero na weekend. Waszym zdaniem jest go sens naprawiac w tym gorszym wypadku-chodzi mi o komore azotowa. Obecnie mam Kindshocka 291 ...Jesli roznica ma byc niewielka to nie wiem czy warto. Czy ktos z was moze okreslic koszt naprawy komory azotowej?Dzis dopytalem i amor trzyma cisnienie i cieknie ale wciaz nie wiem skad.Bede montowal go na probe dopiero na weekend. Waszym zdaniem jest go sens naprawiac w tym gorszym wypadku-chodzi mi o komore azotowa. Obecnie mam Kindshocka 291 ...Jesli roznica ma byc niewielka to nie wiem czy warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Kindsh*t to nie jest damper. Jeśli pojedziesz po płaskim to problemu nie ma ale jak trzeba go zmusić do szybszej i ostrzejszej pracy to dostaje czkawki. Moim zdaniem fatalnie reaguje na szybkie powtarzającie się przeszkody jak też na najazdy na pojedyńcze. Osobie, która nawykła do takiego zachowania lub nie miała wcześniej ramy z amortyzacją, nie będzie to przeszkadzać ale jeśli miało się coś sensownego nawet prostego innej firmy - różnicę czuć od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 O koszty naprawy możesz zapytać tu : https://www.facebook.com/BFGsuspension Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 lub tu : https://www.facebook.com/bikeserwis?fref=ts Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skaktus Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Napisałem wczoraj do serwisu, dostałem też odpowiedź - naprawa około 80 zł. Wczoraj też wieczorem zrobiłem test na ramie - założyłem, skręciłem, lekko nacisnąłem, amor ugiął się ale ze zgrzytem, odbił prawidłowo. Czyli uogólniając pracuje, ale bardzo ociężale, wydaje różne dzwięki itd. Napompowany prawidłowo, ciśnienie nie spadło od wczoraj. Spuściłem powietrze, amor "składa" się ale również ociężale, rękami po spuszczeniu powietrza nic nie udało mi się z nim zrobić. Jakieś sugestie ? Nie wiem czy warto go w ogóle naprawiać. Rozebrać go nie próbowałem, siłowanie się z nim w rękach nie dało żadnego skutku. Edytowane 10 Stycznia 2014 przez skaktus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Sprawa wygląda tak że jak olej wycieka jego brak kompensuje ruchomy wewnątrz tłok, podczas uginania sie dmpera tłok tłumika uderzy w pewnym możecie w tłok komory to może powodować stuki. Gorzej jak sie do środka dostanie powietrze bo wtedy zacznie pracować skokowo i syczeć i siorbać i bóg wie co jeszcze, trzeba go naprawić bo obecnie do niczego za bardzo sie nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skaktus Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Napisałem do chłopaków z Wrocławia, zobaczymy czy wysyłkowo zgodzą się zajrzeć do wnętrza. Będę dawał znać co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.