pajomcek001 Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 Witam Chcę wymienić wszystkie linki i pancerze w swoim rowerku. Aktualnie pancerze są dzielone na górze ramy - zastanawiam się, dlaczego ktoś stosuje system dzielenia pancerza, jaki to ma sens? Z kolei jeśli chciałbym zastosować linki w pełnym pancerzu, to widzę oferty pod nazwą pancerze uszczelniane i długość pancerza 2m. Nie mierzyłem jeszcze ile muszę mieć tego pancerza, ale na 100% nie 2m, więc co będzie z tym uszczelnieniem, jak będę musiał ten pancerz przeciąć? Mój priorytet: po wymianie pancerza i linek, chciałbym, aby przerzutki i hamulce działały lekko, nie tak jak obecnie, że aby zmienić bieg, to mi kciuk wyłamuje Chciałbym, o ile to możliwe, aby pancerze były białe. Czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć, jak ugryźć ten problem?
mklos1 Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 dlaczego ktoś stosuje system dzielenia pancerza, jaki to ma sens? Mniejsze opory, mniejsza masa. Jak chcesz mieć linki w pełnym pancerzu, to pociągnij, a pancerze przymocuj opaskami zaciskowymi. Ja tak zrobiłem. Innego taniego sposobu nie ma, jeżeli rama nie posada mocowań pancerza.
robertrobert1 Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 Mój priorytet: po wymianie pancerza i linek, chciałbym, aby przerzutki i hamulce działały lekko, nie tak jak obecnie, że aby zmienić bieg, to mi kciuk wyłamuje Chciałbym, o ile to możliwe, aby pancerze były białe. Czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć, jak ugryźć ten problem? Jeśli przerzutki działają z oporem to znaczy, że masz albo pancerze pozałamywane, albo pancerze masz skorodowane albo linki masz z zadziorami. Oczywiście zakładam, że same przerzutki i manetki działają płynnie. Pancerze białe? Zaden problem... http://allegro.pl/unex-zestaw-linek-i-pancerzy-do-przerzutki-zolty-i3784554829.html
BudekPL Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 Albo zastosowanie końcówek pancerzy z noskiem. Na noski w odkrytej części dać cieniutką folię termokurczliwą. Nazywa się to system zamknięty. Tutaj masz wytłumaczone: http://banachbrothers.pl/index.php/2-pulpit/158-pancerz-zrob-sam
pajomcek001 Napisano 5 Stycznia 2014 Autor Napisano 5 Stycznia 2014 linki wymieniłem na nowe w maju i od początku wiele nie pomogło. Faktem jest, że kupiłem takie po 2 zł za linkę. Raczej noname, choć może dlatego, że sam nie pytałem co to. Pancerze pewnie w katastrofalnym stanie, generalnie dorosłem do tego, żeby to wymienić. ten link ze zrób to sam już wcześniej znalazłem, ale dzięki za podrzucenie Pytanie odnośnie zestawu UNEX. czy warto kupić zestaw tej firmy? Nic o niej nie słyszałem. I jak wygląda kwestia szczelności zestawu zwłaszcza w okolicy przerzutki? Czy tamtędy nie będzie wciskać się syf?
trebla Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 zastanawiam się, dlaczego ktoś stosuje system dzielenia pancerza, jaki to ma sens? Pancerz jest dzielony, aby łatwiej, bez rozpinania, linkę nasmarować. Jakbyś nie miał dzielonych pancerzy nie przesunąłbyś całości pancerza, bo zabrakłoby miejsca.
pajomcek001 Napisano 5 Stycznia 2014 Autor Napisano 5 Stycznia 2014 nie mam pojęcia o czym piszesz W jaki sposób smarować linkę?
porcelanowy Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 Powitoł Nie widzę sensu bawić się teraz w linki galwanizowane. Tak samo wymiana linek/pancerzy osobno. Wymieniałem ostatnio całe olinkowanie i wersja "tanie a dobre" to u mnie: nierdzewne szlifowane linki jagwire 5,5-6ziko w sklepie stacjonarnym (w dwóch brałem, stąd różnica w cenie ) i pancerze jagwire z jakimś plastikiem (ponoć teflon ) w środku za 7ziko za metr. Plus końcówki promax stal nierdzewna za chyba 50groszy. Ramę mam starą wiec podziałem dremlem i rozszlifowałem mocowania linek (też miałem dzielone na górze ramy) na przelot i teraz mam pełne pancerze. Bez smarowania działa przyzwoicie.
trebla Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 nie mam pojęcia o czym piszesz W jaki sposób smarować linkę? Nie wszystkie pancerze są pokryte teflonem. Ja zdejmuje pancerze u góry ramy z wieszaków,aby przesunąć i nasmarować linkę. Linka w taki sposób nasmaruje pancerz od wewnątrz.
tobo Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 Witam Chcę wymienić wszystkie linki i pancerze w swoim rowerku. Aktualnie pancerze są dzielone na górze ramy - zastanawiam się, dlaczego ktoś stosuje system dzielenia pancerza, jaki to ma sens? Z kolei jeśli chciałbym zastosować linki w pełnym pancerzu, to widzę oferty pod nazwą pancerze uszczelniane i długość pancerza 2m. Nie mierzyłem jeszcze ile muszę mieć tego pancerza, ale na 100% nie 2m, więc co będzie z tym uszczelnieniem, jak będę musiał ten pancerz przeciąć? Mój priorytet: po wymianie pancerza i linek, chciałbym, aby przerzutki i hamulce działały lekko, nie tak jak obecnie, że aby zmienić bieg, to mi kciuk wyłamuje Chciałbym, o ile to możliwe, aby pancerze były białe. Czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć, jak ugryźć ten problem? Rozwiązanie to jest tradycyjne w wielu typach rowerów i chyba trudno wpaść na wyjaśnienie dlaczego. Przy rowerze który nie jest "tyrany", jest eksploatowany przy dobrej pogodzie (tak traktuje rower myślę że zdecydowana większość nabywców, jako narzędzie do pewnego rodzaju rekreacji) problem rdzewienia linek i niszczenia pancerzy praktycznie nie istnieje. Jeśli chodzi o dobór opancerzenia to nie napisałeś ile jesteś w stanie na to wydać. Jeśli jesteś w stanie napisz też jakie modele przerzutek i manetki posiadasz - to też może mieć wpływ na lekkość pracy.
trebla Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 Po jednym sezonie przy myciu roweru średnio co 1,5tygodnia (bez smarowania) - mam na lince rdze (głównie przy pancerzu obok kasety) więc smarowanie linek jest dla mnie niezbędne na początku sezonu, aby przerzutki wchodziły bez opóźnień i poprawnie (nie mówiąc o regulacji). Poczciwy towot daje radę (również uszczelnia) Olej też jest dobry, ale szybciej sie wymywa.
pajomcek001 Napisano 5 Stycznia 2014 Autor Napisano 5 Stycznia 2014 Rozwiązanie to jest tradycyjne w wielu typach rowerów i chyba trudno wpaść na wyjaśnienie dlaczego. Przy rowerze który nie jest "tyrany", jest eksploatowany przy dobrej pogodzie (tak traktuje rower myślę że zdecydowana większość nabywców, jako narzędzie do pewnego rodzaju rekreacji) problem rdzewienia linek i niszczenia pancerzy praktycznie nie istnieje. Jeśli chodzi o dobór opancerzenia to nie napisałeś ile jesteś w stanie na to wydać. Jeśli jesteś w stanie napisz też jakie modele przerzutek i manetki posiadasz - to też może mieć wpływ na lekkość pracy. Klamkomanetki to ST-EF35 Miałem je w tę zimę wymieniać razem z całym napędem, ale niestety finansowo się zrobiło krucho i pozostanie jak jest, chyba że wygram w totka Ile wydać kasy? No już sama klasa klamek pokazuje, że nie założę Gore Ride-On. Myślałem nad czymś co miałoby jakieś ślady teflonu i było jakiejś firmy, żebym mógł przynajmniej mieć nadzieję, że ten teflon rzeczywiście jest Gdyby dało się zmieścić w 50 zł byłbym szczęśliwy, zwłaszcza, że muszę wymienić przednią przerzutkę, bo nie przeżyła soli na drodze z poprzedniej zimy, pomimo moich desperackich prób reanimowania jej. Ale te 50 zł to nie jest sztywna granica. Nie wszystkie pancerze są pokryte teflonem. Ja zdejmuje pancerze u góry ramy z wieszaków,aby przesunąć i nasmarować linkę. Linka w taki sposób nasmaruje pancerz od wewnątrz. Heh, nie miałem absolutnie pojęcia, że tak można Człowiek całe życie się uczy. Ale chyba jednak więcej zaufania miałbym do systemu niedzielonego, choć nie wiem czy będzie mi się chciało walczyć z wiertarką
tobo Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 Najszybszym i najtańszym sposobem uruchomienia przerzutek jest wymiana odcinka pancerza przy przerzutce. Linki bardzo często są zardzewiałe na odsłoniętym odcinku, w pancerzach są wolne od rdzy.
Schwefel Napisano 5 Stycznia 2014 Napisano 5 Stycznia 2014 Nie baw się cięcie i szlifowanie tylko zrób tak jak BudekPL mówi. I nic nie smaruj bo tylko nałapiesz do środka pancerza syfu. Kup pancerz + końcówki z wąsem + rurkę termokurczliwą + linki teflonowane i masz spokój na 2 sezony jak nie więcej.
zws Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 Mój priorytet: po wymianie pancerza i linek, chciałbym, aby przerzutki i hamulce działały lekko, nie tak jak obecnie, że aby zmienić bieg, to mi kciuk wyłamuje <CUT> Czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć, jak ugryźć ten problem? Linki z pancerzami to jedno, ale warto zwrócić uwagę na opory w klamkach, manetkach i przerzutkach. Wszystkie ośki i zawiasy powinny być czyste, przesmarowane i obracać się bez wyraźnych oporów. W hamulcach V ważna jest regulacja naciągu sprężyn, Wiele razy widziałem ponaciągane na max, "żeby lepiej odbijały" a nie tędy droga. Dopiero suma tych czynników daje efekty. Podobnie jak z odchudzaniem roweru
trebla Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 To co wy po kilku sezonach pancerze wymieniacie, nawet gdy są całe? Wogle nie smarujecie linek? Nie wierze, że pancerz nawet te z teflonem nie traci swoich właściwości po jakimś czasie. Do cięcia pancerzy i linki można kupić specjalne do tego cęgi w sklepie rowerowymi - cięcie trwa kilka minut. Jak nie chcesz wydawać na cęgi to piłka do metalu też daje radę. Koniecznie kup końcówki metalowe bo z tworzywa się wyginają (zwłaszcza przy kasecie). Żadnego brudu pancerz nie łąpie bo do tego są końcówki pancerzy. Nawet w głębokim błocie. Oczywiście nie smaruje linki na cełej długości tylko tam gdzie pracuje linka z pancerzem. Możesz też wpuścić kilka kropel oleju od góry. Wszystkie zagięcia i pęknięcia pancerza i linek od razu kwalifikują do wymiany.
tobo Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 W pancerzach Shimano ciętych na gotowe kawałki jest smar - aplikowany od strony z której wkładasz linkę tak by popchnęła ona smar do środka. W zestawach pancerzy tej firmy czy też w pancerzach np Jagwire nie ma smaru. Końcówki do pancerzy przerzutkowych są praktycznie zawsze plastikowe, z metalowym pierścienem na dnie, co ma zapobiegać przebijaniu końcówek przez druty pancerza. Ten typ końcówek jest typowym rozwiązaniem choć oczywiście są i metalowe - np w zestawach z lepszymi kablami Jagwire czy najwyższym zestawem kabli Shimano. Gdybym obcinaczkami kupionymi w rowerowym, przeznaczonymi do cięcia pancerzy, musiał je ciąć "kilka minut" to zdecydowanie wolałbym domowe patenty i uniknąłbym w ten sposób wydania kilkudziesięciu zł na dedykowane narzędzie Wymiana pancerzy i linek zależy od ich stanu - może być i co kilka lat jeśli są one niezłej jakości a warunki eksploatacji niezbyt intensywne i niezbyt mokre. Pancerz oczywiście traci swoje właściwości, jeden bardziej drugi mniej, linki powlekane też tracą powłokę po różnym okresie czasu. Najczęściej wystarczy wymienić odcinek pancerza przy przerzutce z tyłu by przywrócić sprawność skrzyni biegów. Co do łapania brudu - jesteś optymistą Jedynym odpornym na brud i wodę zestawem kabli jest Gore, ewentualnie Nokon.
trebla Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 Sprzedawca, na miejscu, odciął mi cęgami pancerz na odpowiedni wymiar . Woda się dostanie i dlatego uważam, że trzeba smarować. Końcówki metalowe: http://allegro.pl/koncowki-pancerza-przerzutki-koncowka-4mm-i3779214315.html
zws Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 Z moich doświadczeń wynika, że smarowane czy niesmarowane - jeden pies. Smarowana łapie kurz, tworzy się pasta, linka się zaciera. Niesmarowana trochę zetrze teflon, traci poślizg na sucho i też się zaciera Woda przyśpiesza cały proces. Jak tobo pisze, najczęściej leci ta przy tylnej zmieniarce bo ma najbliżej do kurzu i wody. Końcówki plastik czy metal nie robi różnicy, choć widziałem i takie z dodatkowym, uszczelniającym oringiem do szlifowanej linki.
trebla Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 pajomcek001 jezeli masz dobre pancerze i linki to nasmaruj je. Jak nie poskutkuje zrób jak koledzy mówią.Pozdrawiam.
pajomcek001 Napisano 6 Stycznia 2014 Autor Napisano 6 Stycznia 2014 No dobrze, zatem zakładając, że wykorzystam patent z długimi noskami i rurką termokurczliwą. Czy ktoś może mi poradzić co konkretnie mam kupić? Czy Zestaw Accenta ma sens i mogę go ciąć? Ludzie piszą, że taniej wychodzi kupowanie oddzielnie pancerzy i linek, ale czy rzeczywiście?
Schwefel Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 To co wy po kilku sezonach pancerze wymieniacie, nawet gdy są całe? A co mam się przywiązywać do pancerza za 50zł? Żadnego brudu pancerz nie łąpie bo do tego są końcówki pancerzy. Szczególnie te twoje metalowe bez uszczelnień Czy Zestaw Accenta ma sens i mogę go ciąć? To byś musiał kupić 2 zestawy, razem 140zł więc nie wiem czy warto. http://velo.com.pl/czesci/pancerze-linki-i-przewody/accent/zestaw-brake-supreme http://velo.com.pl/czesci/pancerze-linki-i-przewody/accent/zestaw-shift-supreme
tobo Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 pajomcek001 jezeli masz dobre pancerze i linki to nasmaruj je. Jak nie poskutkuje zrób jak koledzy mówią. Pozdrawiam. Niektóre linki i pancerze nie są zalecane do smarowania - np zestaw sp 41 sprzedawany jako "Dura Ace" czyli najwyższy zestaw okablowania szosowego. Smarowanie ma sens wtedy gdy linki i pancerze jeszcze się do czegoś nadają a nie chcemy ich zmieniać. Zabieg sprawdza się przy napędach z mniejszą ilością biegów gdyż precyzja tak bardzo nie cierpi.
czyzu6491 Napisano 6 Stycznia 2014 Napisano 6 Stycznia 2014 ja mam linki puszczone po dolnej rurze. Bardzo lubie błotko i wode więc potrafiłem w 500km zajechać linki i napęd nie działał prawie w ogóle. Teraz puściłem pełny pancerz i nie mam problemów z napędem. Błoto deszcz piasek-to nie ma znaczenia napęd zawsze pracuje precyzyjnie i lekko
pajomcek001 Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Napisano 11 Stycznia 2014 pełny tzn jaki? Samoróbka czy jakiś zestaw? Ciągle się zastanawiam jak rozwiązana jest szczelność zestawu w okolicy przerzutki, tam chyba najmniej można uszczelnić, a najchętniej łyka błoto, czyli rdzewieje, czyli pojawiają się opory. @Schwefel A ile twoim zdaniem szczędzę nie kupując zestawu? Bo prawdę mówiąc nie potrafię zebrać zamówienia na komplet, który pozwoli mi dobrze uszczelnić linki i wydać mniej niż 100 zł. A zestawy, które zacytowałeś wydają się być heavy duty
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.